Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag 48

Zien super goed uit, alleen gvd flinke hoge LV.  Licht aan +/-66%  licht uit boven de 70%.

Hebben nog meer mensen dit nu? Denk zelf dat het aan buiten ligt.  Buiten is het hier dik 90% en heb overal metertjes in mijn huis maar is overal 70/75% in huis.  Dus dan kan je afzuigen tot je een ons weegt.

20200904_164033.jpg

20200904_164037.jpg

20200904_164050.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier moet ik bij vernevelen om mijn rv op 60% te krijgen bij de zaailingen. Nuja hadden ze al volwaardige planten geweest, was het een ander verhaal. Alhoewel ik niet mag klagen van de RV hier. Bijna altijd te laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, JackyH80 said:

Moet je wel een hogere lv hebben bij zaailingen?

Nee niet echt. Maar vind het bizar met dit veranderlijk weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de 50% en 70%. Terwijl ik ook al gehoord heb dat het niet nodig is voor zaailingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik weet boeit een hogere lv helemaal niet bij zaailingen omdat die een penwortel heeft die meteen naar onder schiet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, JackyH80 said:

Ja klote weer.  Zelfs mijn ontvochtiger haalde niks uit.

Jij dacht dat je alle lucht in de buitenwereld kon ontvochtigen? :)

 

Je kan in de nacht wel je tent afsluiten (dus geen aan- en afzuiging).

Kan gerust omdat de planten in de nachtperiode geen CO2 nodig hebben. 

Dan kun je in de nachtperiode actief ontvochtigen en hou je in ieder geval dan je LV laag, als je dat zou willen.

Want je zuigt dan niet steeds nieuwe vochtige lucht naar binnen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... dus dan gewoon een tijdschakelaar op de afzuiging en dan alleen maar ontvochtigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, JackyH80 said:

Hmm... dus dan gewoon een tijdschakelaar op de afzuiging en dan alleen maar ontvochtigen?

Het is het proberen waard. 

als je tentje of hokje in een afgesloten kamer staat, dan zou dat kunnen werken. 

Ik zou wel je afzuiger nog ietsjes laten draaien, want anders ontsnapt er geur. 

Zelfs in wat ze 'gesloten ruimten' noemen, draait de afzuiger bijna altijd minimaal omdat anders geur kan ontsnappen. De afzuiger zorgt dan voor net genoeg onderdruk,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. heb net weer gemerkt met wat testen , dat het bij mij puur aan de lv van buiten te maken heeft. Denk dan ook niet dat ik me er druk over hoeft te maken.  Ik trek frisse lucht uit het trappenhuis van mijn zolder. Waar je al snel op 75% zit als het buiten dik 90% is.  Heb nu mijn raam open gezet ,zit mooi een rolluik voor dus zie je niks van. Buiten is de lv nu 50% , dus binnen een paar minuten heb ik op de desbetreffende kamer ook een lv van 53% en in m'n tent 57%.  Weet niet of dit een voordeel of een nadeel is dat ik zo afhankelijk ben met de buiten lv?  Maar zou ook niet weten wat ik eraan zou kunnen doen?

Wel sowieso vanavond raam dicht doen want 's nachts gaat buiten de lv weer flink omhoog.

Zijn er ook kwekers die hun set-up zo hebben gebouwd dat je niet zo afhankelijk bent van de lv van buiten,en hoe??

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/4/2020 at 7:28 PM, JackyH80 said:

Wat ik weet boeit een hogere lv helemaal niet bij zaailingen omdat die een penwortel heeft die meteen naar onder schiet. 

Dit is wat ik regelmatig tegen kwam. Vandaar.

Zaailing fase

  • Zaailingen en klonen houden van een hoge luchtvochtigheid van 65-70%
  • Reden: Het wortelsysteem is nog niet ontwikkeld
  • Hoge luchtvochtigheid zorgt dat water kan worden opgenomen via de bladeren
  • Temperaturen met lampen aan: 20-25 C° (lichten uit: 4-5 C° lager)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 52

Heb echt niks te melden,het ziet er goed uit.  Over een dikke week gaan ze om.  Ze beginnen langzaam goed aan te dikken. Uit ervaring van mijn set up weet ik dat deze periode, en april/mei  de mooiste periodes zijn. Verwacht dan ook stiekum een mooi resultaat want alle belangrijke waardes zijn goed.

Kan me vergissen maar het kali spul van oa @Wietefras @Wiekspiet en @cannarie  is net zo goed als de regulator van aptus.  Regulator is beetje plug and play meer niet. Je flikkert het erin  na het mengen ben je klaar. Dit duurt iets langer maar daardoor spotgoedkoop. 

20200908_143928.jpg

20200908_143934.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je goede resultaten haalt, ondanks het ontbreken van Aptus Regulator.

Als je straks een beetje weet wat het doet in welke hoeveelheden, en hoe het je waarden beïnvloedt, dan wordt dat ook easy peasy.

Het ziet er mooi uit!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Kees A said:

Mooi dat je goede resultaten haalt, ondanks het ontbreken van Aptus Regulator.

Als je straks een beetje weet wat het doet in welke hoeveelheden, en hoe het je waarden beïnvloedt, dan wordt dat ook easy peasy.

Het ziet er mooi uit!

 

Ja deze ronde kan ik niet veel zeggen omdat bijna alles met "echte" regulator is gemaakt op alleen dit voedingsvat na.  Maar zie hieronder. Dit is mijn nieuwe ronde en voorste twee rijen zijn met kali gemaakt achterste met aptus regulator.  En ik zie nul verschil.  Zien er niet beter of slechter uit.

20200908_145400.jpg

20200908_145347.jpg

Edited by JackyH80
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A  mbt easy peasy  ,ik heb gemerkt dat regulator het water naar een ph 7,2/7,5 brengt.  Ik doe dus nu nadat ik de kali heb toegevoegd (dan loopt de pb op naar 9,5 ofzo) terug brengen naar ergens tussen de 7,2 en 7,5.  Ik heb  daar ondertussen een schema voor gemaakt (waar ik je hier niet verder mee ga vermoeien) zodat ik weet bij die hoeveelheid water en kali zoveel ml ph-min erbij moet doen.  Enige probleem is dat je zeer goed moet mengen want hij blijft zakken. En dan heb je voordat je het weet veel te veel ph-min erbij gedaan. Ik zelf meng gelukkig met een pomp dat gaat al snel maar nog een 10/15min (voordat hij niet meer zakt) mee bezig maar als je dit ouderwets met een stuk hout moet mengen dan duurt dit echt lang. Maar goed het prijsverschil is heftig. Ik heb nu 2ltr van dat spul ingeslagen, daar doe ik denk ik 3 jaar mee ofzo.

 

Edited by JackyH80
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er fris en fruitig uit 

Mooie torens ook, geen fluf dit keer lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, 420man010 said:

Die zien er fris en fruitig uit 

Mooie torens ook, geen fluf dit keer lijkt me

Zit wel nog links en rechts fluf, maar goed is nog een dag of 12 dus hoop dat ze nu gaan aandikken 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jack. 
mooi topic heb je hier man! 
dames staan er ook lekker bij:verrygood
wat betreft je lv daar had ik tot verkort ook last van. Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik had geen plek meer in mijn hok om er een ontvochtiger in te zetten dus heb ik de ontvochtiger bij de actieve luchtinlaat gezet. Ik had nog een iniminitentje liggen van silverbox (30-30-60) waar ik mijn actieve inlaat op heb aangesloten en de ontvochtiger erin heb gezet. Voordeel is dat je ontvochtiger niet een “hele” kamer hoeft te ontvochtigen en de lucht in de silverbox altijd tussen de 40 en 50% zit. Nadeel hiervan is dat er natuurlijk warme lucht ( maar wel droge )je tent binnen komt. (+-24 graden) waardoor ik harder moet afzuigen om de temp wat te drukken. ( is nu rond de 27,5 - 29 graden afhankelijk van de buitentemp) 

moet zeggen dat het erg goed werkt op deze manier en mijn lv niet meer boven de 50% komt. Was voorheen 65-75%:no(week 5 bloei) en heeft me al 2 colas rot gekost.

Succes kerel! 

ik volg je!
greets,

T

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net mijn inline weer aangesloten, heb gemerkt dat een hogere afstand tussen gewas en lamp bij deze type spydr 2i ,veel beter is als je niet met co2 werkt. Nu heb ik plek genoeg. Als ik wil kan ik nu nog 40cm omhoog ,is wel prettig moet ik zeggen want kon niks meer.

20200910_120842.jpg

20200910_120825.jpg

20200910_120814.jpg

20200910_120805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb ik het al eerder gevraagd...

Maar waarom niet dimmen i.p.v. je lamp omhoog?

Dan bespaar je nog wat meer op je stroomkosten, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja snap dat ook niet helemaal maar volgens Fluence is dimmen niet beter. Is voor mij ook een beetje acadabra.  Neem het maar van ze aan dan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, misschien is het voor de electronica niet beter.

Dat is het misschien (ik snap geen reet van electronica)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...