Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

21 hours ago, Xaim said:

haalt hij straks gewoon met gemak 1 op 1,5 :verrygood

Gr, X

Maar toch......

Het gaat mij om de meeste grammen wat ik kan draaien. Stroom verbruik boeit me niet ,ik betaal gewoon.

Ik draai hps 1000 watt met één vinger in de neus en ogen dicht 900 +

Ga ik op led 600 watt kom ik ook met gemak ook aan de 900?  Dat zal dan nog moeten blijken..
Qua verbruik:  in de winter zal ik bij moeten stoken zeg 2of 300watt met waarschijnlijk bodem verwarming.

Mijn...boeren ouwe lullen verstand vraagt, waar is de winst........:|

Dus als ik wat led ophang zal dat 800 of 1000 watt moeten zijn anders schiet het niet op...toch!?

 

Uruzgan met rok in de pot :wub:

:spliff:

 

C574A375-23CC-4A67-8D92-E419F640FD2F.jpeg

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P H donner  mag ik vragen wat je per maand betaald aan stroomkosten? Of per jaar?  Want dit zijn best wel veel  kwh. Geen haan die daar na kraait als je dik 7000kwh per jaar verbruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar je kan dan toch 1000w aan led ophangen? 

Wedden dat je dan meer grammen heb als 1000w hps. 

Je mag van mij ook me COBS en drivers lenen, dan kan je zien of je led wat vind. 

Ik ben maar een amateurtje hé, maar ik zal je een voorbeeld geven. 

Mijn eerste kweek was 600w hps 464g.

Mijn tweede kweek was 660w LED 591.1g.

Bij die kweek had ik nog een stuk of 24 hoofdtoppen weg moeten knippen ivm rot, anders had ik zeker over de 700g gezeten. 

Maar nu is het net of ik er wat mee opschiet als jij led neemt, maar dat is natuurlijk niet zo. 

Ik gun jouw ook gewoon meer grammen:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P H donner,

Of je zet nog steeds 1000w aan led er boven? Dat zou om en na bij even warm zijn, alleen je hebt meer licht :innocent: tenzij het overkill is, dan zou je misschien moeten bij verwarmen. 

Maar dan bespaar je in de zomer maanden al 400w per maand:P

Ik gok dat je met gemak 1 op 1 draait, de waterhuishouding is wel net even wat anders dan met led maar dat went snel. Het is op led geen kunst om 1 op 1 te draaien, dat kan iedereen met een beetje groenevingers. Aangezien jij je planten al zo goed kent zou het mij niks verbazen als jij 1 op 1.2/1.5 draait:tu

En dan zou die "extra" kosten verwarming ook niks meer voorstellen als je 1.2/1.5Kg haalt met 1000w led:Pdan kan dat ouwe boeren lullen verstand ook weer gevoed worden :rofl

Misschien is 1000w Led wel iets te veel voor 120x130, maar daar kan @Wietefras je wel advies over geven:tu

 

Gr, X

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, P H donner said:

Maar toch......

Het gaat mij om de meeste grammen wat ik kan draaien. Stroom verbruik boeit me niet ,ik betaal gewoon.

Ik draai hps 1000 watt met één vinger in de neus en ogen dicht 900 +

Ga ik op led 600 watt kom ik ook met gemak ook aan de 900?  Dat zal dan nog moeten blijken..
Qua verbruik:  in de winter zal ik bij moeten stoken zeg 2of 300watt met waarschijnlijk bodem verwarming.

Mijn...boeren ouwe lullen verstand vraagt, waar is de winst........:|

Dus als ik wat led ophang zal dat 800 of 1000 watt moeten zijn anders schiet het niet op...toch!?

 

Uruzgan met rok in de pot :wub:

:spliff:

 

C574A375-23CC-4A67-8D92-E419F640FD2F.jpeg

Rook je dat blad ook of wat is hier de bedoeling van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat voor 1000W HPS je hebt, maar die leveren per watt tussen de 1,4 en 1,8umol/s/W uit de lamp. Daarna gaan de wandverliezen er nog af. Gavita liet een matrix zien waarbij ze met een Gavita Pro 1000 op gemiddeld 800umol/s/m2 kwamen over een speciaal daarop ingerichte 2m2 Mammoth tent. Ik neem aan dat ze daar de lamp voor op 1150W hadden draaien. Dus dat is dan uiteindelijk na alle verliezen 1600umol/s in totaal uit 1150W. Ofwel 1,4umol/s/W en dat zou je op iets van 20% wandverlies uitkomen.

In een 120x120 tent zou dat verlies nog wel wat hoger zijn. Als het geen Gavita DE pro lamp is maar een SE HPS begin je al met 20% minder licht en verlies je nog meer op de wanden.

Met een moderne led zou je uit 600W blijkbaar 1800umol/s kunnen halen. Het wandverlies zal daarmee ook een stuk lager zijn. Zeg de helft van met HPS. Dus dan zou je op iets van 25% meer licht uit kunnen komen dan met een 1000W HPS.

Maar goed, daar zitten nog flink wat aannames en vragen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@M0251 buiten wat luiheid beschermt dat rokje mooi het topje ,tis ook nog niet 100% droog dan helpt het blad. Én zo is ze voor het bezoek onaantrekkelijk ...:D;):wub:

@Xaim een old school Hps’er is zoiets als Tbs”er , moeilijk voor rede vatbaar :lol: Maar ik snap je punt ,en zal zeker niet voor 600 watt Led gaan , ;)

@Kluns Dank voor het aanbod en gun factor  :tu

@JackyH80 Ik woon klein ,maar geloof mij dat je gerust1200 watt meer kan verbruiken dan je buren. Betaald! 
Terrarium, Zonnebank, Zee aquarium pubers met zware Comp.enz enz verbruiken ook zo veel. 
 

@Wietefras Gavita pro DE 1000 heb ik hier. Was meer benieuwd of 1000 watt led geen overkill is op 119x130 zonder het armatuur tegen het plafond geplakt te hebben :)

Uruzgan zonder rokje ..

26ED1850-53BC-41ED-B6E5-0E0647CA27C0.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P H donner,

Ik kon de vinger er al niet opleggen wat de aandoening was, maar het is de HPS'er aandoening:P

Ik zou niet weten wat de perfecte wattage is, maar denk dat je met 700w al aardig zit met dat oppervlak :tu maar ik ben geen ledgenie:innocent: 

Maar 1 ding is zeker, je kan met minder hoge wattage het zelfde bereiken :tu en je toppen zullen NOG harder zijn:P

Gr, X

 

 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit als een knock out wietje :head_hurts_kr:

Ja dat verbruik kan van van alles zijn in principe, maar met die digitale meters kunnen ze wel zien van wanneer tot wanneer je een bepaalde hoeveelheid stroom verbruikt en dat het elke dag dezelfde tijden zijn. 

Maar goed, ik denk dat ze daar niet naar kijken tenzij er om word gevraagd door politie ofzo. 

Denk dat dat piekje van 1000 watt niet heel alarmerend is, maar als "ze" het écht willen, ben je de lul. Tenminste, met een digitale meter.

 

 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou je hok kunnen splitsen in 2 ruimtes en dan om en om draaien. Ene hok houd de ander warm, gaat schelen in bij verwarmen. En je bent ook gelijk je piek op de meter kwijt door een continu verbruik. 700w aan led strips is wel de max die ik er in zou hangen, anders word het toch weer dimmen of de lamp omhoog tegen de licht stress etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, 420man010 said:

Denk dat dat piekje van 1000 watt niet heel alarmerend is, maar als "ze" het écht willen, ben je de lul. Tenminste, met een digitale meter.

Oeps me voetenkachel stond nog aan in de kelder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petten zijn niet actief op zoek naar ons hobbyisten. Als er een melding is moeten ze komen , simpel! Dus gouden regel, —>BEK HOUDEN en draaien :nerd

@wieries hoe dan? 119x130 halveren, hoe dan? :blink: gaat hm niet worden man.

PH is in overweging. Jullie horen of zien me nog wat ik ga doen qua Ledjes .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, P H donner said:

>BEK HOUDEN en draaien :nerd

Oké oké rustig maar :cry

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, P H donner said:

Petten zijn niet actief op zoek naar ons hobbyisten. Als er een melding is moeten ze komen , simpel! Dus gouden regel, —>BEK HOUDEN en draaien :nerd

 

Dat gaat al een tijdje niet meer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal mijn stroom en de leverancier ziet mijn verbruik.....

Nah dan kan ik gewoon goed me bek houden :)   

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, P H donner said:

Ik betaal mijn stroom en de leverancier ziet mijn verbruik.....

Nah dan kan ik gewoon goed me bek houden :)   

Heb je geen panelen op het dak liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, JackyH80 said:

Heb je geen panelen op het dak liggen?

Dan zien ze nog steeds gewoon je verbruik toch. Alleen trekken ze op de rekening van je verbruik af wat je hebt opgewekt? Anders zelf ook maar eens aan de panelen en flink opschalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig laatst zo 1 besteld voor in de achtertuin. 

iStock_000009462187_Medium_0.thumb.jpg.1d8f248927831150ffd991961c2e5748.jpg

Moet het alleen nog voorleggen aan me buren, maar ik verwacht geen moeilijkheden. 

Zal toch wel wat opwekken zo 'n dingetje? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, P H donner said:

Ik betaal mijn stroom en de leverancier ziet mijn verbruik.....

De strafrechter heeft er wel oog voor dat je alles netjes doet ;)

Stroomleverancier zal niet gaan piepen zolang jij netjes betaald en verder geen argwaan wekt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, cannarie said:

Dan zien ze nog steeds gewoon je verbruik toch. Alleen trekken ze op de rekening van je verbruik af wat je hebt opgewekt? Anders zelf ook maar eens aan de panelen en flink opschalen :)

Sowieso, als jij de aansluiting van (een aantal van) je panelen niet naar de meterkast laat lopen, maar rechtstreeks (via de omvormer en misschien nog wat kastjes) naar je lampen, weet niemand wat jij precies verbruikt.

Bij sombere dagen moet dan het net bijspringen, maar daar is vast een oplossing voor die slimmeriken zo plaatsen.

 

@P H donnerDe politie gaat in de regel niet pro-actief op zoek naar hobbykwekers in woonhuizen. Hebben ze de mankracht niet voor.

Maar bij een aanwijzing, tip of een vermoeden, gaan ze wel aan de slag. Niet altijd van harte overigens.

Dus snaveltje toe, niet opvallen, dan heb je weinig te vrezen.

 

Voor wie wil zien hoe rechters reageren op verdachten, is er nu een geweldige serie van Coen Verbraak's "Kijken in de Ziel" over rechters te zien op TV.

Een tiental rechters die allemaal verschillend zijn, en ook verschillend verdachten benaderen.

Je kunt er veel van leren. O.a. hoe je je m.i. zou moeten gedragen als je ter zitting komt. Ik heb al heel wat stoerdoeners een straf zien krijgen, die met gemak lager was uitgevallen als ze zich anders gekleed hadden, of zich wat geciviliseerder gedragen hadden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, cannarie said:

Dan zien ze nog steeds gewoon je verbruik toch. Alleen trekken ze op de rekening van je verbruik af wat je hebt opgewekt? Anders zelf ook maar eens aan de panelen en flink opschalen :)

Die stroom wat die opwekt kun je ook zelf er van aftrekken.  Het is namelijk zo dat je thuis netwerk eerst de stroom pakt wat je per direct opwekt heeft je thuisnetwerk meer nodig pak je gewoon van je energielevrancier.  Ik had vorig jaar nog 900kwh over.  In totaal 3500kwh opgewekt.  Toen heb ik op de jaaropgave die 900 nog eens eraf getrokken. Dat is hetzelfde wat de energie maatschappij doet. Dat heb ik me ooit eens door hun laten uitleggen.  Wat je opwekt boeit een energiemaatschappij namelijk niet zeiden ze. Het gaat hun wat je netto nodig hebt.

Ik ben nu bezig om er nog 2 panelen erbij te kunnen plaatsen. Zou voor mij dan 20% meer worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, JackyH80 said:

Wat je opwekt boeit een energiemaatschappij namelijk niet zeiden ze. Het gaat hun wat je netto nodig hebt.

Niet boeien is één ding, maar zouden ze technisch kunnen zien wat jouw panelen aan je thuisnetwerk hebben geleverd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens ik heb ze in me zak  :P

 

CEB96AB7-1DB1-4A67-92DA-33851E121F7C.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Kees A said:

Niet boeien is één ding, maar zouden ze technisch kunnen zien wat jouw panelen aan je thuisnetwerk hebben geleverd?

Ja kunnen ze op de omvormer zien maar daar kijkt de enexis niet,die kijken alleen in de meterkast.  En op de omvormer staat wat die in totaal opwekt. Maar dat is een getal die niemand (behalve ik zelf) opschrijft of opgeef.  

Dus in mijn voorbeeld kan de enexis die 900kwh zien maar die kan nergens buiten de omvormer zien dat die in totaal 3500kwh heeft opgewekt.

 

Bij mij hangt de omvormer trouwens in de meterkast. Maar meestal hangt die ergens op de zolder of kelder ofzo

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...