Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

didgemon

Geurhinder

Recommended Posts

Ik heb een klein probleempje hier, mijn kotgenootjes beginnen te klagen over de nogal zware geur die uit mijn kot komt. De kamertjes zijn zo lek als een zeef met als gevolg dat die geur echt overal hangt. Door mijn opstelling (namelijk in de kleerkast) is het onmogelijk om een afzuiger plus koolstoffilter te plaatsen. Ik zoek nu naar alternatieven om de geur toch nog zo goed mogelijk weg te houden.

Zoiets in den trant van Febreze of zo, maar dat is nogal onhandig omdat ik niet heel den dag in mijn kamer febreze wil rond spuiten, ik heb beter dingen te doen

Ik zou alle gaatjes in mijn kamer -waardoor de geur kan ontsnappen- afdichten, maar met wat is dat het beste.

 

Ik had ooit ergens opgevangen dat je iets kan maken met wc-blokjes, maar weet niet precies meer hoe dat ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je een filter+ afzuiger buiten je hok hangen i.p.v. binnen je hok of heb je daar ook geen plaats voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan werkt die niet bepaald efficient denk ik, maar is zowizo geen plaats voor zucht, ik kan hem toch moeilijk in het midden van de gang op de grond leggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, het zal mogelijk minder efficient zijn maar bij mij zit de filter +afzuiger ook

buiten en werkt goed.

Ik begrijp dat je kast in de gang staat/ingebouwd, kun je geen klein filtertje + afzuiger tegen het plafond hangen mits deze hoog genoeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat met al die darmen voor lucht aanvoer/afvoer

 

En daar komt dan nog bij dat ik een beetje kort bij kas zit, dus een goedkoper alternatief is altijd welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites
gist met water in een emmer.

:D ja.... en dan???? wtf moet je met water met gist.

 

Ik had hetzelfde probleem, men plant stond op zolder, waar me broertje ook slaapt. ging ook flink stinken na een paar weken. Heb t beetje gemaskeert door etherische olieen te verdampen, maarja das ook niet egt een oplossing.

 

Ik denk toch egt dat een filter de enige goeie oplossing is en de simpelste. Was er iets makkelijkers, dan liep iedereen niet te klooien met filters denk ik. Daarom ga ik deze zomer wel naar buite met me plantjes en dan ffe een voorraadje kweken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat misschien een mogelijkheid is; ik weet dat er van die platte buizen voor luchtafvoer zijn. Als je die naar een ander hok kan leiden en het daar via je filter uit te blazen. Mits je financien dit wel toelaten uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is dus echt niet voldoende, want daar ben ik al volop mee bezig. Raam staat wagenwijd open. Heb gdv handschoenen nodig als ik wil studeren

 

Ik was ff aan het denken om die filter zelf te maken, zoals op overgrow. Maar ik vraag me af, waarom heb je die mand nodig?

Ik dacht gewoon zo een aluminiumgaas buisje van 10cm diameter te maken, hierover een filterdoekje van de growshop, wat actieve kool erin, buis aansluiten en klaar is kees toch? Kan dit ook werken?

 

Ik zit met een 400W, hoe groot moet dan de afzuiger zijn en hoeveel de inhoud van de filter?

Edited by didgemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gast gebruikt die wasmand als buitenste buis. Misschien omdat die koolstof dat makkelijker te vervangen is zonder al te veel teringzooi.

Maar wat je zegt met die aluminium buis zal ook wel werken, mits je er 2 over elkaar maakt. Afzuiger op de binnenste, koolstof tussen de 2 buizen en dichtlassen/plakken die handel.

 

Voor 1x400 is 1 kuub ruim voldoende, maar wat de capaciteit van die zelfbouw filter is :verrygood

Maar als chemist zou je uit moeten kunnen rekenen hoeveel koolstof je nodig heb toch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor 1x400 is 1 kuub ruim voldoende

wat bedoel je hier juist mee?

 

Wat ik graag zou willen weten is hoeveel actieve kool er in een filter gaat die geschikt is voor het afzuigen van een 400watter.

De rest bereken ik zelf wel

Ik heb op de site van van alien gezien dat je het volume van je hok x 20 moet doen om de cap. van je afzuiger te berekenen. In mijn geval is dat 0.6x0.6x1.6x20

Dus een afzuiger van 160m2 is ruim voldoende niet?

 

Eigenlijk zou ik wel eens wat foto's willen zien van hoe een filter er langs de binnenkant uitziet, mm i cant have it all i guesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon het kleinste filter+buisventilator halen die je kan krijgen. 200m3 ofzo.

 

filter bouw je in een mdf kistje met de buisventilator erboven op, gat van 10cm in de onderkant van het kistje maken slang erop en de andere kant van de slang je kast in. stekker in het stopcontact en weg is je damp. kosten ongeveer 100 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was een te snelle en stomzinnige reactie van me zag ik net. Ik bedoel 800 kuub voor 400 watt. Dus 2 maal zoveel kuub als je aan wattage heb. Dit om de afzuiger niet constant voluit te hoeven hebben. Maar da's wat ik geleerd heb. Zullen ongetwijfeld andere manieren zijn om het te berekenen.

 

Wat die actieve kool betreft; dat was hetgene waar ik geen idee van heb. Ik druk die filters meestal uit in lengte, maar als het zelfbouw is zou ik niet weten waar te beginnen.

 

Als ik er niet zoveel rommel van kreeg, zou ik zonder moeite een filter voor je doorzagen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt die koolstof filters erg makkelijk openschroeven . Het lijkt net of het de bedoeling is om de inhoud af en toe zelf te verversen.

 

Misschien ga ik eens een foto'tje maken van een opengeschroefde filter ,met gat van 16 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

didgemon voor een goedkope oplossing is het miss wat om dit te gebruiken http://www.growshopalien.com/onlineshop/ staat bij koolstoffilters en luchtzuivering als je die aanklikt dan zie eerst wat koolstoffilters maar als je naar benden scrollt dan zie je daar van die pompverstuivers met geur doder erin.

 

ik weet niet of het ook echt werkt maar het is wel een goede oplossing voor jou probleem denk ik. en goedkoop natuurlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, had ik ook al gezien. Heb wat info gevraagd over hun kleinste filter, die van 100kuub, als die kleiner is dan een halve meter zou dat echt fantastisch zijn.

Want voor die 34 euro ga ik echt niet zelf eentje in elkaar steken. Dan ben ik meer tijd en geld kwijt, als je ervanuitgaat dat 'time=money'. Zo een grote knutselaar ben ik nu ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, had ik ook al gezien. Heb wat info gevraagd over hun kleinste filter, die van 100kuub, als die kleiner is dan een halve meter zou dat echt fantastisch zijn.

Want voor die 34 euro ga ik echt niet zelf eentje in elkaar steken. Dan ben ik meer tijd en geld kwijt, als je ervanuitgaat dat 'time=money'. Zo een grote knutselaar ben ik nu ook niet.

bij ons in alkmaar in de growshop kun je idd een filter van een cm of 30 krijgen miss iets groter maar zal niet boven de 50cm komen en zijn idd iets van 30eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...