Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Welke voedingslijn LED

Recommended Posts

Ik geef die boosters van het begin tot t einde.

Gebruik zelf dan gewoon si04 silicium eigenlijk het zelfde als aptus regulator alleen een derde vd prijs.

Moet je er opletten dat je si04 silicium hebt niet si02 of silicaat van bv 10 20% dat is wat anders, si04 kan niet hoger dan 3 %.

Gebruik zelf regulator groei hormonen daar zit ook auxine in en nog meer stoffen dan alleen auxine.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Fatamorgana said:

canna is meer gewoon de naam dat het bekend is dan dat het zo goed is vind ik, is net water je blijft het er maar in gooien (1op250).

 

 

Daarom houd ik geen geld aan de kant dus :)

ik wil ook ipv Canna met een ander voedingslijn gaan werken, kost een vermogen al die Canna producten.

beste resultaten gehad met Aptus maar de basis voeding blijkt slecht te zijn.

hy pro vond ik niet echt ideaal voor aarde

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Fatamorgana said:

Zo denk ik er ook over jack.

Wat bedoel je met 1.8 op 1? 1.8 gram per watt?

yep met 200 w samsung f-series gen3  strips met 4 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/29/2020 at 7:00 PM, Fatamorgana said:

Moet je er opletten dat je si04 silicium hebt niet si02 of silicaat van bv 10 20% dat is wat anders, si04 kan niet hoger dan 3 %.

SiO2 lost vrijwel niet op in water

In voedingswater kun je beter silicaat gebruiken. Bij het sproeien op de planten gebruiken professionals orthokiezelzuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, A.Harry 2.0 said:

yep met 200 w samsung f-series gen3  strips met 4 planten.

De vraag was voor de poster bedoeld, bedoel jij hebt het niet gekweekt toch?

Silicaat zijn meerdere vormen van de si04 is de orthokiezelzuur die snel opgenomen wordt zo ver ik weet.

Word veel als bladvoeding gebruik, de basis van atami silic acid. Biogenetic si04 en aptus regulator.

 

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/29/2020 at 7:02 PM, Buyuk said:

ik wil ook ipv Canna met een ander voedingslijn gaan werken, kost een vermogen al die Canna producten.

beste resultaten gehad met Aptus maar de basis voeding blijkt slecht te zijn.

hy pro vond ik niet echt ideaal voor aarde

 

Scoor een fles BAC Bio Groei en een fles BAC Bio Bloei en eventueel een paar additieven uit de BAC lijn (silicium en PK booster) en je zult er geen spijt van krijgen.

Erg vriendelijk geprijsd en zuinig in gebruik: maximaal 3ml op 1ltr water en de prijs van een fles groei of bloei 1ltr is € 14,40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild dit is meer voor bio kweken neem ik aan. ik hergebruik mijn aarde nu al voor de 3e of 4e ronde. BAC zal niet veel effect hebben voor Aarde dat bijna tot geen (organische) voeding meer bevat (denk ik).

Aarde opwaarderen doe ik niet aan ivm rugklachten, behalve kalk toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Buyuk said:

 BAC zal niet veel effect hebben voor Aarde dat bijna tot geen (organische) voeding meer bevat (denk ik).

Waarom zou er voeding in aarde moeten zitten om een bepaald soort voeding te kunnen gebruiken? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er weinig verstand van maar er zou toch dood biologische materieel in de aarde moeten zijn om organisch te kunnen kweken. Organisch is voortgekomen uit iets levends, als er niks meer tot weinig leeft in de aarde kunnen de planten daaruit geen voeding opnemen is wat ik weet. 

Omdat Bac biologische materieel in de voeding heeft zou het beter werken met bio kweken omdat het elkaar stimuleert ?

Verbeter mij als ik het verkeerd heb.

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek geheel organisch, dus ik flikker een hoop voeding in poedervorm door mijn aarde wat door het bodemleven omgezet wordt in hapklare brokken voor de plant. 

Dat is heel iets anders dan je planten voeden met biologische voeding uit een fles. Je haalt 2 dingen door elkaar dus ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het idee dat mineraal direct werd opgenomen, en bio voeding, letterlijk voeding zou zijn om je bodemleven te stimuleren.

Zo leer je elke keer wat op het forum.

Ik neem aan dat EC meten nog steeds van belang is met de bio voeding ?

Ik lees vaak dat leden die bac voeding geven bepaalde ml per liter water aanhouden terwijl ik per week de juiste ec wil aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec meten is niet mogelijk. 

De meeste bio voeding is gedeeltelijk mineraal ;)

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC meten bij biologisch kan ook. Het is alleen veel moeilijker om er op te sturen, omdat je alle zooi er al van tevoren hebt ingestopt. Je kunt echter wel in de gaten houden of je er nou te veel in had gestopt of niet door de EC van de grond in de gaten te houden. Ik doe dat zelf met een Fertometer bijvoorbeeld. Niet heel nauwkeurig, maar het geeft toch best een aardig beeld. Al zie je het aan je planten ook wel natuurlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie gesprekken hier :)

 

Hoe kijken jullie naar de NPK verhoudingen van planten in verschillende stadiums. 

Blijven jullie in de bloei bijvoorbeeld de PK opbouwen, of pieken jullie bij week 6 en dan weer afbouwen.

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Wietefras said:

EC meten bij biologisch kan ook.

Ik had het over de bio flesvoeding Fras, als je dat gaat meten krijg je toch een heel onbetrouwbare meting? De organische stoffen geleiden toch geen elektriciteit? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman

Klopt wat je zegt. Dat heb je ook met die voedingslijn van mijn opening post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou een beter alternatief kunnen zijn ipv Canna die wel meetbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik zelf nog niet uit haha.

Genoeg suggesties hier in het topic. veel merken komt op het zelfde neer. veel N in het begin en in de bloei meer PK. Daarnaast hebben veel bedrijven extra sups zoals silicium.

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, vakman said:

Ik had het over de bio flesvoeding Fras, als je dat gaat meten krijg je toch een heel onbetrouwbare meting? De organische stoffen geleiden toch geen elektriciteit? 

De organische stoffen kun je niet meten nee. Het punt is nou juist dat de planten die organische stoffen ook niet opnemen. 

Wat je wel kunt meten zijn de afgebroken en opgeloste ionen. Dat is wat de planten opnemen en dat is wat je kan meten met een EC meting. Of de oorsprong nou organisch of mineraal was, de opgenomen anionen en kationen zijn identiek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus zoals je al eerder aan hebt aan gegeven is de enige manier om dat goed in te kunnen schatten een ferto meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt weten hoeveel voeding er voor de plant beschikbaar is op dat moment dan zou je een grond EC meter (zoals de fertometer) kunnen gebruiken inderdaad.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...