Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fatamorgana

5x haze op aarde biologisch + led

Recommended Posts

Hou bij alles ook rekening met welke straffen een gemeente of verhuurder kan bedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus of buiten zetten en de hele straat laten stinken.

Of binnen en dan of ik nou 5 neer zet of 20 maakt eigenlijk geen reet uit.

De straf heeft mij nooit zoveel geboeit, meer dat ze met ontnemingsvordering kunnen komen bij t kweken van deze plant die vaak nergens op slaan.

Iemand ervaring mee?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is @JohnnyXL als je hem nodig heb...

Die zal er nu wel aardig wat vanaf weten. 

Niet lullig bedoeld overigens. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Fatamorgana said:

Dus of buiten zetten en de hele straat laten stinken.

Of binnen en dan of ik nou 5 neer zet of 20 maakt eigenlijk geen reet uit.

De straf heeft mij nooit zoveel geboeit, meer dat ze met ontnemingsvordering kunnen komen bij t kweken van deze plant die vaak nergens op slaan.

Iemand ervaring mee?

 

5 word gedoogd en als je afstand doet van je spullen krijg je geen ontneming als het goed is. 
bij meer dan 5 word het niet meer gezien als eigen gebruik en krijg je wel een rechtszaak waar je niet sterk in staat. 
 

wat je gemeente of verhuurder doet staat los van de justitie.

Ps moet je wel gewoon je stroom betalen bij diefstal van stroom word je straf flink hoger 

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze informatie weet ik op zich wel het is meer als het toch illegaal is 5 binnen, kan je net zo goed volgende ronde er 10 neerzetten als je toch moet voorkomen en ze alles meenemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Fatamorgana said:

Deze informatie weet ik op zich wel het is meer als het toch illegaal is 5 binnen, kan je net zo goed volgende ronde er 10 neerzetten als je toch moet voorkomen en ze alles meenemen.

Tja dan kan je er net zo goed 50 neer zetten 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja het gaat mij erom, wat is de grens dat ze je woning dichtgooien of met een rekening komen dat vroeg ik mij af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grens bepaald de burgemeester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de dienst doende pet, tis net hoe die staat! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan op de website van de gemeente kijken hoe de regels gehanteerd worden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het opgezocht, tot 5 planten wordt het als eigen gebruik gezien hier staat niet bij binnen of buiten.

Erboven is de kans dat de gemeente de woning sluit indien het een koopwoning is.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan weet je eigelijk nog niks. 

Ze beoordelen het echt per situatie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Wet Damocles zit zo in elkaar dat de burgemeester zelf mag beslissen wanneer hij het pand sluit en alleen de bestuursrechter kan dat terugdraaien maar in de meeste gevallen doen ze dat niet. Meer dan gebruikershoeveelheid aanwezig van een middel is genoeg.

Het is een rare uitzondering op de wet gemaakt omdat men denkt zo 'zware criminelen' te treffen en een voorbeeld te stellen waar alleen de kruimeldiefjes en telers eigen gebruik door getroffen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de overheid heeft liever dat je corona krijgt, als dat je 6 plantjes kweekt. 

Zo moet je het een beetje zien:doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag hele vrachtwagenladingen alcohol (harddrugs) in huis hebben, maar een paar ons wiet is verboden. Het is zo krom als het maar zijn kan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kluns said:

 

Ze beoordelen het echt per situatie. 

En het verschild per pet wat binnenkomt. Heb meegemaakt dat alles de volgende dag gewoon weg moest .... check! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, P H donner said:

Heb meegemaakt dat alles de volgende dag gewoon weg moest .... check! :innocent:

Hoeveel heb je hem gegeven? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al meerdere verhalen gehoord dat ze gewoon alleen de spulletjes afgepakt hebben en dat ze alleen even op bij de petten moesten komen voor een gesprek.

Daarna was het klaar nooit meer wat van gehoord.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor grotere hokken ben je ook zo vrij ging mij meer erom of 5 planten binnen nou de zelfde problemen geeft als bv 25/40 grote planten binnen.

Als je dan gezeik krijgt na een tijdje.

Dan was het tenminste de moeite waard ipv alleen hobbymatig wat dingen testen en alsnog al prof/crimineel behandeld worden.

Hier in het plaatselijke beleid staat vanaf 5 planten of meer als 5 gram is het geen hobby/eigen gebruik meer.

Dus dan ga ik er maar vanuit dat ze bij 5 alles meenemen en je zij het pand niet sluiten.

Wel raar dat als je 50 gram hebt er waarschijnlijk alsnog uitgegooid wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer wiet hoe meer planten hoe meer gezeik. zo simpel is het en of jouw burgemeester je huis gaat dichttimmeren ligt aan de gemeente waar je woont.

Hier in de regio niet in elk geval.

 

ik zelf denk dat het bij mij met een sisser afloopt. Echter als ik net geoogst heb kom ik wel in de problemen ;)

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me dan ook een groot verschil of je burgemeester lid is van een linkse of rechtse of  christelijke partij.

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ervaring ,,,maar niet met 5 of 10   :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...