Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Maar als jij dit getallen op de omvormer weer wist (als dat kan natuurlijk) dan weet niemand wat jouw panelen hebben opgewekt?

 

Ik snapte jouw eerdere verhaal niet helemaal. Je schrijft dat je '900 kWh over' had. Maar wat bedoel je daarmee?

En waar komt die 3.500 kWh vandaan?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb men 1000w (1200 boost) dimlux toen ook vervangen voor 990w led. Beste score 1410gr.. meestal rond de 1200.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees op de omvormer staat een getal. Daar trek ik voorgaande jaren vanaf (die ik bijgehouden heb) en dat is 3500.  Op de meterkast staan 4 getallen.  Nacht en dagstroom  (meter1 en 2)     en nacht en dag opwek. (Bij mij heet die meter 6 en 7)       de nachtopwek is natuurlijk heel laag want snacht is geen zon. Maar in de zomer heb je meestal nog laat zon tot 2130 ofzo dat is dat beetje.  Maar euhh.. om lang verhaal kort te houden op meter 6 en 7 bij elkaar opgeteld stond vorig jaar 900kwh

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de hoogte halveren :P je hoeft straks niet meer een meter boven je gewas vrij te houden voor de lamp afstand. 2x 600w led erin en knallen dan draai jij straks zo +2kilo knallers :verrygood  natuurlijk snap ik ook wel dat je niet zin aan zon gedoe hebt, zou je zelfbouw zien zitten? zitten er hier zat die je met elke stap er wel door kunnen slepen, en bijdeze bied ik mezelf ook aan als je er hulp bij zou willen. en goedkoper ga je het elders niet vinden.

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/7/2020 at 7:55 PM, wieries said:

in de hoogte halveren :P 

 

 

Dat heeft wel potentie! 
Ik heb er mijn bouwkundig ingenieur én industriële vormgever opgezet.  :ph34r:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met LED niet persee beter als met HPS ik heb de zelfde opbrengsten meestal alleen met minder wattage. Mijn beste run was wel met led.

Vind led wel wat moeilijker om mee te kweken.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, MisterX said:

Ik draai met LED niet persee beter als met HPS ik heb de zelfde opbrengsten meestal alleen met minder wattage. Mijn beste run was wel met led.

Vind led wel wat moeilijker om mee te kweken.

Interessant, wat is er precies moeilijker?

Hoge LV?
tempratuur? 

of komen er nog meer dingen bij kijken 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vaker last van een hoge luchtvochtigheid en daardoor weer vaak last van top rot. Ook vind ik het soms wel lastig om het klimaat perfect te houden doordat je vaak moet bijverwarmen. Ik ben daardoor constant bezig met de kamer temperatuur te reguleren. wat ik soms best irritant vind. Zeker nu ik daar meer inzicht in heb door een datalogger.

Ook heb ik het idee dat de LED meer fluff aan de onderkant heb als met de HPS. Dit kan ook liggen aan mijn bindwerk omdat de gewoonte heb het te vol te zetten. Ook heb ik onder led soms te korten die ik onder hps niet heb. Nu heb ik een side by side kweek toevallig en met LED heb ik nu wat te korten terwijl er met HPS niets aan de hand was. Terwijl ik het zelfde medium/strain/voedingsschema/ met extra calsium/magnesium gebruik. Het enigste verschil is de verlichting de set-up is identiek

 

Ook heb ik vaker gestreste planten als met hps misschien kan ik ook wel gewoon niet kweken . mijn beste oogst ooit was wel onder LED en het heeft zeker voordelen in de zomer.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, MisterX said:

ik heb vaker last van een hoge luchtvochtigheid en daardoor weer vaak last van top rot. Ook vind ik het soms wel lastig om het klimaat perfect te houden doordat je vaak moet bijverwarmen. Ik ben daardoor constant bezig met de kamer temperatuur te reguleren. wat ik soms best irritant vind. Zeker nu ik daar meer inzicht in heb door een datalogger.

Ook heb ik het idee dat de LED meer fluff aan de onderkant heb als met de HPS. Dit kan ook liggen aan mijn bindwerk omdat de gewoonte heb het te vol te zetten. Ook heb ik onder led soms te korten die ik onder hps niet heb. Nu heb ik een side by side kweek toevallig en met LED heb ik nu wat te korten terwijl er met HPS niets aan de hand was. Terwijl ik het zelfde medium/strain/voedingsschema/ met extra calsium/magnesium gebruik. Het enigste verschil is de verlichting de set-up is identiek

 

Ook heb ik vaker gestreste planten als met hps misschien kan ik ook wel gewoon niet kweken . mijn beste oogst ooit was wel onder LED en het heeft zeker voordelen in de zomer.

bedankt voor de informatie!
kweken kan je wel dat heb ik gezien dus daar zal het niet aan liggen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren Uruzgan was minder deze keer . 58 gr. Draai hiervoor had ik er 80... 
Anyway, Uruzgan kweek ik niet voor de grammen maar puur voor het genieten  :wub:

Heb de opdracht om met Led , weet nog niet welke. Éérst een amnees onder of tot totaal van de grond tot top 110 cm te draaien. Mocht dat niet lukken wil ik weten wat ik te kort kom. Mocht dat binnen bepaalde perken komen ga ik het over wegen te halveren.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/23/2020 at 8:11 PM, P H donner said:

 

A2A9CEFD-BE11-4563-A50B-E3CBA2A33FC2.jpeg

Mooie kaarsen

En iets met een ouwe' vos verliest z'n haren maar niet z'n... :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat die uruzgan wat minder heeft opgebracht,hopelijk gebeurd dat ook niet bij die amnezen,

want dan haal je de 900+ waarschijnlijk niet he.

Heb afgelopen zondag ook eens een plant omgedaan zoals jij,

normaal knip ik alles zuiver en dan gooi ik het op een droognetje,

heb nu enkele de grote bladeren verwijderd,en de plant afgeknipt en in zijn geheel opgehangen,

ben ik toch eens benieuwd of er een merkbaar verschil gaat zijn t.o.v. in het net drogen.

Succes verder met de zoektocht naar je led lamp,

en hopelijk veel amnesia grammetjes op de weegschaal   :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een reden dat je nog steeds amnees kweekt?Het is bijna niet meer aantrekkelijk om te kweken als je niet alles zelf oprookt. andere soortjes leveren al snel een euro meer op.

Zelf zou ik wel een stekje willen hebben van die amasing haze van boeren jongens. lekker wietje vind ik dat

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, blowke said:

heb nu enkele de grote bladeren verwijderd,en de plant afgeknipt en in zijn geheel opgehangen

Ik wens jou alvast succes. 

Ik ben voor het eerst droog aan het knippen en dit doe ik nooit meer, veelste vermoeiend en neemt teveel tijd in beslag :)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet anders gewend gasten!
Doe het al 35 jaar zo ....fluitend  :whistling Én ik krijg al jaren een vaste prijs van mijn vaste afnemer . En dat is meer als als de nees dagprijs van nu.  :innocent: Vaste afnemer is óók wat waard, en altijd zelfde kwaliteit én kwantiteit is ook voor mijn afnemer winst!
 @Buyuk  Als je zelf rookt ?is er wel degelijk verschil....Ik doe Droog van tak amnees dikke ons uurtje . 
@blowke de Uruzgan had deze x geen voorsprong maar ging gelijk op met de nees  Meestal heb ik een Uruzgan stek wat al is aangeslagen én al groei vertoont. Zo is die wat groter dan nu het geval was bij start 12/12. 
 @MisterX Nees brengt al snel onsjes meer op... :D en ehh er is nog een duif vrij ? 

 

Morgen alles schoon! 

4EE040CB-8477-450D-B52F-8A0F53412A55.jpeg

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Buyuk said:

Ik ben voor het eerst droog aan het knippen en dit doe ik nooit meer, veelste vermoeiend en neemt teveel tijd in beslag :)

Je had het meeste blad met je vingers zo vd top/tak kunnen halen met latex handschoentjes aan en daarna pas manicuren.
Scheelt enorm veel tijd.

Alles met de schaar is alleen nodig als je nat knipt.

@P H donner

De Nees die je hebt lust nogal wat calcium onder LED, wat extra Maerl is aan te bevelen.
Ik zou ze niet hoger laten worden dan een meter onder genoeg wattage LED, heb je van boven tot onder plokkies.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk  je hoeft alleen haar rokje te verwijderen. Dan zie je hoe ze was toen ze om ging. Puur!  Niet verknipt tot ronde bolle waar je dr kutjes moet zoeken....

79AD6E70-4D9B-4B78-B827-ED22C92CFA17.jpeg

2EC1865F-815D-4967-812D-DA07F7957CA3.jpeg

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet eruit als een flink potent wietje  :verrygood  Ohjah droog knippen rulezzz

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sssst laat ze maar wieries ;)

Nee jongeh droog knippen sucks!!   :rofl

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoor je niet vaak, dat droog beter is als nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook jij? 
 

dacht ik al :P

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je met is er nog een duif vrij 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit als lekker snoepgoed :lol:

Hoe doe je dat zo snel dan met droog knippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postduif Mister ;)
 

 @420man010 Amnees (Sativa D)is de makkelijkste droogknip snoepgoed. Gewichtige toppen met weinig slank blad. Ze ziet er zo lekker uit omdat ze met haar benen wijd ligt :lol: ;)

Wel een verijsde, goed puntig nagel schaartje! Anders verneuk je de toppen met een botte punt schaar

D1D0EB3C-6E4A-4E5C-B7B5-15B677E7432A.jpeg

Edited by P H donner
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...