Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Farmer69

3x amnesia haze / eerste verslag!

Recommended Posts

Hallo mede hobbyisten!

Ik schrijf dit verslag omdat ik hoop dat ik wat kan leren van jullie ervaring. 
Dit word mijn tweede kweek, mijn vorige kweek had ik 12 planten in een 1x1x2 tent met een led lamp van Ali expres. De opbrengst was net voldoende om alle aanschaf te dekken voor de eerste keer was ik best tevreden.

deze ronde ga ik kweken met 3x amnesia haze en een 600watt hps, mijn set-up is als volgt:

 

Tent: 1x1x2

lamp: 600watt Philips master greenpower

luchtuitlaat: 270m3

filter: groot genoeg (weer die waarde niet meer)

potten: 3x 8 liter met aarde van een kweekwinkel

Voeding: groei als bloei starterpack gekocht van Plagron terra

 

ik zuig verse lucht aan door een schoorsteen en gefliterde lucht door een andere schoorsteen weer naar buiten,

temperatuur met de lamp aan is 26 graden en lamp uit rond de 20.
 

De zaden heb ik ontkiemt in pluggen in de pot en binnen 2 dagen kwam de dames al boven kijken. 
 

Ik heb een 10liter vat met kraantje gekocht om mijn water met voeding aan te maken.

Nou dit was hem wel weer voor de eerste keer, afzeiken heb ik niks aan  maar als jullie tips hebben hoor ik het graag! A377C1D5-23AE-444E-AFBE-E994CEF18E33.thumb.jpeg.7242ef61beae4daf6755ea65357b5f76.jpeg03FEEDD2-9D22-4719-A09D-BAF0321514A6.thumb.jpeg.7a903eb1a7345bd6f730155e92ac0890.jpeg7298C1A2-F380-47D1-A498-9430D3A151EA.thumb.jpeg.1258fe01b4f483b2b3ec8e3b426d3196.jpeg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, pretraket said:

Ik zou grotere potten nemen, de grootste die in je tent passen. 

Dankjewel! Hoeveel liter potten raad je aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man!

Hoop dat het niet heel snel heel warm wordt, want dan zou je afzuiger wel eens net te klein kunnen zijn.

Maar die had je natuurlijk gekocht met dat ledlampje als verlichting.

Wellicht nu al kijken of je de lampen aandoet van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's morgens (als je op 12/12 gaat)

Dat zijn toch de koudste uren van een 24 uurs periode

 

 

Ik zocht nog effe iets om over te zeiken, maar kon niks vinden :)

Het is al goed dat je de kosten eruit hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kees bedankt voor je reactie! Als het buiten snel warm gaat worden kan ik daar wel eens problemen mee krijgen inderdaad. Ik krijg mooi schone lucht door het dak en voer het af door een andere schoorsteen dat is wel mooi de afzuiger staat nu nog op half vermogen als het te warm word kan ik of een airco erop aansluiten of een sterkere afzuiger kopen. Ik hoop dat het meevalt! 
 

de lampen staat nu aan van 17:00 t/m 11:00 en als ze naar 12/12 gaan ga ik hem zeker snachts laten branden. 
 

verder wil ik met deze kweek het scroggen proberen met een scrog net. Ik moet me nog gaan verdiepen hierin en in het toppen. Groetjes 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben verder nog niet gestart met de voeding, ik heb bovenstaande voeding nu thuis, en een jerrycan met tapkraan van 10L waar ik in kan mengen kan iemand me op weg helpen met welke voeding en wanneer ik er het best mee kan beginnen? 
 

grtz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beschik je over een ph en ec meter ?

Zo ja, dan start ik met lightmix grond meestal met week 1 bloei met ec 1.3 en bouw het wekelijks met 0.1 op tot laatste 1 a 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey :welcome:

Leuk dat je een verslag doet.

Hoeveel opbrengst was je vorige kweek? 

En waarom ga je van led naar hps?

Beviel het niet? 

Succes met je kweek gozer. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kluns bedankt mijn vorige opbrengst was 400 gram, de led was van Ali express een 600 watt maar in het echt ongeveer 200, het beviel wel maar qua stroomgebruik ongeveer hetzelfde als deze. Ik denk dat ik met deze hps en minder planten in deze tent meer resultaat kan boeken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Farmer69 said:

Nou dit was hem wel weer voor de eerste keer, afzeiken heb ik niks aan

Leuk een hps kweekje :D

Zal je niet afzeiken hoor. 
Maar als je je had ingelezen was je niet met 8 liter begonnen 

 

3x 25 liter potjes is beter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de feedback ik heb men best gedaan me in te lezen maar er staat zoveel op het internet! Ook 1 van de redenen geweest om een verslag te maken zodat ik dit soort tips mee krijg en van kan leren. Het is toch nog niet te laat om ze straks over te potten ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze straks nog wel overpotten hoor. 

Als je maar voorzichtig doe met de wortels, proberen als 1 geheel (kluit) te verpotten. 

Hier een filmpje over hoe je de plant moet toppen. 

En als je verse grond gebruikt, zou ik uitkijken met voeding geven aan amnesia. 

Ik zit in week 7 en ze heeft nog steeds geen voeding nodig. 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé bedankt voor het filmpje! Wat leuk dat jij een aantal weken voor loopt! Met wat voor set-up kweek jij nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Farmer69 said:

de led was van Ali express een 600 watt maar in het echt ongeveer 200, het beviel wel maar qua stroomgebruik ongeveer hetzelfde als deze. 

Deze snap ik effe niet.

Wat was het verbruik uit de muur? Dus hoeveel Watt gebruikte hij daadwerkelijk als je naar de elektriciteitsmeter keek?

Heb je een link naar het lampje?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Farmer69 op dezelfde pagina van de kweek verslagen, staat mijn verslag 'AMNESIA HAZE <[o_o] >.

Misschien wel leuk voor je om ff een kijkje te nemen. 

Zie je gelijk de setup etc.. :)

Ik kweek met een zelf inmekaar geflanst armatuurtje met losse COBs' led'. 

En op dit moment 9x 18L AH

Ook dat heb ik van wietforum geleerd hoe je dat moet doen. 

@Kees A 200w lijkt me sterk aangezien hij dan 2 op 1 heeft gedraaid.

Maar ik vond de 400 gram helemaal zo slecht nog niet voor een eerste kweek. 

 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 400 gram in een tentje van 1 x 1 ook niet slecht.

Dus vandaar dat ik zo benieuwd ben naar de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto van de lamp die ik toen heb gebruikt, de link met specificaties zal ik later even opzoeken! 54CF03C3-D666-4C9C-B6B9-67E2545D0937.thumb.jpeg.1955138e568667ac624d399a489e5266.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/22/2020 at 9:42 AM, Farmer69 said:

de link met specificaties zal ik later even opzoeken! 

Heb je de link nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil die lamp ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update de dames zijn een week oud en maken het volgens mij goed, de luchtvochtigheid is nog een beetje aan de lage kant, ik ben in het bezit van een luchtbevochtiger ik denk dat ik die in ga zetten. Temperatuur is verder goed 25/26 graden met de lamp aan en rond de 18 met de lamp uit.

80C61166-E879-49BB-AAF7-FEF7BFE6BB8C.thumb.jpeg.cf2c3c18cd35754e9d5d697515d3ba87.jpeg
 

hier een kiekje van de dames! Ze krijgen verder nog geen voeding. Groetjes allemaal!

 

oja over de link van de lamp die kon ik niet vinden! Ik heb de lamp hier nog wel liggen. Later

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan mij niet echt voorstellen dat zoon kind led achtige lamp 2 gram per watt geeft van alibaba.

2gram per watt zie ik misschien gebeurd met een fluence of 1 van biogenetic en dan c02 in je hok pompen.

Eigenlijk uit alle testen met paarse lampen komt niks bijzonders uit.

Ben wel benieuwd naar de specs, is het niet gewoon een 600watt lamp?

Een standaard 600w heeft ongeveer 900umol en deze verbruikt 200 watt, die dus dit zou moeten geven?

Dan zou een 600watt van hun 2700 umol geven dan kan gewoon niet.

niettemin succes met je kweekje verder.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik deed met de kind led op 120x120 met 25 Plantjes 1 op 1. Ik denk ook niet dat een chinese paarse lamp 2 gram per watt kan halen. 

Waar heb jij je amnees zaadjes vandaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farmer69 slaagt er op een of andere manier niet in om aan te geven wat voor lamp zijn ledlamp nou precies was.

Wat het exacte verbruik van de lamp was. 

Zijn eerdere bericht hierover riep meer vragen op dan dat het beantwoordde.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...