Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FoolOnTheHill

Stekken van moederplanten uit fem-zaad

Recommended Posts

Sannie schrijf op de Engelse versie van zijn website:

Finding the perfect plant from feminized seeds and cloning them to use as a mother plant for your cuttings is a great way to combine the best of the two worlds.

Toch zijn er forumleden die van mening zijn dat je planten uit fem-zaad niet moet/mag/kunt gebruiken om te stekken.

Waarom?

large.gallery_20098_16546_416099.jpg.b39

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill,

Ik ben zelf ook van mening dat feminized moeders prima te stekken zijn, met dezelfde resultaten als de moeder zelf. 

Mensen zeggen dat ze gevoeliger zijn om hermafrodiet te worden. Ook bij reguliere zaden komt het voor, dus altijd goed je planten blijven controleren. 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat ook duidelijk:

Finding the perfect plant

Dat betekent dat je er naar moet zoeken, je moet hem selecteren.

Doe je dat goed, dan hoef je later niets meer te controleren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook stekken die oorspronkelijk uit fem zaad gekomen zijn die stabiel zijn.Zo komt mijn Ghost Train Haze stek uit femzaad en daar heb ik toch mijn beste ronde ooit mee gedraaid . Ook mijn Strawberry Gaze verslag was een stek uit Fem zaad

Je zal deze clone's enkele ronden moeten stress testen. Dit werd gedaan door de lichtcyclus te verkorten van 12 naar 6 uur. Dus 6 uur licht/6 uur donker.

 

Alles wat dan herma word dan gooit hij zowiezo weg en de gene die dit niet doen gaat hij verder mee selecteren en testen. 

Je kunt btw ook herma's krijgen uit regulier zaad!

 

Het is een controversieel onderwerp. De kans op herma is gewoon groter.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men cheesehaze en skittles kwamen ook uit Fem zaad. De cheesehaze heb ik een jaar lang stekken van geknipt en daar ook weer nieuwe moeders van gemaakt, nooit ergens last van gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaringen zijn anders met fem stekken. Bepaalde stekken heb ik nu 3 jaar en dat gaat nog prima, ik merk hierbij geen verschil tussen stekken uit regulier zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, MisterX said:

Mijn ervaringen zijn anders met fem stekken. Bepaalde stekken heb ik nu 3 jaar en dat gaat nog prima, ik merk hierbij geen verschil tussen stekken uit regulier zaad.

Er is geen enkele test waarmee dat verschil is aan te tonen. Geen wetenschapper of laboratorium kan het verschil zien tussen een vrouwtje uit femzaad en een vrouwtje uit regulier zaad.

Dus feitelijk bestaat er helemaal geen verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ben ik van mening dat de meeste stekken uit fem zaad totaal niet stress bestendig zijn en herma worden.

Een goede selectie procedure is erg belangrijk en dan heb ik het niet over 1 rondje stress testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is waarschijnlijk de genetica voor het femmen al niet goed geweest en/of fem zaad niet getest

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel breeders willen ook gewoon niet dat je clone's maakt van hun zaad. Dat is immers inkomsten derving voor hun want je koopt geen zaad meer.

Het is in hun belang dat ze herma worden als ze gecloned worden.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MisterX said:

Het is in hun belang dat ze herma worden als ze gecloned worden.

Dat is onzin!

Stekken worden niet herma doordat je ze hebt gestekt.

Als ze herma blijken te zijn, dan is de moeder het ook.

En dat is geen voordeel of reclame voor de breeder.

 

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in. en reclame is het zeker niet! Veel fem zaad planten zijn sowieso herma gevoelig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...