Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Welke voedingslijn LED

Recommended Posts

Goedemorgen Allemaal,

 

Ik heb de afgelopen jaren de voeding omnipotent gebruikt.

De verkrijgbaarheid hiervan word steeds moeilijker en nu ben ik aan het kijken naar een alternatieve voedingslijn.

 

Heeft iemand suggesties? ik overweeg om mijn eigen voeding te gaan mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kweek je op of waar wil je op kweken ? :innocent:

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof zelf niet zo in de all in one, een plant heeft in elk stadium behoefte aan andere hoeveelheden elementen.

Ik zie all in one meer iets is voor mensen die net beginnen en niet begrijpen hoe ze een voeding schema moeten gebruiken.

Of te lui zijn dat kan ook nog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op aarde en op zowel LED als HPS. ik heb een aanbieding gehad om de onderstaande voedingslijn"Healthy Gardening" te proberen. Hoor ook goede verhalen in mijn regio van mensen die dit gebruiken. Ze verkopen het hier in de growshop

Overweeg om dit te proberen en er een verslag van te maken. 

 

 

 

productslide-assortiment.png?ssl=1

 

Ook denk ik na om zelf wat voeding te mengen met wat basis ingrediënten. @Wietefras heeft hier goede ervaringen mee.

Dit is wel de allergoedkoopste manier van voeden.

 

Ik ben er nog niet over uit wat ik wil.

Men nemen 1 kg yaraliva calcinit (N) en 10L warm/lauw water dit mengen en gij heeft een A oplossing.

Men nemen 1 kg yaraliva kristalon bruin (PK + sporen enz) en 10 L warm/lauw water, dit mengen en gij heeft een B oplossing.

en misschien wat yaraliva kristalon geel voor de extra P tijdens het wortelen

 

Voor de groei kun je iets meer A oplossing toevoegen aan je watervat. Voor de bloei voeg je wat meer B toe. Natuurlijk wel afhankelijk welke soort je hebt staan en kweekmethode.

 

Hierbij pas ik de verhouding aan van 1 op1 naar 1 op 1,5.

 

Quote

ik geloof zelf niet zo in de all in one, een plant heeft in elk stadium behoefte aan andere hoeveelheden elementen.

Ik zie all in one meer iets is voor mensen die net beginnen en niet begrijpen hoe ze een voeding schema moeten gebruiken.

Of te lui zijn dat kan ook nog.

 

Ik heb een aantal jaar op omnipotent gekweekt dat was zo een "all-in-one" met enkel wat extra PK bijvoeren in week 3 bloei en heb daar altijd super resultaten op gehaald van meer als 1 gram per watt.

zowel onder LED als HPS. Dus ik geloof wel dat dit kan werken

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbele post

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek zelf al een hele tijd op de Metrop voedingslijn icm rfx en led. Ik gebruik MR1 (groei) en MR2 (bloei) plus gedurende de hele grow aangevuld met hun Calgreen. Verder aangevuld met Canna Rhizotonic, Cannazym, Canna PK13/14 en Cannaboost. Het fijne van de Metroplijn vind ik hoe geconcentreerd het is. M.a.w. minder gesleep met zware jerrycans etc.

Die voedingslijn die je laat zien is wel héél overdreven uitgebreid, lijkt me typisch een mooie melkmachine van de growshop. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, pindarots123 said:

Ik kweek zelf al een hele tijd op de Metrop voedingslijn icm rfx en led. Ik gebruik MR1 (groei) en MR2 (bloei) plus gedurende de hele grow aangevuld met hun Calgreen. Verder aangevuld met Canna Rhizotonic, Cannazym, Canna PK13/14 en Cannaboost. Het fijne van de Metroplijn vind ik hoe geconcentreerd het is. M.a.w. minder gesleep met zware jerrycans etc.

Die voedingslijn die je laat zien is wel héél overdreven uitgebreid, lijkt me typisch een mooie melkmachine van de growshop. 

 

Hoeveel water met voeding geef je per week en wat ben je kwijt per run aan voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar maak je je druk om met 5 planten? Je praat nog niet eens over tientjeswerk als je verschillende voedingslijnen gaat vergelijken. Ik gebruik het hobbymatig dus heb dit soort cijfers niet paraat. 

edit: laat ik het anders stellen: met deze voeding voeg ik gemiddeld 2 volle theelepels toe aan een emmer van 20 liter + 4ml calgreen om tot de gewenste EC te komen. Hoeveel water je een plant geeft hangt volledig af van je klimaat/medium/soort plant etc en zal niet verschillen per voeding die je gebruikt. 

Edited by pindarots123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik hier maar 5 planten laat zien betekent niet dat ik er 5 heb. ik verbruik totaal gemiddeld 200 tot 300 liter water per week. 

Dus er gaat best wat voeding door heen totaal. Nou maken kosten me niet zo veel uit als ik daar een mooi product uit krijg.

 

Maar ik snap je punt ;)

 

EDIT:

 

Ik heb het even uitgerekend wat het mij ongeveer zou kosten per run aan voeding als ik het voedingsschema aanhoud wat bijgeleverd is. Met deze voedingslijn geef je 1x per week voeding.

Echter ga ik daar nog aanpassingen op maken.

 

image.thumb.png.2608d5b0008918884b9a2020d1ab5b72.png

 

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Basis voeding a & b verschilt zich meer in de concentraties en het type chelaten voor de sporenelementen.

Ab + wortel + pk is als basis genoeg, zelf gebruik ik nog fulvine regulator silicium enzo erbij.

Dit kost extra geld maar verdiend zich zelf wel terug, ben niet bang om te investeren als er maar rendement uit komt.

Soms wat meer investeren ipv met alles het goedkoopste pakken verdiend zich vaak dubbel als je de goede dingen kiest.

Denk dat voeding voor hps of led weinig uit maakt, de luchtvochtigheid en de leds in het begin op 50 cm hangen scheelt meer denk ik.

Moest even testen wat het verschil was dit waren wel de dingen die mij opvielen wat verschil maakte.

Maar gebruik zelf biogenetic zowel hydro als bio.

Gout vond ik ook wel goed en bio tka.

hpro-plagron-canna-ecoliner-biobizz-gout-biotka-hous&garden-aptus  heb ik geprobeerd, metrop wel voor moeders gebruikt MAM+calgreen.

canna is meer gewoon de naam dat het bekend is dan dat het zo goed is vind ik, is net water je blijft het er maar in gooien (1op250).

 

 

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Fatamorgana said:

ik geloof zelf niet zo in de all in one, een plant heeft in elk stadium behoefte aan andere hoeveelheden elementen.

Ik zie all in one meer iets is voor mensen die net beginnen en niet begrijpen hoe ze een voeding schema moeten gebruiken.

Of te lui zijn dat kan ook nog.

Hij vroeg om suggesties die kreeg hij.

Moest het weer even negatief,kon je het weer niet laten.

Na 30 jaar poedertjes en druppeltjes mengen voor een beetje voeding vond ik het tijd om om lekker in het nieuwe hokje "luie kweker" te stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het niet persee negatief. Het is gewoon een mening :P

Ondanks dat ik in het hokje luie kweker zit

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, A.Harry 2.0 said:

Hij vroeg om suggesties die kreeg hij.

Moest het weer even negatief,kon je het weer niet laten.

Na 30 jaar poedertjes en druppeltjes mengen voor een beetje voeding vond ik het tijd om om lekker in het nieuwe hokje "luie kweker" te stappen.

Wel een beetje snel op je pik getrapt zeg dat ik niet zo geloof in all in one, mag ik vinden toch ik geef ook mijn idee er over net als jij doet?

Lui kweken hoeft niet percee iets slechts te zijn.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Fatamorgana said:

Wel een beetje snel op je pik getrapt zeg dat ik niet zo geloof in all in one, mag ik vinden toch ik geef ook mijn idee er over net als jij doet?

Lui kweken hoeft niet percee iets slechts te zijn.

Dat krijg je als je een grote heb.:P

Het was meer een reactie omdat jou mening geen enkele toegevoegde waarde had/heeft.

Je kan wel normaal reageren dat blijkt wel uit een latere reactie van je.

Dus waarom moet dat dan weer op die manier,was van menig dat we dat wel achter ons hadden gelaten hier op t forum.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar maken we ons eigen druk om heren :offtopic

Ervaar je echt toegevoegde waarden met producten  zoals fulvine regulator silicium enzo.

Kan het me amper voorstellen omdat ik al zo goed draai met een all-in-one

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misterx vraagt om mensen hun mening dus deze geef ik dat jij het niet relevant is niet echt boeiend want het gaat niet over jouw.

In mijn optiek is 1 component voeding niet de oplossing voor een maximale opbrengst.

Hier mogen mensen anders over denken prima.

 

Ik vind van wel, kijk tot ik noem maar wat 500g per 600w draaien is relatief te doen.

Alle grammen erna worden steeds moeilijker, in dat opzicht zie ik dat soort producten als fulvine enzo wel als een meer waarde.

En het is niet alleen de grammen, smaak geur terpenen uiterlijk gezondheid vind ik ook wel belangerijke factoren.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor groot is het waarschijnlijk niks ik wist ook niet dat de heer x meer dan 5 vrouwen had.

Voor de hobby prima.

Draai zelf van uit zaad gelijk op 12/12. werkt prima voor mij dan.

Mooie opbrengst lekker wit zacht van smaak lekker geurtjje. 1.8 op 1 is goed toch

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silicium is gewoon top! 

Auxines toevoegen is ook top! Kost beide relatief geen klote enhet resultaat is dikkere stammen en gezondere planten. Dus dan vraag ik me af why not?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geven jullie ook het de hele bloei door?  "Master Kroblo" vertelde mij vroeger dat als je het te lang gebruikte dat het de top ontwikkeling afremt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn silicium  (aptus regulator) geef ik van begin tot einde cyclus.    De auxinus geef ik in week 2,3 en 4. (Dat spuit ik op de planten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist niet eens dat regulator gewoon silicium was. Weer wat geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...