Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Michael1986

Set-up advies LED hobby kweek

Recommended Posts

Hallo mede hobby kwekers,

Ik ben van plan om weer eens een kweekje te gaan starten.

Voorheen had ik een 120x120 tentje met een 600watt lamp erin. Werkte goed, maar ik wil graag nu met LED gaan kweken.

Nu wil ik overstappen naar LED, maar ik heb daar weinig kaas van gegeten.

Ik wil dit keer zelf een houten hok timmeren van L200xB190xH200, omdat ik aan deze maten gebonden zit kan ik geen tent hiervoor kopen.

Nu is mijn vraag vooral, wat voor LED lampen heb ik nodig of raden jullie aan voor dit oppervlak, 3.8m2?

En moet ik voor deze lampen ook nog transformators aanschaffen?

Ik ben van plan om het hok van binnen volledig te voorzien van lasdeken, wat denken jullie hiervan? Heeft een beetje een zilvere glans en is brandvertragend.

Ook moet ik een soort lekbak in de bodem maken, wat raden jullie aan?

En aangezien er nu minder warmte zal zijn, wat moet ik doen om toch een lekker stabiel klimaat in het hok te krijgen? Thermostaat met een kacheltje die snachts naar 20C schakelt en overdag naar 28C?

Ik hoor het graag uit jullie kennis...

 

Grtz,

Bling Bling

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er niemand wat advies kan geven.

 

Ben er inmiddels achter dat met LED kweken wat gecompliceerder is, je moet voor PAR gaan en niet zozeer voor lumen.

Ben van plan voor gtools.nl te gaan, mooie osram lampen. iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat uit jouw openingspost blijkt dat je nog maar weinig tot geen initiatief ondernomen hebt om jezelf een beetje in te lezen. Wat verwacht je, dat iemand je even compleet voorkauwt hoe je precies alles moet gaan aanpakken, terwijl dit in tientallen verschillende topics op dit forum reeds breed uiteengezet is? Met de zoekfunctie had je meerdere led-topics kunnen vinden waarin je zeeën van informatie en meningen kunt halen over het verschillende aanbod in LED-verlichting. Vaak zul je zien dat de consensus is dat zelf iets bouwen het voordeligst en het beste is, ook hier zijn tal van voorbeelden van te vinden waarbij men zelf strips en losse drivers koopt en deze op een armatuur bij elkaar schroeft. 

M.a.w. ik denk dat hier maar weinig mensen zitten die jou van A tot Z willen begeleiden in je overstap van LED, als je zelf niet wat initiafief tot uitzoeken laat zien.  

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezen, lezen, lezen....

https://www.wietforum.nl/topic/125141-led-voor-tentje-samenstellen-en-bouwen/

Check de topics van DenBoom en wietefras.

Check de video's van LEDgardener.com.

Als de daarna nog specificieke vragen hebt horen we het graag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben begonnen met mezelf in te lezen en aantekeningen te maken. 

Bedankt gtti, ik ga die topics eens goed doornemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...