Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kevin112

Tmv virus of zie ik iets anders over het hoofd

Recommended Posts

Just now, FoolOnTheHill said:

Dat is GEEN TMV.

Heb je enig idee wat het wel is... lijkt wel alsof je het groen van het blad afgepulkt is maar ongedierte heb ik niet ofZo heel raar 1 plant lijkt er niks van te hebben de rest wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt met de dag lachwekkender met jou, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dit TMV zou zijn?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige afbeeldingen die ik online kon vinden die hier enigsinds op leken kwam ik daarop uit. Ik vraag of het evt tmv kan zijn of dat het iets anders is het ziet er namelijk niet uit als een tekort of overschot schimmel kan ook maar ik weet het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, vakman said:

Het wordt met de dag lachwekkender met jou, hoe kom je er in hemelsnaam bij dat dit TMV zou zijn?!

TMV-FI-image_for-web.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als jij op "roestvlekken op wietplanten" intikt op Google krijg je afbeeldingen van tmv planten? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb je een hele pagina vol tmv planten,  zie jij ergens roest? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, vakman said:

Dus als jij op "roestvlekken op wietplanten" intikt op Google krijg je afbeeldingen van tmv planten? 

pff is je manier van reageren echt noodzakelijk ik ben allerlei sites afgegaan toen ik deze tussen bladproblemen tegenkwam ben ik verder gaan kijken. onder de meest voorkomende tekorten zag ik niet echt iets wat er op lijkt. wat me doet vermoeden dat het iets van schimmel of virus of dergelijke is,. is omdat ik dezelfde symtomen zie op aarde als op hydro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, vakman said:

Hier heb je een hele pagina vol tmv planten,  zie jij ergens roest? 

nee daar niet maar wel dezelfde kromme bladeren als ik tegenkwam of is dat soms ook geen typisch symtoom. je doet alsof ik bewust aan het zoeken ben naar verkeerde richtingen. ik stel de vraag niet omdat ik weet wat het is, en omdat ik het graag niet oplos 

Edited by kevin112

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat, te koud, te vochtig, calcium, kan verschillende oorzaken hebben. 

Maar zeker geen tmv!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, vakman said:

Te nat, te koud, te vochtig, calcium, kan verschillende oorzaken hebben. 

Maar zeker geen tmv!!!

kijk hier kan ik iets mee,  te nat lijkt me niet ik laat ze vooral in de beginfase netjes droog worden tussen de waterbeurten door. ik voeg sinds de tweede week iedere watergifte calmag toe volgens kweekschema aptus.  temp is tussen de 22 en 28 graden dit lijkt me goed en luchtvochtigheid week 1 75 week2 70 week 3 65.... zou het miss een lockout van calcium zijn doordat die klote voorbemeste aarde een teveel aan een ander element heeft...? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, kevin112 said:

zou het miss een lockout van calcium zijn doordat die klote voorbemeste aarde een teveel aan een ander element heeft...? 

1 hour ago, kevin112 said:

 in 2 dagen is die op hydro ook ineens helemaal vol gaan zitten

Klinkt logisch.

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, FoolOnTheHill said:

Klinkt logisch.

dat was ook de reden dat ik aan een schimmel dacht die kan zich namelijk wel verspreiden ? maar vakman heeft het over calciumtekort ik zeg al ik kom niet hier omdat ik een duidelijk vermoedde heb wat het is. parameters zover ik weet zijn goed ph aarde is ongeveer 6.5  watergifte zuur ik af op 6.  ph hydro houdt ik op ph 5.5 tot 5.7  lv komt niet boven de 75 uit. temp niet onder de 21 en niet boven de 28. 

 

ec van de watergifte is +0,2  alleen licht voeding gegeven einde week 1 omdat ik het zaadje ontkiemd heb in een bolletje grond in dezelfde pot zonder voeding de rest van de aarde is bemest dus ik voeg geen extra voeding meer toe blad is ook aan de donkere kant dus leek me ook niet verstandig. 

Edited by kevin112
ec

Share this post


Link to post
Share on other sites

The sin of all sins is to make fertility recommendations without the benefit of plant analysis.

  • Like 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Boefje030 said:

The sin of all sins is to make fertility recommendations without the benefit of plant analysis.

uhh oke... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Kijk wat de effecten zijn, wanneer je voor beide mediums je ph iets meer omhoog krikt. Ik denk dan meer aan 6.2-6.5.

* Breng je rv omlaag, want je planten transpireren nauwelijks en daardoor stagneert opname Calcium. Mik eens op circa 50%.

* "Schud" af en toe eens aan je planten. Hier stimuleer je de vervorming van cellen mee, waardoor Calcium beter zal binnendringen.

De huidige bladeren zullen niet meer herstellen. Check de nieuwe uitgroei en wacht een week af.

Succes.

 

Edited by greentjeonatrip
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat het wel is geen idee, ben geen held in een diagnose stellen.:D

uit het boek: Hemp Diseases and Pests: Management and Biological Control
TMV en foxtail mozaiek (FMV) veroorzaken symptoomloze infecties in Cannabis. (symptoomloze drager)

Naamloos.jpg.18176fd04ecca6bdfd8650818399559f.jpg

kleine disclaimer:  boek gepubliceerd in 2000 en et onderzoek zelf 1971 kan natuurlijk ondertussen al gemuteerd zijn dat het ondertussen wel symptomen veroorzaakt.

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, greentjeonatrip said:

* Kijk wat de effecten zijn, wanneer je voor beide mediums je ph iets meer omhoog krikt. Ik denk dan meer aan 6.2-6.5.

* Breng je rv omlaag, want je planten transpireren nauwelijks en daardoor stagneert opname Calcium. Mik eens op circa 50%.

* "Schud" af en toe eens aan je planten. Hier stimuleer je de vervorming van cellen mee, waardoor Calcium beter zal binnendringen.

De huidige bladeren zullen niet meer herstellen. Check de nieuwe uitgroei en wacht een week af.

Succes.

 

oke, heb ik gedaan nu maar de ph van hydro kan ik toch niet op 6.2 tot 6.5 gaan zetten dan neemt het niets meer op? wel was op hydro het blad lichter geworden dus ik heb daar de ec van 1 naar 1.2 gezet ventilators heb ik ook wat harder gezet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, greentjeonatrip said:

* Kijk wat de effecten zijn, wanneer je voor beide mediums je ph iets meer omhoog krikt. Ik denk dan meer aan 6.2-6.5.

* Breng je rv omlaag, want je planten transpireren nauwelijks en daardoor stagneert opname Calcium. Mik eens op circa 50%.

* "Schud" af en toe eens aan je planten. Hier stimuleer je de vervorming van cellen mee, waardoor Calcium beter zal binnendringen.

De huidige bladeren zullen niet meer herstellen. Check de nieuwe uitgroei en wacht een week af.

Succes.

 

maar jij denkt dus niet aan een schimmel maar calciumtekort. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kevin112 said:

oke, heb ik gedaan nu maar de ph van hydro kan ik toch niet op 6.2 tot 6.5 gaan zetten dan neemt het niets meer op? 

https://www.royalqueenseeds.com/blog-the-perfect-ph-value-for-a-cannabis-plant-n87

https://www.ilovegrowingmarijuana.com/nutrients-deficiency-calcium/

Ik zou het eens op 6.2 proberen.

1 hour ago, kevin112 said:

maar jij denkt dus niet aan een schimmel maar calciumtekort. 

Ik denk idd dat Calcium hier aan ten grondslag ligt, met de neveneffecten naar andere elementen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, greentjeonatrip said:

https://www.royalqueenseeds.com/blog-the-perfect-ph-value-for-a-cannabis-plant-n87

https://www.ilovegrowingmarijuana.com/nutrients-deficiency-calcium/

Ik zou het eens op 6.2 proberen.

Ik denk idd dat Calcium hier aan ten grondslag ligt, met de neveneffecten naar andere elementen.

 

ok das een goede man hij gaat vanzelf omhoog enige wat ik dan niet hoef te doen is terug afzuren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat het niet zozeer een tekort aan Calcium is, maar dat de opname ervan dwars ligt.

Wees een beetje voorzichtig met die bevochtigers. Dat is leuk voor in het begin de wortelontwikkeling wat te stimuleren, maar daarna is het de bedoeling dat die bitches zelf gaan werken. Kijk eens wat de rv doet, wanneer je ze geheel uitschakelt. 

Wanneer je vanuit zaad kweekt, moet je ze niet te zeer vertroetelen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees ook voorzichtig met voeding.

Hoe hoger de ec, hoe minder de opname van Calcium zal zijn.

En......quote me niet iedere keer.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...