Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FNTSTK

2020 OUTDOOR / 5X AUTO / TERRAS

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Wegens deze onaangename periode heb ik eindelijk tijd om de hand om een eerste probeer-kweekje een kans te geven. Hopelijk gaat het met iedereen goed hier.

Ik kijk wel al een aantal jaren rond op het forum hier uit interesse en zo te zien had ik zelfs nog een account zonder het zelf nog te weten.

Dit verslagje is bedoeld om de vooruitgang wat bij te houden maar vooral om jullie meningen te horen en vragen te stellen dus mijn excuses als er soms wat veel leeswerk aan is.

 

De soortjes

1 x Bubble Kush Automatic - RQS

1 x Purple Kush Auto - Wietzaadjes.nl huismerk

1 x Grizzly Purple Auto - Blimburn Seeds

1 x White Dwarf Auto - Wietzaadjes.nl huismerk

1 x Himalayan Orange Diesel - Short stuff

 

De Keuze voor Auto soortjes lag voor de hand aangezien dit een terraskweek is midden in het centrum.

Voorlopig begin ik met de Purple Kush auto, deze komt in een 46L pot (heb enkel potten van 11L en 1 van 46L ter beschikking momenteel wegens het sluiten van alle winkels hier in België). Ik probeer nog grotere liter potten bij elkaar te scharrelen hier in de buurt.

 

Graag had ik jullie mening over voeding/aarde, niet omdat ik te lui zou zijn om dit allemaal op te zoeken maar ik lees zo veel verschillende meningen ivm voeding/aarde en auto's..

Voorlopig gaat het uit naar universele potgrond en enkel dit. Ik heb ergens gelezen dat voeding pas nodig is vanaf de plant een 4-tal nodes heeft?

Ik denk dat dit het wel is voor nu, ik hou jullie morgen op de hoogte eens ik de meeste dingen voorbereid heb!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update!

3 soortjes zijn ondertussen aan het ontkiemen.

Verder ben ik gewoon universele potgrond gaan halen maar door een kleine rekenfout heb ik iet wat te weinig, morgen moet ik toch gewoon nog Perliet halen dus geen probleem.

Heb toevallig 'afvalzakken' gevonden waar 80L in zit dus gebruik ik deze maar of is dit wat te veel ruimte?

Op die 80L hoeveel delen Perliet zou ik hierdoor draaien?

Gooi ik hierdoor ook nog een deeltje compost best?

j3wNnkC.jpgmfEPXSl.jpgKyYQqun.jpg

 

 

Edited by FNTSTK
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die soorten doen het ook wel prima in 20 liters. Beter een pot vol tot de rand met grond, dan in zo halfvolle zak zetten. Zo timmer je gratis zonnewering om je planten heen. Autos wil je de beste start geven want fouten haal je niet meer in. Elke bouwmarkt heeft die standaard 20L potten. Als je kwa zon klote uitkomt, kan je de potten beter ook op een verhoging zetten zodat ze meer uren direct licht vangen. En haal wat bio bloom voeding zodat je in week 6-7 bloei bij kan stoken als ze honger zouden krijgen in die standaard potgrond.

Hier een auto op 11 liter net in bloei:

large.gallery_35000_15129_114531.jpg.8d4fae385d3235a29d8acd1cec8bac13.jpg

Edited by Spacy Cortex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zakken zou ik om een aantal redenen niet gebruiken. Ze zijn te hoog als je ze niet helemaal afvult. Als je ze wel afvult is het zonde van je grond, want je hebt aan een litertje of 15 - 20 per plant genoeg. Verder lijkt het plastic doorzichtig, wat ervoor zorgt dat er licht bij de wortels kan komen. Daarnaast lijkt het me lastig om te verplaatsen, mocht dat nodig zijn. 

Zijn er geen webwinkels die in België leveren? Dan kan je daar misschien potten bestellen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de comments, andere potten zullen voor de 2 overgebleven zaadjes zijn voor hierna, lijkt me niet zo goed om deze nu nog te gaan overzetten.

De zakken zitten niet helemaal vol, maar de overige rand doe ik gewoon naar beneden.

Plantjes zitten nu exact 2 weken de grond in (weet de exacte datum niet meer wanneer ze boven gekomen zijn).

Nu heb ik niet de indruk bij 2 van de 3 dat ze er super gezond uit zien, 1 plantje komt ook achter qua groei.

de afgelopen 2 weken is er nu niet meteen zo'n top weer geweest, volgens mij maar een dag of 3 echt mooi weer.

 

Enige idee hierover?

 

7t3GGtw.jpg Hamalayan orange diesel 9deze komt wat achter, ziet er ook best vervormd uit.

SVOljuy.jpgDe bubble kush, naar mijn mening het plantje die het er gezondst uitziet

7aF1mmm.jpgDe Grizzly purple auto die ook een beetje vervormde bladeren heeft lijkt me

 

Enige opmerkingen, ik hoor het graag! ;D

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi FNTSTK,

 

Ik ben ook begonnen met een buiten groei. Mijn dames zitten nu 25 dagen in de grond als je fotos wilt zien kan je mijn forumpje bekijken om tevergelijken. ik Gebruik wel Biobizz Nutrients. Denk dat de plantjes voor week tweee een beetje klein zijn, zeker omdat de rond eind van week 3 gaan bloeien!

 

Success!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen dagen hebben de 2 'gezondere' plantjes een mooie groeispurt gemaakt (dit weekend volgen er foto's).

de  Himalayan Orange Diesel begint gele vlekken te vertonen op de bladeren.

De terra bloom van plagron is besteld voor de bloeifase.

Ik ga alles laten lopen hoe het is en zien hoe het gaat, heb al redelijk wat geleerd ondertussen de de overgebleven 2 zaadjes zullen het hopelijk beter doen tot nu toe dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...