Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Apenkool

1e keer autoflower!

Recommended Posts

Hallo,

Recent heb ik besloten toch me er aan te wagen en 2 autoflowers te nemen! (Amnesia Haze XL) IK heb 2 potten met gewoon aarde en een beetje perliet gemengd en 2 zaadjes erin gedaan voor het ontiemen.(Ik weet dat dit in papier kan maar volgens mij werkt dit ook). Nou had ik even een vraagje ik heb een 70x70x200cm tent met 2 autoflowers erin. Zat zouden jullie aanraden qua ventilatie? Deze werdt mij geadviseerd ( https://onlinetopgarden.com/nl/mini-fan-filter-met-demper?s=winflex&fast_search=fs )

Momenteel heb ik het qua verwarming een beetje moeten improviseren. Met een warmtebak  en mat die ik heb blijft hij rond de 20 graden. Wat zouden jullie adviseren qua ZUINIG verwarmen? Overigens zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij een autoflower die ik mogelijk over het hoofd zie. Er is zoveel informatie online dat ik door de bomen het bos niet meer zie Ik wil de 1e kweek graag simpel houden.

Ik heb trouwens ook nog een set van 3 met hydroponics voeding staat. Kan ik deze evt toepassen of is dit te ingewikkeld voor een 1e keer?

Mvg,

Apenkool

26bd3c39-0a62-47c6-8b21-b86bbb21e5fe.jpg

Edited by Apenkool
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jan Achterklep

Hoi Apenkooi, ik ben zo'n beetje het zelfde gestart als jouw, heb inmiddels 3 auto kweken gehad op aarde.

De resultaten vielen mij toch wel wat tegen omdat ik er niet teveel tijd in wilde steken ivm werk, gezin etc..

Ik ben dus over gegaan op dwc systeem, zie hieronder mijn verslag:

(Volgens mij heb jij ook de Mars Hydro tent, die heb ik ook. Ik blaas zonder filter direct door de centrale afzuiging op zolder het dak uit, geen issues mee met stank overlast. Van Mars Hydro heb ik 2x300 watt op 1 plant staan led verlichting)

 

Ik heb bij de Ikea een 60 liter bak gekocht, die witte met die ideale scharnier klep! Heb een gat in de deksel gezaagd voor een 12cm net pot, deze gevuld met klei korrels en het Haze zaadje er los in gelegd op iets onder de helft van het net potje. Meer hoef je niet te doen, alles gaat vanzelf!

Heb er een simpele aquarium filter pomp ingezet voor een continu circulatie stroom in de bak en een Tetra 400l/h lucht pomp in gezet die je eigenlijk helemaal niet hoort, niet eens op 2 meter afstand.


Ik draai momenteel al 8 weken op het zelfde voedings water, althans. Ik hoef alleen maar bij te vullen en de voeding te boosten, ik zal nooit heel de bak verversen, wat mij betreft onzin, maar goed ieder zijn eigen mening.

De Hydro voeding waar ik mee werk is B'cuzz (totale pakket)

PH plus heb ik nog nooit hoeven te gebruiken, alleen PH min.
Mijn PH waarde check ik 1x in de drie dagen als ook de EC waarde.

De PH waarde laat ik in de groei periode tussen 5.7 & 5.9 staan. In de bloeiperiode houd ik hem tussen de 6.0 & 6.2

De EC waarde heb ik tijdens de groei op 900 / 1000 en in de bloei periode op 1700 / 1800

De temperatuur in mijn bak is altijd tussen de 18.8 & 19.5


Ik schrok van de enorme groei en resultaten hiervan! Ben hier zo hyped van geworden dan ik meer bakken ga aanschaffen en nooit meer terug wil naar aarde.

Dit is naar mijn mening zoveel makkelijker en je behaalt zonder moeite echt bizarre resultaten!

Doe er je voordeel mee.
Dit is direct succes bij je eerste poging. 

Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wat foto's?

Klinkt goed allemaal.

Ben ook heel benieuwd naar de lampen.

2 x 300 Watt klinkt zoveel voor 1 plantje in hydro.

Heb je een linkje naar de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen!
Ik was even dit hele topic vergeten, corona situatie online les en dergelijke ! Maar het gaat goed echter denk ik dat er maar  van 1 plant resultaat gaat komen 1 had ik bijna verzopen, mocht die nog groeien pot ik die over naar een grote (Ik had simpelweg geen 3e pot thuis en genoeg aarde) een andere die groeit niet snel, maar ik heb 1 racemonster erbij! Voor een eerste keer best netjes (Denk ik?) hierma doe ik femnized white widow (3x)

Foto 1

Foto2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Foto 6

Foto 7

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...