Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Limbic

Amnesia Star Driver Dosi Girl en Chemdawg

Recommended Posts

Dag 11 bloei.20200910_222855.thumb.jpg.4a243a74b260e4067efafcf9ea1a3d30.jpg

Tijd om te dieven en ze krijgen een wormenmest, lavameel, bat guano dressing en vul de potten aan met verse aarde tot de rand.20200910_233353.thumb.jpg.f97557620e39e81f0724728980ac4908.jpg

Links achter staat Hulkmania die als zaailing het meeste strekte. Vooraan in het midden staat Forbidden Mints die als zaailing vorige ronde het kleinst bleef.20200910_233404.thumb.jpg.05b039896b410d156567dd349f58fc8d.jpg

Door te toppen kan je veel in de groei van planten veranderen want de Hulkmania is nu een dwerg en de Mints knalt de tent uit.

Beter om meteen met stekken te werken zodat je weet hoe ze reageren want het kan dus precies het tegenovergestelde zijn van wat een zaadplant laat zien.

Dag 18 bloei.20200917_204404.thumb.jpg.749ff653389e8cd3595455f75016ca48.jpg

Dag 21 bloei.20200921_001637.thumb.jpg.1bfcdbaba68867ec1fc75e440bbdb9bf.jpg

20200921_001644.thumb.jpg.f80b6db40fc62daecf0ab27652ec16be.jpg

Dag 28 bloei.20200927_221236.thumb.jpg.657a02209c12bf050ecdb9515aab0f2f.jpg

20200927_221225.thumb.jpg.0becb6bd19d57c46fa7056a8937726da.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @Limbic, lekker donker groen ook :tu

Wil je uiteindelijk ook naar een Lumatek of iets in die richting? Of hou je het voorlopig bij de cobs? 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Limbic said:

Door te toppen kan je veel in de groei van planten veranderen want de Hulkmania is nu een dwerg en de Mints knalt de tent uit.

Dat merk ik hier ook, de 11 roses gaat zo hard door het toppen terwijl de Golosa wat getemperd werd. Aan de andere kant zit er een afbloeiverschil van ca 5 dagen op. Maar denk nu toch niet dat 5 dagen, een wereld van verschil gaan maken. 

Dat die mints gaat als een raket, is goed nieuws voor fijnproevers :tu. Is het Hulkamania van Dark Horse Genetics?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Xaim. Die dressing met 1.5 week bloei blijkt goed te werken. Dit is de laatste ronde met de cob's en inderdaad hierna Lumatek of als ik precies weet wat en waar te bestellen zelfbouw.

Inderdaad van Dark horse Fearghus. Ik bedoel te zeggen dat ze als stek anders kunnen reageren in de groei en dat je niet uit kunt gaan van wat de zaailing heeft laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahzo. Niet echt ervaring mee, met zelf stekken nemen van zaailingen. Vroeger wel nog stekken van de stekkenboer neer gepoot buiten, toen ik nog in Nederland woonde. Brabants wit en Hollandse Glorie. Maar geen idee hoe de moeders er uit zagen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je zulke grote afstand van lamp tot plant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij kweekt altijd aardig wat verschillende soortjes he, heb je ook een soortje die je er in blijft houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Limbic said:

 Dit is de laatste ronde met de cob's en inderdaad hierna Lumatek of als ik precies weet wat en waar te bestellen zelfbouw.

Ik zou zeker voor Lumatek gaan, het is misschien net wat meer qua kosten dan een zelfbouw maar het zit goed in elkaar en werkt als een malle:tu laat ik het zo zeggen: Zeker het geld waard! Daar wil je niet voor "klote", althans ik niet :rofl en ik heb wat zelfbouw gehad:whistle: tenzij je iets heel specifieks wilt. 

 

Gr, X

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen hangen op 40 - 45 cm Buyuk op foto lijkt de afstand groter.

Uit deze ronde blijft The Don Mega en zeker te weten dat ik opnieuw op phenohunt ga met de Forbidden Mints. In de andere ruimte staat nu Ice Cream Man 420man010 dat is een blijvertje gebleven ik zal er binnenkort wat foto's van plaatsen. Tomahawk gaat ook al wat rondes mee en stelt me ook nooit teleur.

Ik wil elke ronde iets nieuws steeds hetzelfde is maar saai. Blijven ontdekken en speuren tussen alles wat er uitgebracht word is het mooiste wat er is!

Dat is het mooie van zelfbouw Xaim, je kunt het maken precies zoals je zelf wilt, de driver buiten de tent vind ik bv erg handig, de juiste positie ophangpunten en het is leuk om te doen waar je trots op kunt zijn als het is gelukt.

Klopt het dat de 465w (1m x 0.90) voor een 1.20 tent is en de 600 watt (1.10 x 1.20) voor een 1.50 ruimte?

Lumatek heeft een controller beschikbaar die ik graag wil, dat zou een reden zijn om voor plug en play te gaan zodat alles (met garantie) goed met elkaar werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic,

klopt, ze zeggen dat de 465W voor een 120x120 is en de 600W 150x150, ik ben het daar alleen niet perse helemaal mee eens:innocent:
Qua wattage zou de 465W prima op een 120x120, maar het mooie van zo'n lamp is dat het overal even veel belicht als je hem precies in de 100x100 zet.

Ik heb nu de 300W Attis in een 100x100 hangen, waar die eigenlijk voor gemaakt is, en het werkt sowieso wel, maar je merkt wel dat het licht na vierkant 80cm wel de laatste 10cm minder belicht tot bijna niet.
Daarom zou ik persoonlijk kiezen voor een lamp die je hele oppervlak bedekt.

Als je het teveel wattage vind kun je ook dimmen op de lamp, deze heeft stappen van 25% de 200 en 300w hebben stappen van 20%.
Als je nog wat specifieker wilt gaan dimmen zou je ook nog met de controller kunnen werken, hier kan je van 0 tot 100% licht bepalen met een zonsopgang en ondergang:innocent:

Het voordeel van ALS ze binnen komen vallen, kunnen ze minder snel zeiken over de brandveiligheid, aangezien het een getest product is en naar behoren is aangesloten:tu
En inderdaad je hebt ook nog garantie op het spul, ik ben in ieder geval wel om zoals je hoort:rofl
voor de volgende zomer heb ik ook zo'n controller, want die past ook de wattage aan met de hitte (automatisch, als je dat ingesteld hebt) .
Hier een leuk filmpje voor de liefhebber: Klik

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook om Xaim. Ik wacht al een poosje op de 1000w pro voor de 1.50 maar die laat nog op zich wachten. Voor deze 1m tent word dan de 465w.....als het ook een lumatek word. Past wel allemaal precies en wattage is bijna gelijk aan de cob's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic,

Geloof me, je gaat er zeker geen spijt van krijgen, begin je toch eerst in je m2 tentje :tuen dan kan je zelf beoordelen wat je er van vind:D

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Xaim said:

Het voordeel van ALS ze binnen komen vallen, kunnen ze minder snel zeiken over de brandveiligheid, aangezien het een getest product is en naar behoren is aangesloten:tu

Ja, dat gezeik zal zeker 0.1% schelen.

Die gasten die je huis binnenkomen, gaan echt niet op zoek naar een CE sticker of zoiets.

Lamp is lamp voor hen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A,

Zou kunnen, maar als je het voor je neus krijgt bij de rechter heb je wel een verdediging:innocent: althans zo denk ik. 

Maar ik geef je gewoon de ruimte om te knutselen hoor, het is geen verplichting :rofl ik geef alleen tips die misschien zouden kunnen helpen :tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij weet @Kees A waar hij over praat als het gaat om rechtzaken. Hij heeft vaak over dat hij aanwezig is bij meerdere zaken dat ik soms de idee krijg dat het een advocaat ofzo is. Of een undercover agent :rofl

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je niet teveel voorstellen van die rechtszaken. 

Het is wat anders als de vonken uit je meterkast slaan en er kabels kriskras door je huis lopen. Maar anders gaan die zaken er in een rap tempo doorheen.

Waar vaak meer aandacht aan wordt besteed, zijn je persoonlijke omstandigheden. Dus je kunt vaak beter daar een goed verhaal hebben.

Het is nu met Corona misschien niet zo'n goed idee, maar anders moet je eens op je vrije dag bij de rechtbank bij je in de buurt naar een paar zittingen gaan kijken waar mensen voor wiet gerelateerde feiten terecht staan. Erg leerzaam. Vooral ook hoe je je niet moet gedragen in de rechtszaal. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Buyuk said:

Volgens mij weet @Kees A waar hij over praat als het gaat om rechtzaken. Hij heeft vaak over dat hij aanwezig is bij meerdere zaken dat ik soms de idee krijg dat het een advocaat ofzo is. Of een undercover agent :rofl

Ik zeg ook zeker niet dat hij er geen verstand van heeft;)

14 minutes ago, Kees A said:

Je moet je niet teveel voorstellen van die rechtszaken. 

Het is wat anders als de vonken uit je meterkast slaan en er kabels kriskras door je huis lopen. Maar anders gaan die zaken er in een rap tempo doorheen.

Waar vaak meer aandacht aan wordt besteed, zijn je persoonlijke omstandigheden. Dus je kunt vaak beter daar een goed verhaal hebben.

Het is nu met Corona misschien niet zo'n goed idee, maar anders moet je eens op je vrije dag bij de rechtbank bij je in de buurt naar een paar zittingen gaan kijken waar mensen voor wiet gerelateerde feiten terecht staan. Erg leerzaam. Vooral ook hoe je je niet moet gedragen in de rechtszaal. :)

 Daarom mocht brandveiligheid toch aan de orde komen, ligt het in ieder geval niet aan de lampen :innocent:

Wie weet ooit een keer doen, maar het is niet alsof ik zeeën van tijd heb om dat soort rechtszaken te kunnen/willen volgen maar ik snap je punt:tu

 

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Kees A said:

Lamp is lamp voor hen.

Als ze dan maar niet het aantal barren als lampen gaan tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze tellen je planten, en dat is mooi kut als je er veel op een vierkante meter hebt staan.

Bij een ontnemingsvordering is het mogelijk dat iemand met 25 planten per M2 en 4 M2 totaal meer moet betalen dan iemand met 9 planten per M2 en 10 M2 totaal.

Zijn van die tabellen voor.

Als ze daarnaast ook nog een moederplant zouden hebben staan, krijgt die met 25 planten x 4 meter = 100 planten + 1 moederplant = 101 planten, een taakstraf en voorwaardelijk.

Die met met 9 planten x 10 meter = 90 planten + 1 moederplant = 91 planten, meestal alleen een boete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat ze het breder bekijken. Je zei al dat ze ook naar je persoonlijke situatie kijken en als je veel m2 aan het vullen ben in verschillende ruimtes je er bewust van bent er zoveel mogelijk uit te halen.

Ik ben eens veroordeeld voor 120 planten buiten en toch maar 1000,- boete.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kijken zeker naar andere omstandigheden. Hoe professioneel pak je het in hun ogen aan.

Denk ook dat je met 120 planten binnen, niet zo goed weg zou zijn gekomen. Bij buiten zien ze toch vaker meer de vrijbuiter dan de doorgewinterde broodkweker.

Persoonlijke omstandigheden spelen heel erg mee. Maar met 4 M2 binnen wordt het toch al een lastiger verhaal.

Alhoewel je je soms afvraagt hoe sommigen het voor elkaar krijgen. Lees maar eens in de krant waarmee sommige kwekers soms wegkomen (geldt niet alleen voor kwekers, maar voor alle mensen die moeten voorkomen)

Scheelt ook per regio en dan ook nog per rechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forbidden Mints is om.

20201011_210112.jpg

20201011_210137.jpg

20201024_025120.jpg

20201024_025218.jpg

20201024_025255.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

OGKB X Zkittlez X Sundea Driver20201101_053002.thumb.jpg.5791b6d24a8ef88f29e3f66c8d736a6e.jpg

hoofdtoppen zijn compact met op sommige plekken paars maar er onder is het veel fluf, was de laatste keer deze pheno.

20201101_052801.thumb.jpg.6166e0fa5a3181c760baad4c22be8f33.jpg

 

Vapor Fuel 20201101_060246.thumb.jpg.a85d718a6b77d2ec63102eb28f81bf0a.jpg

20201101_055301.thumb.jpg.cb22ae4f65da661b653ea5cd214df54a.jpg

20201101_055257.thumb.jpg.9f1932db2021de9530754b9160d06955.jpg

Dit was mijn éérste ervaring met een fem soort en is met de stekken niet tegen gevallen. Drie phenos en alle 3 geen gekke dingen.

De pheno op de foto is het mooist en geeft goed maar smaakt/werkt minder. De lekkerste pheno geeft belabberd dus ook deze gaan niet door.20201101_055836.thumb.jpg.4d00c6e545fcfbcdd0c78e72bb85132b.jpg

Alles is nu om, alleen nog The Don. Deze is wat mij betreft het houden waard.:icecream:20201024_025338.thumb.jpg.f6663d84cf8b3bee6a4689299c0f65e2.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lekkere verzameling. Jammer dat die pheno van forbiden mints niet goed opbracht. Die Don ziet er idd super uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...