Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kees A

Elk nadeel heb z'n voordeel

Recommended Posts

Met alle misere die er nu door ons land waart, zie ik toch ook wel wat lichtpuntjes.

Denk dat de politie en hun hulptroepen de opsporing van wietkwekertjes op een laag pitje zetten.

De opkopers zullen niet meer heel erg kunnen bluffen dat er genoeg aanbod is.

Zeker nu Spanje en Polen redelijk op slot zitten.

Dit zijn aannames van mij, maar ben wel benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dacht ik dus ook dat ze ff wat anders aan hun hoofd hebben. 

Was toch wel een spannend voor sommige mensen dat de shop dicht ging:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Kees A said:

Met alle misere die er nu door ons land waart, zie ik toch ook wel wat lichtpuntjes.

Ja, de incompetentie van sommige van onze "leiders" blijkt nu wel heel duidelijk.

Een week geleden zag ik een stukje van de live stream van de bijeenkomst van de tweede kamer. Er ging gestemd worden, dus bijna alle kamerleden waren aanwezig. De een zat in zijn ogen te wrijven, de ander in zijn neus te peuteren, weer een ander liep naar de interruptiemicrofoon terwijl jij op zijn hoofd krabde. De premier had de de avond ervoor al gezegd dat we geen handen moesten schudden, en beter ons gezicht niet konden aanraken.

Op de voorgrond zag ik Geert Wilders die zat te draaien op zijn stoel, met zijn balpen in zijn mond. Even later rolde hij zijn balpen een tijdje tussen zijn handpalmen heen en weer, om hem daarna weer in zijn mond te steken.

Ik vraag me af wie van de kamerleden of ministers het eerste aan de beurt is.

b4c48afab1_1421055099_Wilders-en-Le-Pen-

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip; Je moet van de hype een deugd maken  :whistle:

78446F12-8112-4D2B-9DBD-1D34A2F693CF.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa, paar dagen geleden kon het misschien nog. 

Maar het is nu alsof je er 'kanker corona' op schrijft. 

Er sterven op het moment zoveel mensen aan het virus, dat het niet grappig meer is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, Kluns said:

Er sterven op het moment zoveel mensen aan het virus, dat het niet grappig meer is. 

En ondertussen klaagt Donner ook nog over het niveau van tegenwoordig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer effe terug naar on topic...

Vraag me ook af of (en met hoeveel) misdaad zoals inbraak en overvallen zullen teruglopen.

Ik zag vorige maand ook foto's van vergelijkingen tussen luchtvervuiling in China vóór en tijdens de lockdown. Niet normaal wat een verschil.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Corona een weldaad voor de mensheid is (voor als iemand dat wellicht zou denken). Maar ik ben zo benieuwd wat er allemaal gaat veranderen door zo'n totale en immens ingrijpende crisis.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, Kees A said:

Weer effe terug naar on topic...

 

Dat is lastig voor sommige tegenwoordig. 
 

Petten zoeken geen tuintjes, 95% is getipt 

Bij een lockdown kunnen de grote hokken niet verzorgt worden.......

 

Deze shit is in mijn ogen de natuur zelf...

Wat doet de natuur als er te veel konijnen in een gebied zitten? 
 

Als de natuur en de mens in tegenspraak zijn ,heeft de natuur altijd gelijk!  Citaat: Justus von Liebig 

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Galgenhumor is daar een van.

 

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, P H donner said:

Deze shit is in mijn ogen de natuur zelf...

Wat doet de natuur als er te veel konijnen in een gebied zitten? 

De gedachte zal op zichzelf juist zijn, maar die gaat niet per se op voor Corona.

In de middeleeuwen waren er echt stukken minder mensen, ook in de steden, en toen gingen ze ook met duizenden dood aan de pest.

De Spaanse Griep had ook niets van doen met overbevolking.

 

In zijn algemeenheid: Mensen willen altijd graag simpele antwoorden en oplossingen voor complexe problemen.

Maar dat is een illusie. Complexe problemen vragen antwoorden en oplossingen die vanuit vele kanten bekeken moeten worden.En die niet met een simpele oplossing zoals 'sluit de grenzen' of weet ik veel wat voor oneliners zijn op te lossen. Niet dat grenzen sluiten niet zou kunnen bijdragen, maar als dat op zichzelf de oplossing was, dan was het makkelijk. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Kees A said:

De gedachte zal op zichzelf juist zijn, maar die gaat niet per se op voor Corona.

In de middeleeuwen waren er echt stukken minder mensen, ook in de steden, en toen gingen ze ook met duizenden dood aan de pest.

De Spaanse Griep had ook niets van doen met overbevolking 

Als die er nou eens niet waren geweest , hoe druk zou het dan nu zijn op de wereld?

En ehh De pest ging niet van mens op mens he ;)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen medisch expert en ook geen viroloog.

Alleen van die kreten die ik vooral op social media zie zoals 'het is maar een griepje', 'aan honger gaan meer mensen dood' en 'het is de oplossing van de natuur' wordt ik een beetje simpel.

Heb ook voor de rest niet zo'n zin om over Corona zelf te discussiëren want ik heb er 0 verstand van. Net zoals iedereen op dit forum, of er moet toevallig een viroloog of andere deskundige op dit forum verdwaald zijn.

Ik zag gisteren ook die Knoops, die een goede advocaat is, een medische mening verkondigen. Terwijl hij als advocaat toch bij uitstek zou moeten weten dat ieder zijn vak en verantwoordelijkheid heeft.

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, P H donner said:

Galgenhumor...

 

Minister Bruins wordt onwel. Kamervoorzitter Arib schorst de vergadering. De minister zakte plots in elkaar en viel achter het spreekgestoelte. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er ligt wat bruins op de grond

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Kees A said:

ik ben zo benieuwd wat er allemaal gaat veranderen door zo'n totale en immens ingrijpende crisis.

Ik ook.

Ik zie wel eens dat mensen covid-19 vergelijken met griep. De vergelijking is terecht immers zijn het twee besmettelijke ziektes. Dat ook verschillen bestaan is overduidelijk; met griep worden niet complete steden of landen afgesloten.

Dat een uitbraak van zo'n besmettelijke ziekte kon gebeuren was bekend. Mensen verplaatsen zich met gemak over de hele wereld en gasten in ons lichaam liften mee.

Je moet proberen fysiek contact met andere mensen te vermijden en zodoende andere mensen te beschermen en ook jezelf. En wachten op een medicijn of vaccin. En steeds als je binnenkomt handen wassen. En als je weet wat ik het beste voor mijn gezicht kan binden als "mondkapje" moet je het even vertellen ;)

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corona is best vaak in het nieuws. Zoiets als het klimaat, zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diegene die door de griep toch op de ic beland, is er binnen een paar dagen er weer vanaf, maar bij dit nieuwe virus blijf je er toch zo beetje 2 weken liggen.Of de behandelwijze de juiste is, is ook maar de vraag, want een ic-arts uit NY, vindt de verschijnselen verdacht veel op hoogziekte lijken.Hij behandelt zijn patiënten met 3000 ltr O2 per uur.Ventilators schijnen meer schade te veroorzaken aan de longen.Dat afstand houden, stamt uit de Spaanse griep periode, bleek toen ook goed te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar verder gaat alles goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor beetje paaseieren schilderen geweest, je moet toch wat met pasen.

IMG-20200412-WA0002.thumb.jpg.da588ee72ee05505fe76ef5701a6a666.jpg

Alleen dat handen wassen, krijg je toch schuurpapierhanden van of erger.

ES1D5ytVAAECxXG.jpeg.ba7ec9a7a9c57fdc23a735b596eb072c.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...