Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kevin112

hypro voeding i.c.m. Magnus ml 365

Recommended Posts

20 hours ago, Fatamorgana said:

Ik heb je berichten even gelezen maar ik weet niet wie je deze informatie allemaal geeft maar kan uit ervaring zeggen dat er veelal weinig van klopt.

1. Planten onder led zijn geen sprays nodig om te kunnen groeien, je moet gewoon in de groei je lampen wat hoger hangen dan is er niks aan de hand.

2. De fluence lamp 2i 2p kun je gewoon gebruiken zonder co2, het zou wel effectiever zijn met co2 maar dat is het altijd,waarom zou je het anders gebruiken?

3. De 2X is gewoon een 345w lamp niet speciaal ervoor om zonder co2 te kunnen kweken maar meer als je niet teveel stroom wilt verbruiken.

4. Wat wel zo is dat bv een 1200watt, waar fluence eerst mee kwam, dat deze zoveel umol gaf dat de plant niet alles kan opnemen was iets van 2500+ umol maar dat is met de 680 of 640 niet het geval.

5. Dat klinkt wel leuk maar een 680/640 is dan een stuk effecienter als je op gram per watt doelt dan er een 1200 watt er boven hangen zonder gas.

6. Jij zei een spiegel opstelling van je vriend die groot kweekt, maar volgens mij snapt je vriend er niet zoveel van als hij dit niet eens begrijpt en zegt dat je dit moet kopen?

Ik zit toch denken hoe zou zijn grote hok eruit zien? vol met magnus lampen 20 stuks of hoe moet ik dat zien?

ik snap jouw rol dan niet echt als hij het groot doet en weet waar hij het over heeft dat je dan een schema moet maken voor een tentje?

-Maar goed het is jouw kweekje, mensen hebben geen afgunst dat je iets duurs koopt dat is juist leuk, maar dan zou ik toch een prof led lamp zoals fluence gaan ipv van een hele dure disco bol, het is voor je eigen best wil dat mensen dit zeggen.

ik zou zeggen bewijs ons het ongelijk en ik ben benieuwd succes verder met je kweek!

Hem was toen verteld dat magnus lampen helemaal de shit zouden zijn en dat als hij 1 gram per wat of meer wilde halen dat de weg was om te gaan. 
 

volgensmij is met magnus lampen niks mis alleen zijn ze erg duur. Het plant was toen idd om watergekoelde armaturen rond de 20 stuks te hangen echter na wat online zoeken kon ik er gewoon erg weinig over vinden. Er zijn wel goede kweken mee gedaan maar veel te weinig goed gedocumenteerd om er wat zinnigs over te zeggen. 
 

vervolgens is er gekozen voor de spectrolight blast, hier kon ik wel redelijk veel goede en duidelijke verslagen van vinden dus hier heb ik geen tegengas op gegeven tot nu toe ziet het er allemaal prima uit. 
 

het verhaal waar ik op doel is er toch een die door meerdere fabrikanten of verkooppunten op hun website vermeld wordt. Kijk het basisprincipe verlichting en wattage opbregst verhouding snap ik. Maar er werd gesteld dat bij dergelijke armaturen van fluence en magnus bijv de lichtopbrengst zo hoog is dat de plant er zonder gebruik van co2 niet voldoende mee overweg kan. Dit zou dan zorgen voor schade aan de planten. 
 

ik heb er zon bucket ingehangen voor de zekerheid en op de grote locatie draait een co2 generator. Echter als ik iets wil hebben dat het co2 niveau ook echt effectief kan regelen zit ik icm met een opticlimate computer al snel op 600 euro. Dit gaat me te ver voor een tent van 1m2. 
 

die maat van me heeft er idd niet super veel verstand van maar tot nu toe vertel ik hem gewoon wat hij moet doen en ik loop enkele dagen voor met mijn planten dus dat werkt makkelijker. Gaat goed iig. 
 

dit is een voorbeeld van zon site die dat co2 verhaal erop heeft staan https://www.hetledwarenhuis.nl/webshop/led-groeilampen/led-kweeklamp-fluence/detail/482/led-kweeklamp-fluence-spydr-2x.html?gclid=EAIaIQobChMI1IXb6tPg6AIVD-J3Ch1X6QvkEAQYAiABEgKymvD_BwE

 

verder dit is een foto van de huidige kweek. 

1AD88CD0-7991-4225-A5B8-F58A83223ECA.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen maar over beide kan ik niks vinden zowat, als je verslagen hebt zoals je zegt ben ik er wel benieuwd naar?

Het co2 verhaal zie ik van fluenece idd magnus zie ik nergens genoemd, dat co2 verhaal van fluenece bij de 345w lamp is ook onzin want deze geeft max 860 umol wat overeenkomt met een standaard 600w lamp.

Zoon bucket heeft eigenlijk geen nut als je vollop afzuigt, met een opticlimate computer bedoel jij denk een dimlux co2 controller.

Dit is overbodig voor die paar planten, waarom lees je niet de rest van de verslagen dan was jij waarschijnlijk tot het zelfde gekomen.

Je mag zoveel magnusen spectroblaster of andere ruimteschepen kopen als je wilt maar dat is toch zonde van je eigen knaken, koop dan gewoon 600watt philips of elt.

Je had een spiegel opstelling want hij wist wat hij deed, erna schrijf je schemas voor 4 planten, nu help je hem want hij snapt er niks van maar hij draait wel groot, hier ben je mij ook kwijt ik snap er ook weinig meer van.

De plantjes staan er verder oke bij maar daar was alle poespas niet voor nodig toch succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand enig idee wat dit kan zijn ik kan er namelijk geen tekort of overschot in herkennen wellicht een schimmel ofiets ? Het zit zowel op de aarde als hydro plant 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Edited by kevin112

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel op dat tmv virus wat ik net tegenkwam op mijn zoektocht maar hoe kom je daar in godsnaam aan 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Fatamorgana said:

Is meer hoe kom je er vanaf.

die bladproblemen zijn altijd fucked up.... enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat het een schimmel is omdat het en op de hydro en op de aarde planten zit maja dan maar spulleke halen en kijken of dat werkt./ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerst goed vaststellen wat het probleem is voor je van alles gaat kopen en spuiten, het lijkt wel op mozaik maar heb geen idee wat je verder geeft of doet met de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...