Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedenavond boys

Een Maatje van mij heb cheese staan op 11 ltr. Met een dimlux 1000 w. Het is zijn eerste keer dus help hem een handje.

Heb ze al bijna een maand in de voorgroei staan vanaf het begin nadat ik ze had overgepot uit kleine potjes trokken ze geel weg.

Oorzaak IMO veels te weinig wortel door slechte voorgroei omstandigheden (lamp te hoog) waardoor het laaaaang heeft geduurd voordat ze aansloegen denk ik. 

Toen ze eenmaal aansloegen heb ik alle zeilen bij moeten zetten om ze leven te houden. Was namelijk 2 weken in quarantaine en heb die jongen bladvoeding en water laten geven dat is helemaal mis gegaan qua afmetingen(veels te weinig 0.2 ipv 2 mililiter)

Toen ik het weer zag op 23 maart trof ik deze situatie aan

20200323_172314.thumb.jpg.7272a1cacd2b7a0e02078c988bdea6ce.jpg

 

 

Ik heb hierop meteen een goede dosis voeding gegeven fishmix met algamic. 

Om de dag bladvoeding gegeven en het rustig aangekeken.

Nu 5 april is de situatie zo

20200405_153519.thumb.jpg.eee8f17bd07a5c7f17d8e9521ad5ac41.jpg

We zijn dus bijna twee weken verder en qua groei zijn ze klaar voor de bloei.

Ben wel echt verbaasd dat de kleur NOG steeds niet bijgetrokken is naar mijn mening zijn ze wel op de weg terug dit neigt meer naar licht groen weer dan naar knalgele wat het eerder was.

Heb vandaag 1 liter water met npk 19.0.0 stikstof gespoten dat is dus pure stikstof kijken of ze daarvan een beetje willen opschieten.

Nu mijn vraag kan ik nog meer doen in jullie ogen bv:

-Dagelijks bladvoeding spuiten ipv 3x per week.(kan dit dagelijks veel naar gezocht maar geen antwoord gevonden)

-bloedmeel strooien

 

En dan als laatste zoals je ziet kunnen ze makkelijk de bloei in maar ik denk dat het verstandiger is om te wachten tot ze gezond zijn....

Bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze leven in ieder geval nog. Maar omdat je al twee weken bezig bent op de "IC" zou ik verwachten dat op zijn minst de nieuwe groeischeuten een normale kleur zouden hebben maar dat is niet zo.

Ze zijn nog steeds in zware shock.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Hoe zijn de dag- en nachttemperaturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pindarots123 said:

Eruit trekken en opnieuw beginnen met verse stekken

Dan ben ik ook een maand verder voordat ik kan bloeien lijkt me een beetje extreem zo lang ze leven probeer ik het recht te trekken

 

50 minutes ago, Zwemvis said:

Ze leven in ieder geval nog. Maar omdat je al twee weken bezig bent op de "IC" zou ik verwachten dat op zijn minst de nieuwe groeischeuten een normale kleur zouden hebben maar dat is niet zo.

Ze zijn nog steeds in zware shock.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Hoe zijn de dag- en nachttemperaturen?

Ja maar besef dat ze echt zo goed als dood waren knalgeel dan vind ik dit licht groen wel een verbetering veel tinten groen in het geel eerder was het alleen maar geel

Wat jij zegt over die nieuwe scheuten die zijn juist vaak licht ook als het gezond is dit komt omdat de plant sneller groeit dan de stikstof zich kan verplaatsen

Temperatuur overdag is goed snachts ietsjes te koud maar daar moet die Indica wel tegen kenne

Heb zelf dezelfde stekken staan en verwarm ook niet bij als het niet vriest

Edited by Spitskool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feitje over ze betreffende woning hij heeft het eerder zelf geprobeerd en toen ging 3 x alles dood werd ook helemaal geel.

Kan het zo zijn dat het stikstof gehalte in die woning niet klopt ofzo heb de balkondeur open dus genoeg frisse lucht dus lijkt me sterk....

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Spitskool said:

vind ik dit licht groen wel een verbetering

Dat is het ook.

Als je zelf het gevoel hebt dat het de goede kant op gaat zou ik zeggen doorgaan.

Ik zou graag wat turbotips geven betreffende bladvoeding maar ik weet niks van bladvoeding. Je kunt op het internet naar bladvoeding zoeken, per slot van rekening is hennep een doodnormale plant net als sanseveria of tomaat. Misschien helpt een of andere bladvoeding uit de bloemen/plantenwinkel wel.

5 minutes ago, Spitskool said:

Kan het zo zijn dat het stikstof gehalte in die woning niet klopt

Nee dat kan niet. Maar misschien is de grond niet goed?

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak mijn eigen bladvoeding van fishmix werkt top gebruik ik al jaren heb het alleen nog nooit zo extreem meegemaakt dus vroeg me wat die betreft af of ik hem kan opschroeven 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuh ligt het allemaal niet aan gebruik dezelfde grond.

Denk toch echt aan ondervoeding ...

Dit zijn mijn planten zelfde moeder zelfde aarde zelfde moment neergezet alleen al 3 weken bloei nu dus de genetica is goed dat is ook een reden waarom ik ze niet wil kappen15861293176207971724697190929174.thumb.jpg.8adaed6e998472cff865338b1e4f9a70.jpg

Edited by Spitskool

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pindarots123 said:

Eruit trekken en opnieuw beginnen met verse 

Tevens heel veel blad met 7 en 9 vingers dus de planten hebben het wel.lekker dat is ook een reden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Spitskool said:

Tevens heel veel blad met 7 en 9 vingers dus de planten hebben het wel.lekker dat is ook een reden...

Kijk eens naar de 5 weken die je nu al weggegooid hebt aan het in coma houden van deze stekken. Normaal groei je met gewortelde stekken in dit soort setups 7 daagjes voor en schakel je naar 12/12. En je schrijft dat ze al vanaf het begin na het overpotten geel wegtrekken, er zit toch ook nog meer dan voldoende voeding in de lightmix? Of gaat het hier om hergebruikte aarde? Dit zou al een teken aan de wand moeten zijn, wellicht klopt er iets niet aan zijn klimaat, krijgen de planten wel verse zuurstof, roosters lijken afgedekt te zitten namelijk. Even kijken hoe hoog de temps en LV worden bij hem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, pindarots123 said:

Kijk eens naar de 5 weken die je nu al weggegooid hebt aan het in coma houden van deze stekken. Normaal groei je met gewortelde stekken in dit soort setups 7 daagjes voor en schakel je naar 12/12. En je schrijft dat ze al vanaf het begin na het overpotten geel wegtrekken, er zit toch ook nog meer dan voldoende voeding in de lightmix? Of gaat het hier om hergebruikte aarde? Dit zou al een teken aan de wand moeten zijn, wellicht klopt er iets niet aan zijn klimaat, krijgen de planten wel verse zuurstof, roosters lijken afgedekt te zitten namelijk. Even kijken hoe hoog de temps en LV worden bij 

Op die stekken wachten duurt ook 2 weken dan nog 10 dagen doorgroeien  kan ik ze beter laten staan als ze groen zijn dan doen ze het gewoon heb wel erger meegemaakt in de tuin

Edited by Spitskool

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Spitskool said:

heb wel erger meegemaakt in de tuin

O ja joh?

Vertel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat @Spitskool ondanks zijn 8 posts wel al een tijdje meedraait in de wiet.

Zijn vraag is dan ook niet hoe ver we kunnen gooien met wietplanten maar of iemand ervaring heeft met bladvoeding.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet zo dat je ze hebt voorgegroeid onder LED, en dat je ze nu onder HPS heb staan? 

Misschien dat het daar iets mee te maken heeft? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, FoolOnTheHill said:

O ja joh?

Vertel!

Ja planten van 1.5 meter hoog die helemaal geel waren na terugkomst vakantie fishmix erop en dan gingen ze weer 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Kluns said:

Is het niet zo dat je ze hebt voorgegroeid onder LED, en dat je ze nu onder HPS heb staan? 

Misschien dat het daar iets mee te maken heeft? 

Nee heb zelf led thuis daar is alleen hps

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Spitskool said:

 

 

20200323_172314.thumb.jpg.7272a1cacd2b7a0e02078c988bdea6ce.jpg

 

 

 

Blootliggende stekblokjes is geen goed begin.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vandaar dat ik het zei. 

Ik dacht misschien kwamen die stekken daar vandaan. 

Maar kwamen die wortels wel al door de stekken blokjes? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat ze daar bij eerdere pogingen ook alle planten geen werden.

was dat bij iedere ronde? Wat ligt daar op de vloer buiten de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Kluns said:

Ja vandaar dat ik het zei. 

Ik dacht misschien kwamen die stekken daar vandaan. 

Maar kwamen die wortels wel al door de stekken blokjes? 

Ja dat wel maar vervolgens niet doorgeworteld in die voorgroeipotjes

 

32 minutes ago, Wiekspiet said:

Je zegt dat ze daar bij eerdere pogingen ook alle planten geen werden.

was dat bij iedere ronde? Wat ligt daar op de vloer buiten de tent?

Ja dat was iedere ronde 3 x dat deed ie met iemand anders die niet heel gevorderd is met kweken dus dacht dat het daar mee te maken had

Maar wat jij zegt bepaalde soorten plastic kunnen ook problemen veroorzaken er ligt van dat goedkope zeil plastic machtige shit wat op laminaat moet lijken weetje wel uit 1 rol

Hmmmmm begin nu idd ook sterk te vermoeden dat we hier misschien een oorzaak hebben......

Tent staat wel op het zeil en zeil ligt er niet in maar misschien dat het nu al schade veroorzaakt

Edited by Spitskool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die stekjes zo ziet dan zou je haast zeggen, hoe krijg je het voor mekaar... 

Maar als het aan de vloer ligt dan had het mij ook gebeurd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns

 

Ik draai op HPS gewoon een gram de watt op led meer dus ik ben echt geen uilskuiken maar dit is gewoon een vreemde situatie

Edited by Spitskool
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, dat bedoelde ik ook! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar wiekspiet zijn input ga nu even zelf op internet scharrelen ook wat ik hier over kan vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Wiekspiet said:

Je zegt dat ze daar bij eerdere pogingen ook alle planten geen werden.

was dat bij iedere ronde? Wat ligt daar op de vloer buiten de tent?

Tevens had ik 1 moedertje van mij meegenomen omdat ze er 1 in de hoek miste die ging ook in rap tempo van groen naar geel dacht dat het door het verpotten kwam maar dat kan helemaal niet zo bizar snel

Kwam deze tegen staat vinyl bij en er ligt vinyl daar op de grond 

1016997759_Screenshot_20200406-182358_SamsungInternet.thumb.jpg.174c9bb36d909f2022b9251db16edef5.jpg

Edited by Spitskool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...