Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

4 minutes ago, Kees A said:

Ah, misschien is het voor de electronica niet beter.

Dat is het misschien (ik snap geen reet van electronica)

Nou nee..... maakt het voor de elektronica niks uit.  De dimmer kost 100,- dus moet goed zijn.  Volgens fluence moet je bij een 2i   ,tot de 21e dag dimmen, en dan vol gas gaan.   Wat de reden precies is dat ipv hoger hangen beter is dan dimmen snap ik ook niet precies maar daar moet je volgens mij natuurkunde voor gestudeerd hebben. Misschien snapt @Wietefras het haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het spectrum veranderen als je dimt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha zou kunnen nogmaals mij gaat het allemaal boven de pet.  Ben een simpele hydrokweker,probeer mijn ph en ec te begrijpen,daarnaast wat rotzooien met auxines en silicium en  dan heb ik daar al mijn handen vol aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag12   ,over 2 dagen ga ik weer eens extreem dieven.   

Foto's zijn zonder rode en blauwe lampen aan.  Zien er weer super gezond uit.  Overmorgen gooi ik mijn tenten om.

20200915_180059.jpg

 

20200915_180047.jpg

20200915_180052.jpg

 

 

Deze staan  in dag 60.  

Wordt een hele goeie ronde denk ik.  September is altijd top.  Heb ze vandaag gespoeld met 3ml florakleen per liter.  100liter over de potten gegooid.  Vind ze alleen nog flink wit, al zijn de trichomen toch echt bijna goed op kleur. Heb ze goed bekeken met een microscoop.  Normaal zijn de haartjes nu al iets meer oranje maar goed dit zegt blijkbaar niks met een witsoortje. Als je bij een witsoort naar de haartjes afgaat dat zijn de trichomen veel te ver.

Over 3 dagen gaan ze toch echt om,dan staan ze 9weken,dat is al een week meer als wat ze bij iedere zaad verkoop site zeggen. En 4 dagen meer dan wat ik normaal altijd doe.  Mooie ronde was dit.

20200915_175927.jpg

20200915_175924.jpg

20200915_175918.jpg

20200915_175908.jpg

20200915_175903.jpg

Edited by JackyH80
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaadverkopers zijn echt zaad-verkopers.

Die kletsen maar wat. Zelfs van een soortje van dezelfde breeder staat op site A 8 weken en dan op site B 9 weken.

Je kunt beter verslagen lezen van mensen die ze ook gekweekt hebben (als die te vinden zijn natuurlijk) en daar het echte aantal weken terugzoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt.

Maar dit is de 12e en 13e ronde met dit soortje. Dus heb al wat ervaring ermee. Al zou je verwachten als je steeds klonen van klonen maakt dat je toch wel mag verwachten dat die kwa kleur op het einde gelijk uitkomt?

Deze ronde heb ik wel mijn lampen 20cm omhoog gehangen ,op 40cm ongeveer. Dit lijkt een positief resultaat te geven. Misschien dat het daarom wel iets anders is.  Maarja neem aan dat het woord witsoort op de relatieve witte wiet slaat he?  Al kleurt alles sowieso tijdens het drogen altijd weer bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GEDIEFT 

Before 

20200917_143709.jpg

20200917_143714.jpg

 

After

20200917_163903.jpg

20200917_163907.jpg

Edited by JackyH80
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo alles is weer geknipt en hangt op. Deze keer binnen 4uur klaar,normaal meestal rond de 6uur. Is in mijn geval meestal een goed teken.  Had ook weinig slappe fluff,bijna alleen maar mooie toppen,dan gaat het allemaal een stuk makkelijker . Dus ben eens benieuwd wat het dalijk onder aan de streep wordt. Nu een weekje drogen en dan is het meestal klaar.

20200918_170644.jpg

20200918_170608.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Kluns said:

Mooie bonken:verrygood

Kilotje? :punk:

Hoop het. Maar laatste 2x was uiteindelijk toch een 150gram minder als ik dacht. Maar deze keer zware en compacte toppen dus heb goeie hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is dan nu het verloop van je kweekjes gegaan in grammen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik blijf hangen tussen de 800 en de 950.  Ben er niet tevreden over. De huidige ronde ga ik anders doen. Ik ga zo min mogelijk eb en vloeden en ga middels rayjest van boven geven.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn je gedachten achter deze maatregelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Kees A said:

Wat zijn je gedachten achter deze maatregelen?

Achterliggende gedachten zijn dat ik deze ronde eens veel minder water wil gaan geven .  Dus oftewel veel droger wil gaan kweken. Bij mij zijn de potten met rfx altijd zeikenat , maakt opzich niet veel uit ,al het water wat te veel is ebt er toch weer uit ....

Opzich ging het eb en vloeden me bijna met 2 vingers in de neus af maar er moet ergens iets zijn waardoor er meer uit deze tuin te halen zijn.

Denk dat ik eens veel droger wil gaan kweken. Heb de potten nu een paar dagen droog laten trekken en  heb een mooie seconden timer en die nu ingesteld op 5 x per dag 10sec spuiten. Is 5x 75ml.  

Wordt een hele omschakeling van kweken. Moet goed gaan kijken of dit genoeg is of te weinig of te veel.  Voor nu (einde week3) lijkt dat alweer te veel. Heel gedoe dus,maar wel leuk om te doen.  Ook mooi zodat je de silicium, die waarschijnlijk maar een dag of 4 werkt goed te kunnen benutten. Oftewel, je kan als je met secondes werkt,precies uitrekenen hoeveel voedingswater voor 4 dagen je hoeft aan te maken. Het heeft namelijk geen zin om hele  bak van 100ltr aan te maken en je daar een dikke week mee doet als je silicium dan niks meer doet na 4 dagen,dan maak ik liever een kleinere bak aan.

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe je gediefde planten het nu doen 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, 420man010 said:

Ben benieuwd hoe je gediefde planten het nu doen 

Is nu week 4 dag 3

20200927_111534.jpg

20200927_111554.jpg

20200927_111525.jpg

20200927_111519.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook nog maar eens een updatetje.

Deze staan nu in dag 35. (,week5-dag7)

Heb hoge luchtvochtigheid dag en nacht tussen de 60 en 73% , maar maak me er nog niet zo druk om. 

Grote verschil met andere rondes is dat ik niet eb en vloed maar volledig van boven geef. 5x per dag spuit ik 75ml in een pot,dat is 10sec. Daarnaast maak ik hele kleine watervaten aan van 35ltr ofzo. Dat is dat ik er vanuit ga dat silicium maar 3 dagen volledig blijft werken ,dus maak ik steeds een grote emmer aan van 30/35ltr aan. Deze ronde is een testronde om te kijken of dit meer oplevert dan eb en vloed. (Ondanks de mindere temperaturen) 

20201008_150134.jpg

20201008_150140.jpg

20201008_150150.jpg

Edited by JackyH80
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veld met dikke toppen. Mooie setup ook. Als ik iets in de buurt kom met de eerste scrog, ga ik blij zijn. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nieuweling said:

gebruik je nou 7.8 liter smartpots?op foto zien ze er groter uit.

 

Gr

Nee zijn 7ltr highPRO  PROpots.  Ander merk maar wel zelfde idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meters boven je gewas niet in je gewas, nu meet je ook een deel verdamping vanuit het gewas wat voor vertekende waarden zorgt op een min/max meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...