Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ze hebben der zin in!

20200504_203219.thumb.jpg.3b789de35c72332de175ef9bc49fc679.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarin?  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh... water, licht, co2.. de hele shabam

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ze ook wat liefde deze keer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gadverdamme @vakman, er moeten ook nog andere mensen van kunnen roken straks

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, 420man010 said:

image.jpg

Inleveren bij de afdeling gevonden voorwerpen aub :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

klok is om

Afgelopen 2 dagen de hps erbij gehangen op 600w en de klok op 18/6 gezet. Nu dus op 12/12 en naarmate de buitenste rijen verder opzij worden geschoven zal de hps richting de 825 gaan.

Afgelopen dagen ook nog wat zitten dieven en nog flink aan het knakken geweest, met als doel om het gewas wat holler te krijgen. Komende dagen moet duidelijk worden hoe goed dat lukt.

Beetje moeite met inschatten ook wat nou het juiste moment van schakelen is. Afgelopen 3 rondes gedraaid met een soort die zeer weining doorgroeit na het schakelen en de laatste keer met deze soort was met een hele andere opstelling. Maar weet wel dat deze soort nog lekker doorgroeit. We gaan het zien. Kan me overigens voorstellen dat het op de foto lijkt of ik heel laat ben, maar ze kunnen nog een heel stuk naar links en rechts geschoven worden.

Klein minpuntje nog. Een paar planten hebben al een tijdje wat 'last' van gele puntjes. Schrik ik nooit zo van, maar vanmorgen had een van deze planten een grote geelbruine vlek op een groot blad. Echt geen idee waar het aan kan liggen, maar ze zullen er wel weer uit groeien.

20200509_085400.thumb.jpg.314e658fc78063024709bbf458bdd0bd.jpg

Edited by cannarie
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana ik gebruik ze nu voor het eerst voor 7 van de 9 planten. De andere 2 zijn smartpots die ik nog had liggen.

Maar moet zeggen dat ze tot nu toe wel erg goed bevallen idd. Ze hebben een fijne vorm (wat hoger en smaller). Kan ze daardoor in het begin wat makkelijker dicht op elkaar zetten. En ze blijven daardoor ook wat stabieler als je de planten gaat verplaatsen wanneer ze net verpot zijn en je de wortels niet wil beschadigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden iets sneller droog dan normale potten maar wortelen een stuk beter naar mijn idee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me een beetje verkeken in de hersteltijd na het knakken.

Ben de dag voor het schakelen flink aan het knakken geweest en heb daarbij een aantal stengels gebroken en middels tape gefixt. Nu stonden de planten vanochtend iets droger. Nog niet echt hangende bladeren ofzo, maar gewoon goed dorstig. En nu hingen er meerdere geknakte scheuten voor half dood bij.

Ze hebben nu 3 donker periodes van 12u gehad en ben aan het overwegen om ze er nog even uit te halen, klein beetje te snoeien om het niet te vol te laten groeien, paar dagen laten staan en dan de bloei met een schone lei te beginnen. Het was de bedoeling om hier een knaller van te gaan maken namelijk, dus deze stress in het begin van de bloeiperiode zit ik niet op te wachten.

Hebben mensen een of dit verstandig is? Is nu nog geen bloei zichtbaar, maar weet niet hoe lang de bloeihormonen die reeds zijn aangemaakt nog doorwerken als ze weer 18u licht krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn onderbuikgevoel zegt niet doen en laten gaan. De plant zal de energie die niet naar die half dode scheuten meer hoeft heus wel steken in de overige toppen op lange termijn. 

Edited by pindarots123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie @pindarots123! Neem ik mee in de overweging

Heb ook nog wat verder zitten zoeken en kwam een topic op een forum tegen waar iemand de zelfde vraag stelt maar dan na 5 dagen 12/12. Daar ging het uiteindelijk zonder probleem. Denk dat het grootste risico tijdsverlies is. uiteindelijk zal het altijd wel weer in de volledige veg modus terugkomen, maarja na hoe lang. Op dat forum had iemand het over max 5 weken maar dat lijkt me nogal overdreven. Meer dan een week wil ik er ook niet aan kwijt zijn.

Snap dat het altijd gissen blijft, maar als er nog iemand een educated guess in kan brengen is die nog tot 15u welkom. :) Dan zou ik het licht uiterlijk weer vervroegd aangooien namelijk zodat het ook bij 3 dagen blijft

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat is dan 1x doorbloeien tegen 0x groeien. Ga maar op het onderbuikgevoel van pinda af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zozeer de vraag hoe goed ze herstellen. Want 4 dagen na het knakken nog steeds niet hersteld zijn, is natuurlijk sws belabberd. De vraag was er meer op gericht wat de schade is om na 3 dagen 12/12 weer even terug naar 18/6 te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet meer omgooien! 
Kan alleen maar fout gaan en dan hebbie spijt....

Een maal dat het bloei hormoon is aangemaakt gaat die in de stress en kost het je een maandje of meer

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf het toch echt een heel raar verhaal vinden..

PLanten gingen weer steeds meer hangen. Dacht dat stralingswarmte een belangrijke rol speelde maar ze hebben zu toch ook het hps licht. Wel lijken de planten in de hoeken (waar het hps licht het minst is) er iets meer last van te hebben. Maar er is er maan een die helemaal geen last lijkt te hebben en dat is de plant rechts in het midden.

De strips hangen nu tamelijk hoog en het verlagen van het wattage van de hps haalt niks uit. Dus dat te hoge lichtintensiteit valt dan eigenlijk ook af. Bovendien heb ik nog nooit slappe planten als gevolg van een hoge intensiteit gezien.

Maar zo zag het er dus uit.. (in het echt ziet het er nog treuriger uit dan op de foto)
20200514_231219.thumb.jpg.601006557a54e2431e5391579c0b9656.jpg

Zet vervolgens een uurtje de led lamp uit en er is helemaal niks meer aan de hand
20200515_221940.thumb.jpg.2259818ec138a553f50167333ea911f8.jpg

Heb de leds nu maar weer helemaal terug gedraaid, maar ik kan helemaal niks meer bedenken waarom de planten het led licht klaarblijkelijk niet lusten

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat echt een uurtje verschil? :huh: dat is wel een bijzonder groot verschil. Hoe is de rest qua, temp, Lv  en als je de hps niet inzet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wieries ja en als je de leds weer volle bak aan zet is het ook in om en nabij een uurtje weer zoals op de eerste foto.

Het probleem begon juist in de groeifase waarin ik alleen de leds gebruikte. Hierin bleek dat het verlagen van de intensiteit de enige oplossing was. Voorgaande 2 rondes, waarin ik ook deze leds gebruikte met een andere soort, had ik het zelfde probleem. Maar toen was het lang niet zo erg in de bloeifase met de hps lamp erbij zoals het nu wel is.

Verhogen en verlagen van temp en rv heb ik al mee zitten spelen, maar dit haalde niks uit (is nu rond de 28C en 40%). Het verminderen van ledlicht zoals je ziet des te meer en dat lijkt echt de enige variabele van invloed.

@Kluns Nee. Dat was misschien in mijn vorige kweekjes met minstens 100 liter per pot wel handig geweest, maar met deze potten denk ik dat ik het prima kan voelen. Maar gebruik ze in de eerste plaats ook niet omdat ik op 50% kokos kweek en dan schijnen ze het niet goed te doen.

Maar de waterhuishouding is het probleem niet. Ik weet het, het lijkt precies net of ze droog staan. Heb in het begin ook geexperimenteerd met meer water, waardoor ze toen effe te nat gestaan hebben. Maar er is geen verschil of ze nou net allemaal 3 liter gehad hebben, of dat ze 3 dagen droog staan (en licht aanvoelen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, 

Ja ik ben al helemaal geen expert, maar ik probeer mee te denken. 

Hoe is het met de lucht verplaatsing, want ik zie geen ventilator of iets? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit dan ook te denken aan te hoge intensiteit, wat ze niet handelen omdat er dan wat anders niet op voldoende op orde is. Enige wat ik zelf anders doe met led is de temp lager houden in de bloei 25/26

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Kluns said:

maar ik probeer mee te denken.

graag hoor

3 minutes ago, Kluns said:

Hoe is het met de lucht verplaatsing, want ik zie geen ventilator of iets? 

Daar heb ik ook mee geexperimenteerd. Meer wind minder wind, geen verschil.

Er hangt een zwenkventilator tussen de 2 deurtjes van het hok. Deze hangt nu relatief hoog tov de planten omdat hij niet in hoogte te verstellen is. Hierom staat hij een beetje omlaag gericht en krijgen de planten achter dus iets meer wind. Maar de planten vooraan hebben net zo veel last.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...