Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kevin112

hypro voeding i.c.m. Magnus ml 365

Recommended Posts

On 3/12/2020 at 4:49 PM, kevin112 said:

Omdat deze lamp schijnbaar enorm veel licht geeft was het nodig om een voedingslijn te volgen die een led beschermingsfunctie heeft...

 

...en ga gebruik maken van hy-pro voeding deze zou ook het meest geschikt zijn om met die lamp te kweken

 

led beschermingsfunctie?

Nog nooit van gehoord.

Dus je hebt voeding die goed bij je lamp past?

Ik gebruik voeding die uitstekend geschikt is in combinatie met mijn ventilator.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

A5A2C9CE-9013-4C2F-BE41-B44F936F2C89.thumb.jpeg.dc5203cea579c27a3bf40a641dea1e0d.jpegIdee is ondertussen helemaal aangepast. Had me ook vergist in de voedingslijn het is namelijk alleen de basisvoeding hypro terra de rest wordt de complete aptus lijn. Heb twee schema’s gemaakt aangezien het bemeste grond is schroef ik alle recepten terug en indien nodig kan ik dan altijd nog opschalen naar schema pro.

verder ga ik plant testen op de hydro lijn gewoon met plagron, in een 35 liter ghe waterfarm pot.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Edited by kevin112

Share this post


Link to post
Share on other sites

De growshop heeft wel een goeie aan jou zeg, alles wat ze zeggen dat je nodig hebt, neem je gretig van ze af! Je bent een ware goudmijn voor ze en ze zien je graag terug na iedere kweek om te revalueren en je een nieuw soort lamp aan te smeren! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gs heeft me niks aangesmeerd, heb het een en ander uitgezocht qua voeding deze zou erg goed werken. Ben helemaal met je eens dat het wel heel duur is maar die maat van me wil het beste van het beste gebruiken dus probeer ik daar een schema op te maken. Ikzelf ben groter plagron fan fijne schemas makkelijk zelf te tweaken. Ook de lamp is iets wat hij graag wilde voor mij geen probleem ik betaal niet ik probeer er alleen maar mee te kweken:p heb er toch ook wel wat kweekverslagen mee gezien hier zagen er goed uit dus ik snap het probleem niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom kweekt je maat niet zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen een soort spiegelopzet hij kweekt wat meer plantjes ik doe het in het klein hier. Ik wil namelijk ook nooit boven de 5 planten zitten. Dus hij geeft aan wat hij wil qua voeding en licht . Ik probeer er een schema voor te maken. Ik heb ook al gezegd dat je met plagron en hps prima kan kweken. Maja als hij graag het duurste wil testen kunnen we daarmee toch testen np. Ik begrijp ook niet waarom jullie allemaal zo tering vijhandig zijn nu ik wat duurdere spullen gebruik. Ikzelf kan dit soort spullen idd ook niet betalen maar alleen omdat het duur is betekend niet dat het rotzooi is 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft niets met de prijs te maken, maar die lamp is gewoon bagger (neem de led-topics eens door hier) en zonder al die boosters lukt het ook prima. 

Snap niet als geld het probleem niet is dat je niet gewoon bewezen spul koopt, Fluence bijvoorbeeld. Al dat paarse is niets, lenzen zijn voor slechtzienden en 4 cobs op een rij geeft je een slechte lichtverdeling. Dat is ook duidelijk te zien op je foto...

Maar als jij/jullie het willen proberen, prima. Maar niet die marketing sprookjes hier als waarheden komen droppen, wij weten beter :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik drop geen marketing shit enige wat ik zei was dat ik een oogst ga draaien met deze lamp en deze voeding. Jullie maken ervan dat ik iedereen aanraad om deze shit te kopen. Heb al 10 keer gezegd dat dat niet het geval is dus als dat nog niet doordringt dan volg je de topic toch niet en ga je ergens anders heen. Enige wat ik doe is een post maken voor deze lamp en deze voeding en ik keek of er iemand ervaring mee had. Dus nogmaals als je het niks vindt ga lekker wat anders doen diegene die het wel grappig vindt kan meekijken.

 

maar goed er is een afspraak over die lampen als ze niet opleveren wat ze moeten opleveren kan het hele zooitje terug en misschien dat hij dan eerst mij laat uitzoeken wat we moeten hebben. 

DUS NOGMAALS: 

 

ik ben geen voorstander van deze lamp en deze voedingslijn maar dit is wat er gekozen is en hiermee moet ik deze run doen. niet meer niet minder. 

Edited by kevin112

Share this post


Link to post
Share on other sites

en tuurlijk de fluence spyder 2i is zeker een dikke lamp maar voor dat geld hang je ook drie van deze lampen op 1,2 m2. dan heb je denk ik qua opbrengst net zoveel alleen het stroomverbruik zou hoger zijn. die lamp heeft hij volgensmij ook overwogen maar zou i.v.m. de hoogte om een of andere reden geen optie zijn volgens de winkel die hem de lampen verkoopt dan. Ik dacht zelf dat deze zelfs in kweektenten kunnen dus dan zeker in een ruimte maar goed ik weet echt niet alles. 

 

weet ook niet wat dan wijsheid zou zijn want de spydr 2i kan alleen i.c.m. co2. gebruikt worden wel netjes 1700 micromol maar wat zou de spydr 2x dan opleveren in grammen per lamp want die heeft maar 800 micromol 

Edited by kevin112

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, vakman said:

Het heeft niets met de prijs te maken, maar die lamp is gewoon bagger (neem de led-topics eens door hier) en zonder al die boosters lukt het ook prima. 

Snap niet als geld het probleem niet is dat je niet gewoon bewezen spul koopt, Fluence bijvoorbeeld. Al dat paarse is niets, lenzen zijn voor slechtzienden en 4 cobs op een rij geeft je een slechte lichtverdeling. Dat is ook duidelijk te zien op je foto...

Maar als jij/jullie het willen proberen, prima. Maar niet die marketing sprookjes hier als waarheden komen droppen, wij weten beter :tu

ehm volgensmij heb jij ook led schade aan je ogen die lamp is toch echt wit hoor :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, vakman said:

Het heeft niets met de prijs te maken, maar die lamp is gewoon bagger (neem de led-topics eens door hier) en zonder al die boosters lukt het ook prima. 

Snap niet als geld het probleem niet is dat je niet gewoon bewezen spul koopt, Fluence bijvoorbeeld. Al dat paarse is niets, lenzen zijn voor slechtzienden en 4 cobs op een rij geeft je een slechte lichtverdeling. Dat is ook duidelijk te zien op je foto...

Maar als jij/jullie het willen proberen, prima. Maar niet die marketing sprookjes hier als waarheden komen droppen, wij weten beter :tu

welke fluence lamp zou je dan pakken, spydr i/p/x   zijn zeker dikke lampen bij mij past die niet in mijn huidige tent dus zal ik die eerst moeten uppen, 

hoogste wat je kan pakken zonder co2 te moeten gebruiken is de 2p. opzich een prima lichtopbrengst echter wel een behoorlijk stroomverbruik weet niet hoeveel je er vanaf haalt per lamp dat 

moet ik dan ff uitzoeken. zoals ik al zei we hebben kweekgarantie op die lampen leveren ze niet op wat we moeten hebben gaan ze terug en pakken we een ander type lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er lopen hier verschillende topics met die lampen :book:, kun je zelf een keuze maken. 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, vakman said:

Er lopen hier verschillende topics met die lampen :book:, kun je zelf een keuze maken. 

 

ik ben er idd al doorheen aan het bladeren ziet er netjes uit maar moet wel zeggen dat de werkelijk opgenomen vermogens van die lampen toch ook wel een heel stuk hoger liggen. bovendien ik heb geen plek voor een tentje van 1,2 klotezooi :P

maar goed daar moeten we dan maar plek voor maken stel dat deze lampen niet werken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 - 2.0 gram de watt is mogelijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, vakman said:

1.5 - 2.0 gram de watt is mogelijk ;)

ja zoiets had ik gehoord maar dan moet je wel echt kweken als een baas en met co2 werken. Denk dat we deze wel een poging gaan geven als deze niks worden of uberhaupt overschakelen als deze keer draaien klaar is. maar goed eerst maar even een rondje met de lampen die we nu hebben en dan kijken wat ze opbrengen. wie weet komt hier ook wat moois vanaf. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, FoolOnTheHill said:

led beschermingsfunctie?

Nog nooit van gehoord.

Dus je hebt voeding die goed bij je lamp past?

Ik gebruik voeding die uitstekend geschikt is in combinatie met mijn ventilator.

dit is dus ondertussen niet meer het geval maar i.c.m. die magnus lamp zou je een spray hebben die de planten beschermt tegen de hoge intensiteit licht ipv het gebruiken van co2 hoe en wat weet ik echt niet want het is niet doorgegaanl. 

maar als je zon goede voeding hebt probeer dit dan eens heb ik ergens anders gelezen. 

stop wat lightmix in je oren, drink die voeding op niet te veel natuurlijk, snuif wat zaadjes op met je neus.. ga een dagje voor die ventilator hangen

en kijk de volgende dag eens of je zaailingen schijt. 

Edited by kevin112
dohhh
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie heeft jou verteld dat je met een fluence led per se met Co2 moet kweken? Broodje aap verhaal

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, kevin112 said:

en tuurlijk de fluence spyder 2i is zeker een dikke lamp maar voor dat geld hang je ook drie van deze lampen op 1,2 m2. dan heb je denk ik qua opbrengst net zoveel alleen het stroomverbruik zou hoger zijn. die lamp heeft hij volgensmij ook overwogen maar zou i.v.m. de hoogte om een of andere reden geen optie zijn volgens de winkel die hem de lampen verkoopt dan. Ik dacht zelf dat deze zelfs in kweektenten kunnen dus dan zeker in een ruimte maar goed ik weet echt niet alles. 

 

weet ook niet wat dan wijsheid zou zijn want de spydr 2i kan alleen i.c.m. co2. gebruikt worden wel netjes 1700 micromol maar wat zou de spydr 2x dan opleveren in grammen per lamp want die heeft maar 800 micromol 

De spydr 2i heeft geen co2 nodig, werkt uitstekend zonder.
Ik heb een maat van mij gefinancierd met twee maal de spydr 2x, die trekt daar 1150 gram in totaal per kweek onder vandaan.
Dat is 1,67 gram per watt, maar die heeft wel meer ervaring dan ik.
Als je het echt in de vingers hebt kunt kun je 2 op 1 draaien met de Fluence lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, kevin112 said:

ja zoiets had ik gehoord maar dan moet je wel echt kweken als een baas en met co2 werken. 

Een degelijke lamp, strain, klimaat en kennis van de (bodem)biologie van een plant volstaat, maar werken met extra co2 toevoeging is van een andere orde en als je niet weet hoe planten nu daadwerkelijk nutriënten opnemen, verwerken en de hele interactie die er bij kijken komt, kun je daar beter ver weg van blijven....

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een hele andere vraag, heeft iemand van jullie ervaring met ontkiemen voor hydro. ik draai een plant op hydro om te testen hoe dit me af gaat en wat de resultaten zijn echter lees ik zoals gewoonlijk weer 100 verschillende dingen. nu kwam het erop neer dat het beste zou werken een steenwolplug 24 uur inweken op ph 5.2 en dan inzaaien. Nu heb ik dus een oplossing van water met wortelsim en enzym gemaakt op ph 5.2 en blokje erin gelegd.. is dit de manier om het te doen of hebben jullie ervaring met compleet andere methodes die beter werken ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/19/2020 at 8:01 PM, kevin112 said:

maar i.c.m. die magnus lamp zou je een spray hebben die de planten beschermt tegen de hoge intensiteit licht ipv het gebruiken van co2

image.png.cb0e3b376e07dc0f62661444f3b0fb60.png

 

Dit is die spray zeker?

Laat je toch niks wijsmaken, man!

Alles wat Magnus zegt is poep. Tell Sell geneuzel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/20/2020 at 6:12 AM, greentjeonatrip said:

Een degelijke lamp, strain, klimaat en kennis van de (bodem)biologie van een plant volstaat, maar werken met extra co2 toevoeging is van een andere orde en als je niet weet hoe planten nu daadwerkelijk nutriënten opnemen, verwerken en de hele interactie die er bij kijken komt, kun je daar beter ver weg van blijven....

zoals ik het begrepen had was het zo dat bij bepaalde lampen de hoeveelheid licht zo groot is dat de hoeveelheid co2 in de normale atmosfeer niet genoeg is voor de plant om het bij te benen. Dus wanneer er geen extra co2 toegevoegd wordt de planten letterlijk kapot gaan van het teveel aan licht.... 

maja dat is zoals een hele boel informatie op het internet waarschijnlijk tegenstrijdig met 100 andere bronnen. zoals het daar uitgelegd werd klonk het aannemelijk, maar of het nu werkelijk klopt zou uit de praktijk moeten blijken.  

Edited by kevin112

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk moet de hoeveelheid licht, de hoeveel CO2, de hoeveelheid voeding en andere zaken met elkaar in verhouding zijn. Want anders bestaat de kans dat de en achterloopt op de ander. En dan zit je in ieder geval iets (meer voeding of meer CO2 of meer licht) voor niks te doen. En in sommige gevallen doe je dan meer kwaad dan goed.

Maar dat wil nog niet zeggen dat die kermislampen waar jij eerder mee op de proppen komt, die hoeveelheid licht leveren.

En als iemand zegt dat hij er spray voor heeft, en je gelooft dat, dan heb ik hier nog een speciale hanger voor je die je tegen Corona beschermd. Het lijkt een kiezel van de bouwmarkt, maar het is echt een heel speciale en kost slechts € 120,- (incl. BTW, maar exclusief verzendkosten)

Ik denk - maar is slechts een gedachte - dat de fabrikanten die erbij zetten dat ze alleen met CO2 te gebruiken zijn, dit schrijven om net te doen alsof hun lampen superveel licht geven en mega effectief zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/19/2020 at 8:01 PM, kevin112 said:

dit is dus ondertussen niet meer het geval maar i.c.m. die magnus lamp zou je een spray hebben die de planten beschermt tegen de hoge intensiteit licht ipv het gebruiken van co2 hoe en wat weet ik echt niet want het is niet doorgegaanl. 

maar als je zon goede voeding hebt probeer dit dan eens heb ik ergens anders gelezen. 

stop wat lightmix in je oren, drink die voeding op niet te veel natuurlijk, snuif wat zaadjes op met je neus.. ga een dagje voor die ventilator hangen

en kijk de volgende dag eens of je zaailingen schijt. 

Ik heb je berichten even gelezen maar ik weet niet wie je deze informatie allemaal geeft maar kan uit ervaring zeggen dat er veelal weinig van klopt.

1. Planten onder led zijn geen sprays nodig om te kunnen groeien, je moet gewoon in de groei je lampen wat hoger hangen dan is er niks aan de hand.

2. De fluence lamp 2i 2p kun je gewoon gebruiken zonder co2, het zou wel effectiever zijn met co2 maar dat is het altijd,waarom zou je het anders gebruiken?

3. De 2X is gewoon een 345w lamp niet speciaal ervoor om zonder co2 te kunnen kweken maar meer als je niet teveel stroom wilt verbruiken.

4. Wat wel zo is dat bv een 1200watt, waar fluence eerst mee kwam, dat deze zoveel umol gaf dat de plant niet alles kan opnemen was iets van 2500+ umol maar dat is met de 680 of 640 niet het geval.

5. Dat klinkt wel leuk maar een 680/640 is dan een stuk effecienter als je op gram per watt doelt dan er een 1200 watt er boven hangen zonder gas.

6. Jij zei een spiegel opstelling van je vriend die groot kweekt, maar volgens mij snapt je vriend er niet zoveel van als hij dit niet eens begrijpt en zegt dat je dit moet kopen?

Ik zit toch denken hoe zou zijn grote hok eruit zien? vol met magnus lampen 20 stuks of hoe moet ik dat zien?

ik snap jouw rol dan niet echt als hij het groot doet en weet waar hij het over heeft dat je dan een schema moet maken voor een tentje?

-Maar goed het is jouw kweekje, mensen hebben geen afgunst dat je iets duurs koopt dat is juist leuk, maar dan zou ik toch een prof led lamp zoals fluence gaan ipv van een hele dure disco bol, het is voor je eigen best wil dat mensen dit zeggen.

ik zou zeggen bewijs ons het ongelijk en ik ben benieuwd succes verder met je kweek!

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...