Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

M0251

Led lamp

Recommended Posts

allemaal leuke getallen maar de vraag is wat geven ze werkelijk aan umol ipv alleen een goede verkoop praat van mijn lamp heeft 3.0 umol wow en is het werkelijk maar 1.8 haha.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Fatamorgana said:

allemaal leuke getallen maar de vraag is wat geven ze werkelijk aan umol ipv alleen een goede verkoop praat van mijn lamp heeft 3.0 umol wow en is het werkelijk maar 1.8 haha.

Zou het je iets kunnen schelen hoeveel umol de lamp geeft, als je steeds 1.6 gram per watt zou scoren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het ook een nadeel dat ik niet van boven naar onder met een ventilator kan blazen.  Klinkt als een makkelijk op te lossen probleem maarja...   weet niet hoe hoog je hem boven het gewas moet hangen maar als dat net zo laag is als bij een spydr dan is dat goed kut

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Zou het je iets kunnen schelen hoeveel umol de lamp geeft, als je steeds 1.6 gram per watt zou scoren?

Dan push je al aardig richting de afstand tussen plantcellen en wat ze effectief om kunnen zetten van licht naar eigen energie. Natuurlijk de bladeren die lager zitten vangen ook wel wat op. Ik zou hier eens een mspaint schets van moeten maken om het duidelijk te maken. 

Kort door de bocht, op 1 moment maakt het niet meer uit en is je lichtdichtheid flux en hoeveel intensiteit je door de plant kan pushen op ideale hoogte bereikt en dan heeft meer energie erop bombarderen geen zin meer. AK Lectures heeft hier op youtube nog wat uitleg over en je zou nog kunnen zoeken op Planck en Chlorofyl enzo.

Ik denk dat met 1.6 gram op 1 watt energie met licht voor een normale groei/bloei fase (20 dagen op 18/6 en 80 dagen op 12/12 ) je dr al krap an komt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Spacy Cortex said:

Dan push je al aardig richting de afstand tussen plantcellen en wat ze effectief om kunnen zetten van licht naar eigen energie. Natuurlijk de bladeren die lager zitten vangen ook wel wat op. Ik zou hier eens een mspaint schets van moeten maken om het duidelijk te maken. 

Kort door de bocht, op 1 moment maakt het niet meer uit en is je lichtdichtheid flux en hoeveel intensiteit je door de plant kan pushen op ideale hoogte bereikt en dan heeft meer energie erop bombarderen geen zin meer. AK Lectures heeft hier op youtube nog wat uitleg over en je zou nog kunnen zoeken op Planck en Chlorofyl enzo.

Ik denk dat met 1.6 gram op 1 watt energie met licht voor een normale groei/bloei fase (20 dagen op 18/6 en 80 dagen op 12/12 ) je dr al krap an komt. 

Er zijn voldoende kwekers die al 2 gram of meer per 1 Watt led gehaald hebben, dus blijkbaar kan er heel veel.

@Wietefrasheeft hier al veel over geschreven.

 

25 minutes ago, JackyH80 said:

vind het ook een nadeel dat ik niet van boven naar onder met een ventilator kan blazen.  Klinkt als een makkelijk op te lossen probleem maarja...   weet niet hoe hoog je hem boven het gewas moet hangen maar als dat net zo laag is als bij een spydr dan is dat goed kut

@Head Honcho geeft aan dat hij met die lamp van € 550 evenveel grammen van zijn kweekje afhaalt als onder zijn Fluence. 2 lampen met gelijk wattage, maar wel een ander design.

Dan maakt dat toch niet uit, wat jij als bezwaar noemt? Hij bewijst in de praktijk dat het kan. Nu is natuurlijk niet elk tentje hetzelfde, maar zoveel zal het ook niet schelen bij een iets andere opzet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze hetzelfde zoude geven zou mij dat niet uitmaken nee.

Maar wat ik bedoel is er word veel gezegd waarvan de helft vaak niet klopt.

De 1 claimt 2.6 wat het echt is en de andere 3.0 wat maar 1.8 is dat bedoel ik, umol hangt toch wel samen met opbrengst vaak.

Ik heb hier nog geen echt 2.0 gram verslag gezien per watt? ja zag 1 met biogenetic lamp 2.05 maar ik vond het niet zoon duidelijk verslag.

Verder scoren alle fluence/spyder achtige lampen niet zo slecht ten opzichte van hps of raare disco lampen dan ben ik met je eens.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Er zijn voldoende kwekers die al 2 gram of meer per 1 Watt led gehaald hebben, dus blijkbaar kan er heel veel.

@Wietefrasheeft hier al veel over geschreven.

Ben benieuwd hoeveel kilowatt uur stroom per gram dan in totaal uitkwam op zo een 2 gram per watt kweek. Ga ik eens uitzoeken.

Een sativa die 120 dagen bloeit op 12/12 op een 300watt led en dan 600 gram op zou leveren okay..

Maar das hetzelfde als een indica binnen 60 dagen op 300 watt 300 gram zou scoren.. dan kan je meteen daarna nog 60 dagen zo een indica afbloeien onder dezelfde lamp en heb je ook 600gram wiet met die 300watt lamp.

Grams per watt zegt me niks over hoe efficient zo run is. Totaal aantal kilowatt uur en grammen wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent toch niet goed bij je pan als je 120 dagen bloeit ......:withstupid:

Bestaat dat soort genetica nog btw? 

Edited by P H donner
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er al verslagen gemaakt met LED & CO2? Vraag me af wat daar wel niet af moet komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Spacy Cortex said:

Grams per watt zegt me niks over hoe efficient zo run is. Totaal aantal kilowatt uur en grammen wel.

Ervaren kwekers halen met een goede ledlamp op dezelfde oppervlakte van dezelfde planten evenveel grammen als ze daarvoor met HPS deden, maar dan met de helft van het aantal verbruikte kWh. En laat het niet de helft zijn, maar 55% of 60% van het aantal kWh.

Wietefras heeft indrukwekkende getallen laten zien.

Head Honcho heeft met zijn Fluenxe Spydr led 2 gram per Watt gehaald in een tentje van 120 x 120.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, P H donner said:

Je bent toch niet goed bij je pan als je 120 dagen bloeit ......:withstupid:

Bestaat dat soort genetica nog btw? 

FOTH komt met Malawi Gold (16 wkn 12/12) aardig in de buurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/24/2020 at 7:29 AM, Kees A said:

Wie geeft er dan wel 10 jaar garantie?

 

Ik denk ook dat je beter een duur product in Nederland kunt kopen. Geen gezeik met terugsturen, meteen een telefoonnummer, dat soort zaken.

Maar zo'n Sunplix lamp heb ik in Nederland nog nergens te koop gezien. Dus dan moet je hem in een ander land kopen. Nou, succes dan met je garantie. 

 

Dat gaat wel goed komen met die garantie, Daar ben ik niet zo bang voor. 
Maar durf je 10 jaar garantiie te geven, moet je wel zeker zijn van je product

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, maddwarf said:

Dat gaat wel goed komen met die garantie, Daar ben ik niet zo bang voor. 
Maar durf je 10 jaar garantiie te geven, moet je wel zeker zijn van je product

 

OK, nogmaals: Wie geeft er dan 10 jaar garantie? Ik zie die '10 jaar' nergens staan.

5 jaar wel.

 

Als jij gelooft dat het goed gaat komen met die garantie... fijn. 

Maar waar koop je de lamp dan? In Nederland of de VS, of waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

OK, nogmaals: Wie geeft er dan 10 jaar garantie? Ik zie die '10 jaar' nergens staan.

5 jaar wel.

 

Als jij gelooft dat het goed gaat komen met die garantie... fijn. 

Maar waar koop je de lamp dan? In Nederland of de VS, of waar?

Die word gewoon besteld in de states in met eu stekker.
Heb er al verschillende keren contact mee gehad.
En bestel ze via een commercieel kweker, die heeft 10 jaar garantie en die word 1 op 1 over genomen...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, maddwarf said:

En bestel ze via een commercieel kweker, die heeft 10 jaar garantie en die word 1 op 1 over genomen...

Die 'garanties' zijn gebaseerd op het aantal branduren en niet op wat jij denkt.

Een veel gebruikt marketing trucje om iets mooier te doen lijken dan het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag op Rollitup ook deze lamp langs komen:

https://kwekenmetled.nl/optic-slim-600h-led-kweeklamp

Die zou 3.0 umol/s/W geven in een flat plane test (gemiddelde van metingen over een groter oppervlak onder de lamp genomen).

 

:edit: Hier goedkoper https://kingofleds.nl/products/slim-600h-dimmable-led-grow-light-600w-120-degree-3500k

Disclaimer:) Niet dat ik nou een voorkeur uitspreek voor een winkel met het plaatsen van de link. Ik ken die winkels niet, het gaat me om de lamp. Al ken ik die ook niet en de fabrikant van de lamp ook niet, maar het concept van meer leds spreekt me aan en het lijkt de prijs niet echt te verhogen.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Wietefras said:

Zag op Rollitup ook deze lamp langs komen:

https://kwekenmetled.nl/optic-slim-600h-led-kweeklamp

Die zou 3.0 umol/s/W geven in een flat plane test (gemiddelde van metingen over een groter oppervlak onder de lamp genomen).

Waarschijnlijk dan flink gedimd? Wat ik begreep is dat de LM301H idd 3.0 umol/s/W zou kunnen geven op laag vermogen. Maar dat lijkt me dan niet genoeg W aan licht dus alsnog ~2.8 umol/s/W op hoger vermogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat wat ledmaster ;) @Wietefras ?
Hier staan in ieder geval maten bij 42”x41” dat mis ik bij vele .. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ze er zelf over zeggen:

Quote

De meeste bedrijven gebruiken 2,5 LED's per watt of minder, ... De Slim 600H gebruikt meer dan 4,5 LED's per watt

Halveren van de stroom door een led geeft 10% efficientie verbetering. Dus het kan best kloppen.

Een Samsung H Influx strip gebruikt dezelfde leds en die wordt standaard getest/geadverteerd bij 0,35W per led. Deze Slim leds zouden 600W/2760 = 0,22W per led te verwerken krijgen.

Er zitten ook nog wat Cree leds tussen die nog veel hogere efficienties hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, P H donner said:

Is dat wat ledmaster ;) @Wietefras ?
Hier staan in ieder geval maten bij 42”x41” dat mis ik bij vele .. 

Is wat wat? Ik zie geen link?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah OK de lamp die ik noemde. Nou ja zoals gezegd, ze claimen een goeie efficientie en ze hebben er een geloofwaardig verhaal bij waarom die van hun daadwerkelijk efficienter zou zijn. Plus het ontwerp spreekt me wel aan. Het ziet er strak uit.

Ik vind het wel wat merkwaardig dat ze een 600W led die een 1000W HPS kan vervangen hebben gebouwd voor in een 120x120 tent. Dus ik zou zelf de lamp wat groter maken. Een lamp van een meter bij een meter zou op zich ook in een 150x150 tent kunnen, maar dan moet die wel weer wat hoger hangen dan je misschien zou willen. Aan de andere kant in een 150x150 tent zijn de wandverliezen minder relevant en  je hebt sneller hoogte verschillen waardoor je de lamp toch al wat sneller hoger zult hangen dan in een klein tentje.

Zelf zou ik ook wel wat extra rode Cree leds op mijn armatuur willen zetten. Blauwe leds zie ik dan minder heil in, want dat lijkt me wel al zat in het standaard spectrum. Blijkbaar is dat met dat extra blauw de nieuwe norm. Gavita en HLG hebben beid ook zoveel blauw in het spectrum. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het spectrum van de Lumatek Zeus, maar sowieso dat hele spectrum verhaal is zo vaag als de pest. Dus of dat nou echt iets uitmaakt heeft ook nog niets me 100% van kunnen overtuigen.

Afgezien daarvan, ik heb verder geen enkele ervaring met de fabrikant, de winkels of de lamp zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank @Wietefras  zie wel dat deze 8 balken heb en dat is volgens mij beter als 6? :D ook is de maat duidelijk 41x42” ik heb maar 119x 130. Lumatec zegt nix over de exacte armatuur maat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok, het gaat je om 120x120, ja dan lijken beide armaturen daar prima voor geschikt. Qua afmetingen in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...