Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bob246

Blad probleem.

Recommended Posts

hey hey,

 

Het lukt mij maar niet om duidelijke foto's te maken.

Wie weet kan iemand alsnog helpen.

 

Ik geef voeding van het merk van de plaatselijke gs, hou schema aan zonder ec meter. (volgens hun beste methode) 

Substraat: Bio mix (Grond)  watergift  +-1 Liter om de dag 

Temperatuur.  Lamp aan 25,2/27,5 graden - Lamp uit 22 graden. Zitten aantal plekken in tent waar het iets warmer word.

Ik had nog een oude Ph meter deze had ik geijkt, maar na een een controle bleek deze niet in orde.

 

Vanaf dag 35 bloei werden de bladstelen rood en de bladeren wat lichter van kleur van wat volgens mij duid op een stikstoftekort.

Niet alle planten hebben hier last van. Willekeurig staan ze sommige mooi groen andere wat lichter groen.

Ik had een tijdje te zuur water gegeven, ik dacht dat dat het probleem was. Nieuwe ph meter gehaald en water gegeven van ph 6,8

Tegelijk een EC meter gehaald om deze te controleren. (volgende ronde andere voeding)

Heb mijn voeding gift een beetje aangepast. Maar het helpt allemaal niet. Nu zie ik ook kleine paarse verkleuringen, fosforgebrek ?

Nu ik goed kijk lijkt het wel of de planten die mooi donker groen zijn minder drinken en wat natter staan.  Maar ook weer niet allemaal.

 

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen ?

 

Greetz Bob

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots123 heeft hier vast een advies voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat jij altijd een goed en duidelijk advies hebt voor dit soort dingen ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Bob246 said:

Nu ik goed kijk lijkt het wel of de planten die mooi donker groen zijn minder drinken en wat natter staan.  Maar ook weer niet allemaal.

 

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen ?

Je waarneming zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn van het probleem wat je bij sommige planten ziet ;)

Hoe bepaal je wanneer ze water nodig hebben, hoe groot zijn de potten en hoeveel water geef je per keer per pot?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, lostchild said:

Je waarneming zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn van het probleem wat je bij sommige planten ziet

 

 

Een waarneming kan natuurlijk nooit de oorzaak zijn een probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties !

 

@lostchild ik til de 1e rij een aantal potten op(ik kom niet overal bij). Zijn ze zwaar geef ik geen water. De bovenkant van sommige potten droog die krijgen 1L sommige potten zijn vochtig. Deze geef ik 600ML.

Ze staan in 11Liter potten. Had advies van de gs ze wat minder water te geven. Maar ik denk dat ik juist te weinig water geef. Aangezien ik inderdaad heb waargenomen dat de planten die wat minder drinken mooi donker zijn.

 

@FoolOnTheHill  Ik denk dat hij bedoelt dat ik de oorzaak van mijn problemen wellicht al heb waargenomen ?

 

Ik zit nu in dag 54 bloei. Hoop en denk het nog wel 2 weken vol te houden. Heb gister enkel water gegeven als de lampen aangaan kan ik zien hoe ze daarop reageren.

Klote telefoon maakt geen scherpe foto's. :verryangry:

 

Volgende ronde word waarschijnlijk Diesel en anders weer Ammie. Liefst een soort die goed tegen hitte kan.

Zal tegen die tijd zorgen dat ik knappe foto's kan maken en een verslag bij houden. Dan moet het goed gaan !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, FoolOnTheHill said:

Een waarneming kan natuurlijk nooit de oorzaak zijn een probleem.

Is het niet van een probleem?

Wat neemt de Bob eigenlijk waar wat een oorzaak zou kunnen zijn van hetgeen hij waarneemt?

Als je gaat verbeteren zorg dan dat je zelf heiliger dan het spreekwoordelijke boontje bent;)

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Wat neemt de Bob eigenlijk waar wat een oorzaak zou kunnen zijn van hetgeen hij waarneemt?

Nu ik goed kijk lijkt het wel of de planten die mooi donker groen zijn minder drinken en wat natter staan.

 

Waar het omgaat is dat we elkaar begrijpen toch. We dwalen een beetje af :whistle:. Laten we het over onze mooie planten hebben.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's maken met de telefoon wil toch wel?

Kies de stand met de bloem voor de foto en als keuze van het licht de gloeilamp en je komt zelfs onder HPS een heel eind.

Er is een kwartier voor en na het licht uitgaan een veilige mogelijkheid om foto's te nemen van je planten, dat hoeft niet perse met licht aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...