Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

33 minutes ago, VolcanicSea said:

Alleen maar positief dat ze omvallen eigenlijk :)

Ja en nee. Het is een combinatie van gewicht, dikte van de stammen, hoekstand en vooral ook de lengte van de stammen.

Als ze dan eenmaal gaan hangen in een richting waar ze niet tegengehouden worden (nog een nadeel van lege ruimtes in je hok), met een lastarm van een kleine meter stam, dan kan zo'n node het al wel redelijk gauw begeven.

Heb in een andere ronde ook wel eens een knakker gehad die echt niet extreem dik was. Maar kan ook een stukje lompheid van mijn kant in meespelen :)

44 minutes ago, VolcanicSea said:

Zijn ze ook een beetje compact?

Lijkt er vooralsnog wel op, maar moet zeggen dat ik er geen gewoonte van maak om in de toppen te knijpen als ze nog niet klaar zijn :)

Zo'n dikzak als die rechtsvoor zal in zn geheel altijd wel wat luchtiger zijn denk ik, maar hoop dat de afzonderlijke subtopjes wel hard worden. In ieder geval kan het niet aan te weinig licht of te veel stralingswarmte liggen, dus heb goede hoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat mijn silicium spulletje op was, heb ik maar 2 flessen kaliummetasilicaat besteld via een website die @Wietefras hier ergens gelinkt had.

20200702_182617.thumb.jpg.63dc9d1a61ee418760054474756917de.jpg

Maar hoe doseer je zoiets eigenlijk? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe 1,5ml per 10l.

Dat spul wel eerst in het water. Ik zuur doorgaans ook alvast wat aan zodat de pH niet zo extreem hoog is als de rest van de voeding erdoor gaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Wietefras said:

Ik doe 1,5ml per 10l.

Gewoon precies het zelfde als het voor mij bekende spul dus :)

15 minutes ago, Wietefras said:

Dat spul wel eerst in het water. Ik zuur doorgaans ook alvast wat aan zodat de pH niet zo extreem hoog is als de rest van de voeding erdoor gaat.

Daarmee beginnen deed ik ook altijd. Meteen aanzuren niet. Maar daarvoor gebruik ik mijn P booster, waar de CaMg weer slecht op zou reageren. Die P booster gooi ik er daarom altijd verdund als laatste bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe altijd updateje aan het eind van elke week, maar was effe druk, dus nu even 2 dagen later. 8 weken en 2 dagen achter de rug dus.

Bekende verhaal eigenlijk. Alles gaat steeds meer hangen. Nu was het de plant links voor die ik met touw recht moest trekken (na het nemen van de fotos). Maar zo lang ik geen rot tegen kom maak ik me niet druk. Vochtigheid in de lucht is niet bepaald gunstig geweest.

20200706_210035.thumb.jpg.fd32a390864ee8da8b46d97209dcd72d.jpg

20200706_210054.thumb.jpg.6cfc321e27b4f86809f4ac4ba2344e22.jpg

20200706_211154.thumb.jpg.d8c420787a9d80aad975a178d3d4f7e3.jpg
Niet de mooitste topstructuur hierboven vind ik, zoals meestal eigenlijk met dikke toppen. Maar ook veel andere toppen hebben dit een beetje.

On 7/2/2020 at 8:07 PM, cannarie said:

Daarmee beginnen deed ik ook altijd. Meteen aanzuren niet. Maar daarvoor gebruik ik mijn P booster, waar de CaMg weer slecht op zou reageren. Die P booster gooi ik er daarom altijd verdund als laatste bij.

Dit doe ik inmiddels iets anders. Maak de helft van mijn water aan met alles behalve het kaliummetasilicaat en de P-boost. Die 2 gooi ik dan bij de andere helft. Valt wel op dat die kaliummetasilicaat de ph een stuk verder omhoog brengt dan Regulator of Silic Blast. Kom met de normale hoeveelheden van alles op een ph 7.0 ipv 6.1, dus moest nu de dubbele hoeveelheid P-boost gebruiken om hem op 6.1 te krijgen.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt me nog alles mee dat deze 2 nog niet verzopen of omgewaaid zijn. Heb die rechter daar wel een beetje bij moeten helpen met wat touwtjes. Morgen en overmorgen nog even veel regen en dan lijkt het toch echt mooier weer te gaan worden.

Was van plan om als de binnenplanten klaar zijn, dat hok een week of 4 te gebruiken om te verduisteren. Realiseer me nu alleen dat de potten iets te breed zijn voor de deurtjes.

20200707_123740.thumb.jpg.b4b3be8853c996eecdb0a50b58c1d625.jpg

Dat vreemde verschijnsel breidt zich toch wel verder uit. Lijkt wel in de zelfde hoek van de plant te blijven.
20200707_123801.thumb.jpg.b52159cd4425cb845e2f2ae1a6e3bfea.jpg

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer wil je ze binnen gaan kappen ?

Hoe hoog is de ec van je uitgangswater ?

Tot wanneer had jij nu Calmag gegeven ?

Ben je inmiddels nog iets meer gaan zakken in de ec voor meer sapstroom ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, greentjeonatrip said:

Wanneer wil je ze binnen gaan kappen ?

Breeder zegt 8-10 weken. Mijn ervaring is dat 10 prima is, maar heb ze ook wel eens na 8 weken omgegooid ivm rot. Het is een beetje pappen en nathouden nu, omdat er bijna elke dag wel weer iets op de grond ligt, maar wil die 10 weken wel vol maken. Nu net ook weer met draad en stokken bezig geweest, maar het staat er weer mooi bij :)
20200707_231554.thumb.jpg.fc6c3a688c8651681064845da46e86da.jpg

40 minutes ago, greentjeonatrip said:

Hoe hoog is de ec van je uitgangswater ?

leidingwater is hier 0.8. Met 50% osmosewater wordt dat dus 0.4

41 minutes ago, greentjeonatrip said:

Tot wanneer had jij nu Calmag gegeven ?

Gebruikte steeds 2ml/l. Dat werd vorige week iets minder en nu zit ik daarvan op de helft. Week 4 was ik ook iets gezakt ivm erg donkergroen, maar dat gaf later dus wat bladproblemen in het bijzonder rechts voor.

Maar die aangegeven dosering is en beetje vaag bij Aptus. Ze zeggen 1x per week 5ml/l. Maar daar zeggen ze dan niet bij hoeveel waterbeurten per week ze als uitgangspunt nemen.

Ik geef het iig alle waterbeurten mee. Dat komt uitgaande van dagelijks water dus overeen met 1x per week 14ml/l. Maar ik gebruik dus wel deels led, osmosewater en kokos icm een gewone aarde basisvoeding.

51 minutes ago, greentjeonatrip said:

Ben je inmiddels nog iets meer gaan zakken in de ec voor meer sapstroom ?

Ben wel gaan zakken, maar omdat ik er vanuit ga dat ze in het eind minder gebruiken. Vorige week voor het laatst extra kalium en de camg omlaag en ben nu ook aan het afbouwen met A/B. Voedingswater van zojuist was ec 1.3

Waar doel je precies op met die sapstroom? Snap dat hogere ec die wat belemmerd, maar hoezo specifiek nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het wel leuk om met een schuin oog te kijken naar wat jij doet, omdat je met A/B werkt en de ec van je leidingwater overeenkomt, maar goed, wij werken met fruit:)

Op het moment dat de vruchten bij ons beginnen aan te dikken, gaan we in principe een lagere ec indruppelen om meer sapstroom naar het fruit te krijgen, maar blijven we wel nog rond de 1.3 zitten om voldoende Kali mee te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me zo voorstellen dat vruchten meer afhankelijk zijn van de sapstroom om te groeien, aangezien die voor een groot deel uit water bestaan. Maar daar weet jij vast meer van dan ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vult lekker die Ultimate, hoe goed gaat het voor deze soort aangezien je daar ervaring mee hebt? Zoals ik het zie gaat niet verkeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig te zeggen omdat ze nu met de leds erbij en minder oppervlak (hok staat niet vol) veel meer licht krijgen. Maar ze doen het niet verkeerd idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

20200709_211013.thumb.jpg.2a398dfa1c360c219f02b1d96ad707cf.jpg

Tja balen natuurlijk. Zat er wel een beetje aan te komen met dit weer de laatste tijd.

Stomme is dat ik me vooral zorgen maakte over daar waar alles over elkaar heen hangt, of de plekken waar  koelere luchtstromen van buiten langs komen. Maar hier was bij deze top geen sprake van. Trof vanavond mijn zwenkfan wel uit aan. Dit kan max 24 uur geduurd hebben, dus zal er hier geen oorzakelijk verband zijn.

Heb alle hangende zooi wel nog even opgetild om te inspecteren maar verder niks gevonden. Kan ook weer niet echt overal goed bij maarja. Mijn ervaring is wel dat rot voornamelijk bij bepaalde planten woedt en de aangedane plant (links voor) is verder goed te inspecteren. Overigens was in de rotte top zelf gelukkig nog maar een klein gebied verrot.

Ga ze dan ook nog wel even laten staan want hoewel ze met 9 weken geoogst zouden moeten kunnen worden, zijn deze nog echt niet goed. In het bijzonder 3 vd 9 planten waar de rotte top ook toe behoort lijken nog lang nodig te hebben.

Gelukkig is het zaterdag klaar met de regen.

Hebben mensen nog tips om de afbloei te versnellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die Ultimates wel is eerder gerookt? Zoja hoe smaakt ie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel heel vochtig nu. Bloei versnellen gebruik ik altijd ripen voor en de smaak vd wiet is ook altijd heel lekker en zacht dus geen nadelen daar aan alleen als je het té veel gaat forceren de afbloei werkt dat die budrot wel in de hand.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bob0 Ben zelf al vrij lang niet zo'n blower meer. En toen ik nog heel veel rookte moest het vooral gewoon naar wiet smaken ;) Ik ben zelf wel erg van de geur. En die is lastig te omschrijven vind ik. Beetje combo tussen citroen en chemische snoepjes ofzo :) In ongedroogte vorm dan.

Effect is in mijn beleving vrij psychedelisch. Voor een niet CBD soortje (het enige wat ik echt nog rook) best prettig. Mijn belangrijkste afnemer, een hele goede vriend van me, is erg te spreken over zowel de smaak en het effect. Vandaar nu nog een rondje hiermee.

@Limbic Zat ik ook al aan te denken. Maarja voor ik dat in huis heb en het inwerkt. Hoe ver van tevoren moet je dat gebruiken? Anders maandag effe langs de shop rijden.

Ben vandaag begonnen met het afbouwen van de lichturen. In hoeverre dat helpt, geen idee.

 

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan héél snel gaan. Ze bevelen iets van 6ml op een liter en als je dat volgt zie je na 1 of 2 dagen al wel resultaat maar je maakt ze daarmee niet beter en die rot stimuleer je daar ook mee.

Ik zelf gebruik de helft of minder van de aangegeven dosering en wissel af met green sensation voor een gegarandeerd mooie herfst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic ok top

De shop waar ik meestal mijn spullen haad verkoopt geen GHE, dus heb het net maar online besteld. Altijd even afwachten hoe lang dat duurt.

Thanks

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt goed, de laatste kweek 2 weken lang gebruikt en de smaak en geur waren beter als ooit tevoren al weet ik natuurlijk niet zeker of de ripen daar invloed op heeft gehad maar het eindproduct was heel zacht en zoet van smaak. (zie Fearghus revieuws);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ripen gewoon nog steeds niet binnen. Kreeg een mail dat het vertraagd was.

Toppen oogte wel al een weer een stuk rijper en omdat ik toch weer elke dag een paar dikke toppen weg kon gooien, gister maar begonnen met knippen. Morgen zou ten slotte ook de laatste dag van de 10de week zijn.

Dit is de laatste foto waar alles nog staat (op de weggeknipte rot na dan)

20200715_222619.thumb.jpg.3e58fb6f68f427eec7282c6e6fa82f43.jpg

Ik doe het in etappes en dit is de eerste

20200716_012125.thumb.jpg.55c6f74ddcb5269dc18e8ea396cfb110.jpg

Dit staat er nog. Alles wat blijft staan houdt voorlopig gewoon nog de 10,5 uur licht per dag

20200716_085956.thumb.jpg.0e6487e55035ce721dcba9c97023d847.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etappe 2

20200717_020017.thumb.jpg.2a2aca77abba6c15498b15763c286402.jpg

Ben er nu alweer helemaal klaar mee :)

20200717_015812.thumb.jpg.439e4a0cafdc5b94159befd016e48e7d.jpg

Lekker maatje ofniet? :)

Had alles van die plant liever als laatst willen doen, omdat die op het ook minder rijp is. Maar dacht ten onrechte een beginnend rotplekje te zien.

Heb de trichomen niet bekeken, maar heb in het verleden wel gezien bij deze soort dat verschillende phenos die ongelijk leken te lopen wel gewoon de zelfde kleur trichomen hadden, dus zal  wel goed zitten.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

God allemachtig, dat is gewoon een baseball knuppel :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals @Buyuk  al zei, mooie knuppel.

Zal wel weer een mooi resultaat worden. 

Is de wiet hard? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Kluns said:

Is de wiet hard? 

ja. zijn in ieder geval verre van luchtige sponzen

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...