Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nog even een paar fotootjes van 9 dames Choco Haze op dag 1 12/12 onder het nieuwe armatuur in een 80x80 tentje. De leds hangen nu nog even op 25-30 cm afstand om ze te laten wennen aan de nieuwe bak licht, maar ik weet dat ze er zonder problemen dichter op zouden kunnen. Ze zijn 2,5 week voor gegroeid op 2 liter rozenpotten en gaan direct na overpotten naar de 11 liters op 12/12. 

eacb569956c425d7e148851cf3ad112a.jpg

fc0308da719caaf0c67dde9260f9dc5c.jpg

f39e3ae816b4d8994e450dce7656ee15.jpg

7d9edad55128768c2e890e9c28309eed.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit! Mooi alle 9 even groot.   Hoe vaak geef je water ,hoeveel en welke ph?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potten zijn omgekiept, losgewoeld, terug in de pot gestort en gespoeld met 12 liter groeivoeding + calgreen + Roots+ van Metrop EC 1.1 (water uit de kraan is slechts 0.1) PH 5.3.  Vervolgens kan het tot 8 dagen duren voordat de potten licht genoeg zijn om weer voor het eerst water te geven. Dan geef ik meestal 2 liter van bovenaf de rest van de kweek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet een gedoe zijn dat los woelen en ompotten he met rfx?!    Zelf maak ik van te voren altijd precies het gat waar de maat van de rozenpot precies in past,hoef ik alleen de boel daarna maar een klein beetje aan te drukken.     

Dat ezelsbruggetje wat jij had  "spoelen met minimaal het aantal liters van je pot"  gebruik ik ook nog steeds,werkt perfect. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gedoe is het zeker, maar ach, eens per 2 maanden zet ik me er gewoon even overheen, verstand op nul, muziekje aan en gaan. Het is net als het knippen, dat is ook gewoon dom en arbeidsintensief werk wat veel tijd in beslag neemt. Maar als je dan na een dag hard werken het resultaat in de netjes ziet liggen kun je toch altijd weer met trots terugkijken. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

ik was dat gespoel en gewoel kots beu, kostte me veel tijd en energie waarvan ik niet veel heb. Nu weer terug op slabs, heerlijk :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om de lamp zo in gebruik te zien. Zodra je de lamp er dichter op gaat plaatsen, denk je dat je dan een kleine ventilator nodig zal hebben om warmte weg te moeten blazen bij de toppen? of is dat niet nodig bij led? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/23/2020 at 5:32 PM, Wiekspiet said:

Ziet er goed uit!

ik was dat gespoel en gewoel kots beu, kostte me veel tijd en energie waarvan ik niet veel heb. Nu weer terug op slabs, heerlijk :) 

Ik snap wat je bedoelt, het grootste voordeel is toch wel het hergebruik. Een slab gebruik je denk ik hooguit 2x en ik zie mezelf niet telkens daarmee zeulen. Nu bestel je iedere 3 kweekjes weer een doosje rfx om het aan te vullen, de rest hergebruik je. Slabs liggen permanent vast, een pot kun je nog optillen en naar een andere ruimte brengen om door te spoelen. Slabs hebben run-off nodig, m.a.w. ze liggen vaak in librabakken of op deense bodems, hier moet je setup ook naar zijn natuurlijk. Wat niet betekent dat ik liever ook voor nóg meer gemak had gekozen wanneer dat mogelijk zou zijn. 

2 hours ago, sjaak banaan said:

Mooi om de lamp zo in gebruik te zien. Zodra je de lamp er dichter op gaat plaatsen, denk je dat je dan een kleine ventilator nodig zal hebben om warmte weg te moeten blazen bij de toppen? of is dat niet nodig bij led? 

Niet nodig, ledstrips hebben niet zo'n hoge stralingswarmte naar beneden toe, in tegenstelling tot bijv. COBS. Ze draaien 'maar' op 1050mah. Ik heb er een klein fannetje boven hangen zoals je ziet die wat warme lucht door de tent circuleert, ik heb gemerkt dat dit in zo'n klein tentje voldoende zijn werk doet. 
Ze hoeven er ook niet per se zo extreem dicht op, ik doe dit ook een beetje op gevoel en kijk naar hoe gezond de plant eruit ziet. Als ik aan het blad zie dat ze het pittig hebben, is het soms beter om ze wat hoger te hangen, ook om de lichtdruk wat te verminderen en de planten op die manier wat minder te stressen. Hetzelfde bereik je natuurlijk door iets te dimmen. 
Toen ik met led begon had ik ook constant het gevoel dat ik de leds er zo dicht mogelijk op moest hangen, om maar zo min mogelijk lichtverlies te hebben. Na verloop van tijd zie ik toch wel in dat door ze bijv. in het begin iets hoger te hangen, dit zorgt voor een betere start. Het is toch een hele bom licht die de plantjes te verduren hebben en vaak komen ze eerst onder een (zwakkere) voorgroeilamp uit. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijne praktijk info. Heb ik wat aan voor als ik op led ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 14 op 12/12
Ze zijn voor mijn doen iets te ver doorgeschoten, waardoor het goed vol is, maar dit zag ik al aankomen omdat ze bij het overpotten al iets te groot waren. Volgende keer net iets minder lang voorgroeien. Met 9 stuks op 80x80 vind ik het wel nodig om blad te verwijderen om het licht dieper in het gewas te laten komen. 
vóór defoliate:
556d212ab2d6088cee2acc8083d950b1.jpg

Ná defoliate:
9f7345d11db4ff19ee645915eae3edbb.jpg

Na het defoliaten zak ik de eerste keer voeding geven iets in de EC zakken, omdat de plant met minder blad ook minder goed in staat is om eenzelfde hoeveelheid voeding te verwerken. De verdamping gaat wat omlaag, ik zet ze ook even niet kletsnat, even een paar dagen op krachten komen nét voordat de bloei echt begint en ik langzaam met bloeivoeding begin. 

Edited by pindarots123
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag van mij wel iets vaker posten Pinda....  ben benieuwd hoe het bij je gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was uiteindelijk niet helemaal de bedoeling dat het ook een grow-verslag ging worden in deze sectie, maar ik zal nog even updaten tot het einde. 
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het uiteindelijk iets te vol vind staan. Er was deze ronde niet veel meer aan te doen; ze gingen wat te laat op 12/12 én omdat de 9 potten in deze 80x80 strak rand tegen rand staan groeide het iets sneller dicht dan ik gewend was. Hierdoor zie ik dat er meer vertakkingen zijn ontstaan, wat resulteert in wat kleinere toppen. Dat, plus de minimale toevoer van frisse lucht, maakt dat ik wat sneller tegen bladproblemen aanloop dan wat ik gewend ben. 

Over de verdeling van het licht kan ik enkel tevreden zijn, dit is optimaal. De 235 watt moet ook zeker voldoende zijn op dit oppervlak mits er wat minder vertakkingen zijn en het licht iets beter naar beneden kan penetreren. 
Ook ga ik volgende ronde een klein pc-fannetje actief laten inblazen zodat de tent niet meer vacuum trekt. 

Opvallend van strips vs cobs is dat het blad meer trichomen lijkt aan te maken en 'plakkeriger' is. 

Wat foto's van dag 29 bloei, met wat roest hier en daar, vermoedelijk ook een klein klapje gekregen na de 'defoliating-sessie' + dieven van afgelopen keer. Volgende keer nóg wat lager in de voeding zitten na defoliate/dieven dus, plant heeft erna weinig nodig even. 

fd7118eae480b27b2c7dd31842944e31.jpg

fd48fb141b5ba4dc2bb94d5c1e916c73.jpg

1bf0f90a4e5555d724af3c4af92e144e.jpg

7e1c99b2a4fcfed9657edccdcac3c887.jpg

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er mooi bij Pindarots!

Ik zie dat jij watt bladvingers erbij hebt zitten die een beetje schuin afbuigen naar de buitenkant. Enig idee hoe dit komt?
Ik heb daar ook een aantal dames van. Dacht eerst aan TMV maar lijkt toch wat anders te zijn.

Succes nog even kerel!

Greets,

T

Edited by thommytt
p.s. wat was je nou in totaal kwijt voor het bouwen van deze lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, thommytt said:

Ze staan er mooi bij Pindarots!

Ik zie dat jij watt bladvingers erbij hebt zitten die een beetje schuin afbuigen naar de buitenkant. Enig idee hoe dit komt?
Ik heb daar ook een aantal dames van. Dacht eerst aan TMV maar lijkt toch wat anders te zijn.

Succes nog even kerel!

Greets,

T

Dat is omdat de vertakkingen daar tegen het tentdoek aan groeien, 't zal nog wel iets erger zijn doordat de tent vacuum trekt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat was je nou uiteindelijk kwijt voor de lamp. Ik zelf zit te denken om een 800watt versie te maken voor mijn 150x150 tent.

Hoe ervaar je de licht penetratie tot in de diepte? 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MisterX said:

Wat was je nou uiteindelijk kwijt voor de lamp. Ik zelf zit te denken om een 800watt versie te maken voor mijn 150x150 tent.

Hoe ervaar je de licht penetratie tot in de diepte? 

Alle onderdeeltjes bij elkaar tussen de 350 en 400 euro. 

een kanttekening:
- een HLG-240h-C2100B was ook voldoende geweest, deze is 30 euro goedkoper. Ik koos een grotere driver om in de toekomst flexibeler te zijn.

t.a.v. lichtpenetratie is deze ronde niet helemaal representatief want het staat te vol, dus onvermijdelijk zal er fluff ontstaan. 

Ik denk dat je voor een 150x150 tent je beter voor andere strips kunt gaan zoals die samsung F-strips Gen3 met dubbele rijen leds van 112 cm. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd tot hoe diep je wiet compact is aan het eind van je ronde :) 

Ben zelf nog aan het twijfelen om mijn Cobs om te ruilen voor strips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit @pindarots123 :verrygood

is een weekje bloei niet wat kort? Lijkt alsof ze nog wel lekker kunnen aandikken.

succes nog even! Ben benieuwd hoeveel eraf gaat komen.:smoke

 

Edited by thommytt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WiekspietHangt een beetje van de bezetting af. Deze ronde vond ik het overduidelijk te vol en te hoog, dat doen we volgend rondje anders. Ga per plant 3 takken aanhouden ipv 4 en ik schakel een paar dagen eerder, dan moet het mooi dichtgroeien zonder dat ze elkaar verdrukken en krijg ik per tak ook wat dikkere toppen. Volgende keer ook even een netje spannen. Ik zou als ik jou was eerst wat kleiner een beetje met strips gaan testen en kijken hoe het bevalt, wellicht leidt dat tot nieuwe inzichten. 

op Dag 56 bloei  (precies 8 weken) is de schaar erin gegaan. Zoals verwacht ook een hoop popcorn/fluff, ik heb het apart gehouden om misschien later nog een experimentje met droogijs en micronzakken mee te doen oid. 

Eindstand: 275 gram oftewel 1,17 gram per watt. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet verkeerd, toch?

Maar heb je het nu al droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Kees A said:

Niet verkeerd, toch?

Maar heb je het nu al droog?

En waar precies baseer je nou dat 'nu al droog' op? Volgens mij is je telraam kapot. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...