Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tuinkabouter2003

Online en betrouwbaar bestellen

Recommended Posts

Hoi,

 

 

Is al even geleden dat ik hier ben geweest. Ben niet meer zo thuis in de branche, maar wil nog eens een zaadje planten deze zomer.

Welke online growshop kunnen jullie mij hier in deze tijden aanraden.

 

vlote levering , goede service en betrouwbaar zijn de vereisten ;)

 

 

Mvg, tuinkabouter

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greensell !!   Er is daar heel veel kennis aanwezig  en wordt 9 van de 10x dezelfde dag iets opgestuurd als je het besteld. Daarnaast hele eerlijke mensen zeker itt al die cowboys  die alleen maar aan de korte termijn denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik durf dat echt niet online bestellen.

Hier was bij de locale growshop vorig jaar een inval en ze hebben de inboedel in beslag genomen en ze namen ook de boekhouding met klantenbestand (on-line bestellingen) mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greensell. 

Altijd snel en netjes geleverd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greensell is wel oke voor een verwarmingsmatje

Voor 6 lampen of meer met alles erop dan zou ik dat dus even niet doen.

 

Gewoon even googlen naar de dichtbijzijnste growshop zou mijn advies zijn.

Dan ben je het minst traceerbaar.

 

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben maar mijn eigen webshopje begonnen omdat die webshops een partij lopen te kutten, jezus christus. Uit ellende dus maar zelf wat gaan bouwen. Zit al 2 weken te kutten om wat simpels te bestellen. 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wordt in de locale growshop de winkel uit gekeken. Ze willen me eigenlijk niet helpen. Wellicht dat ik er teveel als een politieagent uit zie ofzo. En dan kwam ik alleen maar wormencompost of iets dergelijks halen.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klopt wel wat hij zegt, de arrogantie spat er bij sommige van die knapen vanaf. Alsof zij jou de verkoop moeten gunnen ofzo, dat ze er neergezet zijn vanuit een hoger doel om éénieder die ook maar een centimeter buiten de lijntjes van een pure hobbyist lijkt te komen, belerend toe moeten spreken dat ze geen groothandel zijn en dat ze je geen twee stuks van een item willen verkopen. Ik liep er een keer binnen voor strijkzakken, maar toen ik vroeg naar 3 stuks begon hij te lachen en en vroeg: 'Waar heb je dat voor nodig dan?'. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zei je...

Voor je lichaamsdelen als ik met je klaar ben... 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, pindarots123 said:

Het klopt wel wat hij zegt, de arrogantie spat er bij sommige van die knapen vanaf. Alsof zij jou de verkoop moeten gunnen ofzo, dat ze er neergezet zijn vanuit een hoger doel om éénieder die ook maar een centimeter buiten de lijntjes van een pure hobbyist lijkt te komen, belerend toe moeten spreken dat ze geen groothandel zijn en dat ze je geen twee stuks van een item willen verkopen. Ik liep er een keer binnen voor strijkzakken, maar toen ik vroeg naar 3 stuks begon hij te lachen en en vroeg: 'Waar heb je dat voor nodig dan?'. 

:') :') 

Mijn ervaring met fysieke winkels is dat ze tegenwoordig toch amper nog wat op voorraad hebben liggen, dus of ik nou online bestel of fysiek, ik moet sowieso wachten. Dat is het nieuwe normaal sinds de growshop wet i guess :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn lokale growshop is het meer dat ze gericht lijken te zijn op grote broodkwekers. Ze adverteren nergens, je moet aanbellen om binnen te mogen komen. Niet echt normaal voor een winkel in tuinartikelen. Als ze je niet kennen vragen ze wat je komt doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier word je gewoon netjes geholpen. 

En zijn ze helemaal niet wantrouwend ofzo. 

Vriendelijke mensen. 

Als je er voor het eerst komt lijkt het wel of ze je een beetje scannen. 

Maar dat is bij iedere growshop denk ik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier hebben de locale shops niets op voorraad en zijn ze inderdaad zo arrogant als maar kan en weten echt nergens iets van. Bijvoorbeeld rfx lukte nergens om te kopen en iedereen vond het maar troep wat niet werkte. Daarnaast twee keer een bekende tegen gekomen in de shop, wat niet heel fijn is. 
Dus ik koop alleen nog maar online bij online topgarden. Nep naam, nep e-mail, via tor-browser bestelling plaatsen, alles ophalen en contant betalen. niemand die jou kan traceren.
En ze zitten ver genoeg weg dat ik nooit een bekende ga tegenkomen. Daarbij kunnen ze veel krijgen, ook als het niet op de site staat.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het niet mag maar ga het toch doen.

Omdat ik nare ervaring op nare ervaring had met online winkels, ben ik mijn eigen winkel begonnen. Site is bijna af (op nog meer producten toevoegen, en wat kleine bugs na) 

www.onlinegardenshop.nl 

Doe er je voordeel mee ;) Ben gestopt met kweken, ben vorig jaar gepakt door de politie na verraad maar van alles vrijgesproken (Ben kanker patiënt en medicinaal gebruiker) maar ga me dus helemaal op mijn winkeltje richten om toch bezig te kunnen zijn in de 'scene' 

Verleden maand weer recherche op de stoep  voor 'controle' dus durf het niet meer aan om zelf te groeien :( Ondanks dat ik waarschijnlijk toch zelf mag kweken van de rechter (wacht nog op uitspraak van mijn laatste rechtzaak) blijft de woningbouw me maar actief vervolgen en van alles aan wenden om me uit mijn huis te sodemieteren. Dus dikke middelvinger, dan maar winkelier worden 

Edited by bruinevingers
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er in ieder geval - op het eerste gezicht - mooi uit.

 

Ik zie dat je ook veel deense bodems e.d hebt.

Zou het mooi vinden (maar ik hoor tot een minderheid van de kwekers waarschijnlijk) als er ook van die Amerikaanse diepe eb&vloed bakken in het assortiment komen.

Van die bakken van 120 x 120 of 120 x 240 maar dan 15 cm diep.

Er is ook een Nederlands bedrijf die ze maakt of verkoopt, maar niet aan particulieren. Maar misschien kan jij tussenhandelaar worden, want ik neem aan dat je ook nu niet al die spullen die je aanbiedt in je schuur hebt staan.

image.png.de1e391b2b5e44675eb1911d7f01b164.png

 

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Kees, het is niet handig om bepaalde dingen op voorraad te hebben in combinatie met andere producten tegenwoordig, want dan kan je je winkel weer direct sluiten. (Filters, sealbags, seal apparaten, afzuigers, dat soort gelul. Afzuigers kunnen dan weer wel, maar weer niet in combinatie met filters, etc etc) Maar volgens mij heb ik die bakken voorbij zien komen. Ik zal eens contact opnemen met dat bedrijfje en zal de mappen van de distributeurs eens doornemen. Volgens mij heb ik ze voorbij zien komen. Heb nu 340 producten toegevoegd ofzo, en dat is nog niet eens de helft :') Dus vroeg of laat zullen ze op de site staan :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top!

Ik ga je site in de gaten houden!

 

Ik denk ook dat een shop die er in slaagt om een breed assortiment te hebben, met ook zaken uit een niche markt, de meeste kans op overleven heeft.

Niks is zo kut dat je het ene product wel kunt kopen, maar voor het andere product weer naar een andere winkel moet.

Nog een kleine frustratie van mij bij webshops: Dat ze bij het ene product een geweldig lage prijs hebben, maar bij een ander product vet boven de prijzen van andere shops zitten. En dan heb ik het niet per se over growshops, maar bijvoorbeeld ook bij drogist-shops waar ik dankzij Corona de laatste tijd veel online gekocht had.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik probeer sowieso de laagste prijs aan te houden. Sowieso zijn de marges al ontzettend klein, of mijn concurrenten kopen goedkoper in (wss dat laatste, want ik begin net en koop nog niet in de volume in waarin hun inkopen lijkt me)

En wat betreft de niche markt ben ik het helemaal met je eens. Dus als je niche producten mist/zoekt, drop ze maar in me berichten systeem, dan kijk ik of ze te retailen zijn. Wil inderdaad een one stop shop hebben gewoon. Maar wel een selectie van de wat bekendere merken. Ik ga persoonlijk inzetten op PHC (ken geen enkele growshop waar ik me schimmels en bactieren kan halen, afgezien van overpriced BAC. En natuurlijk  LED (het liefst zelf lampen bouwen, dus als iemand daar in mee wilt ondernemen :P)  en zoek ingangen bij de gewone kas en tuinbouw. Zit al een tijdje te zoeken voor een cursus lichttechniek om lichtplannen te kunnen maken voor kassen. Tuinieren en alles daar omheen is gewoon leuk en top, niet perse alleen de groene dames ;) Mijn schoonvader is een gepensioneerd rozenkweker dus ga eens aan zijn mouw trekken ook om te kijken of hij geen ingangen weet. 

Jammer dat alles tegenwoordig zo moeilijk moet gaan wanneer we praten over Cannabis, maar waar een wil is, is een weg. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met led moet je ook eens gewoon kijken naar Chinese bedrijven zoals Meijiu

Al die Europese en Amerikaanse bedrijven die zogenaamd eigen product fabriceren halen het gewoon bij bedrijven als Meijiu vandaan.

Misschien een enkele uitzondering maar laat je niks wijs maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken die chinees, wilde daar ooit lampen bestellen maar hoop gedonder daarna met credit cards waardoor ik het niet meer vertrouwde. 

Wat ik me altijd afvraag is dan wel: wat is de kwaliteit van die leds? Ik heb altijd het idee in mijn hoofd: Of Cree, Of Samsung, anders is het rotzooi. 

Edit: ik zie dat ze tegenwoordig ook samsung gebruiken. Was voor mij inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik daar keek. 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eens op Rollitup forum kijken.

Daar zijn mensen met goede verhalen erover.

Misschien moet je @wietefras als adviseur aantrekken :)

Ik denk ook dat er in zelfbouwsetjes met voorgeboorde heatsinks nog wel wat markt zit, maar of die economisch gezien interessant genoeg is.... geen idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik begon met het idee te spelen toen ik allemaal samsung stripjes voor heel goedkoop vond bij 1 of ander bedrijf. 

Als je ziet wat er gevraagd wordt voor goeie led lampen! Dat is omgerekend misschien 3a400 kosten per lamp en gaan voor om en nabij 1000,- euro over de toonbank. Dat kan dus sowieso een stuk goedkoper verkocht worden ten eerste. En ten tweede blijft er zelfs dan nog genoeg marge over. 

Edit: goedkoper produceren dan zie chinezen lijkt me lastig worden, maar mensen willen vaak gewoon een europees/westers merk. Over het algemeen leeft toch altijd het idee dat china zijn zaken niet op orde heeft en rommel produceert. 

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die Europese merken zijn veelal Chinese producenten met een Europees stickertje.

OptiClimate is een Chinese airco bouwer met een Europees stickertje.

De lampen die Biogenetic verkoopt, zijn op zeker Chinese lampen. Ook al doen ze net alsof dit niet zo is.

Als jij een goede Chinese producent zoekt, en je laat er een 'Online Garden' sticker op plakken, is het ineens een Europees merk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...