Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mkarel

Zware Problemen Nlx Week 8 Bloei (nu Met Foto's)

Recommended Posts

Wellicht overbodig om te zeggen. Maar houd er altijd rekening mee dat als je naar een hok gaat wat besmet is met ongedierte, dat je het kan meenemen naar je eigen hok.

 

Gr Gizmo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn je toppen nog gegroeid de afgelopen 10 dagen?

Yeah en ze groeien nog steeds :verrygood

 

Ze staan nu bijna 9 weken in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb precies hetzelfde gehad en op het laatst zagen ze er gewoon ontzettend triest en belachelijk uit. Was mijn eerste kweek en ik wist echt niet wat te doen.

Toen ben ik overgestapt van voeding die gewoon dagelijks toegevoegd werd omdat ie in het water zat en ben overgestapt op 1 keer per week voeding geven. Ook met de Ph wat geexpirimenteerd, te hoog, te laag, goed enzo en wel zoveel mogelijk gele blaadjes verwijderd. De toppen bleven groeien!

 

En dan ga je oogsten, wachten en ik heb ze met blad en al laten drogen. Hartstikke benieuwd wat uiteindelijk de opbrengst zou zijn. Weken heb ik zitten knippen, in de avonduren en niet te lang achter elkaar want ik vind het een klotekarwei en het is uiteindelijk 650 gram geworden van 7 NLXjes. Eigenlijk nog zo'n 30-40 gram meer maar dat waren van die hele kleine plukjes die ik voor eigen gebruik hou en waar ik knetterstoned van word.

Volgens mij hoef ik niet erg ontevreden te zijn en het is lekker wiet, je gaat er van ouwehoeren en wordt niet zo duf stoned.

Wat het geweest is, weet ik niet, of ik het goed behandeld heb, weet ik ook niet maar ik zou willen dat ik nog wist wati ik precies gedaan heb zodat ik er de volgende keer nog meer af kan halen.

 

Weet jij inmiddels wat het opgebracht heeft? Ben wel benieuwd en als je dit leest, zou je het dan willen laten weten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inmiddels geoogst en de opbrengst was gezien de omstandigheden toch nog redelijk.

 

Overbemesting, zware spintplaag, klimaatschommelingen ik heb het allemaal gehad.

 

Ik had 2100 gram droog, heb 50 gram voor eigen gebruik gehouden en de 2050 gram die ik over had is inmiddels al verkocht voor 2,60 de gram :verrygood

 

Ik moet zeker het dubbele kunnen halen dus daar ga ik nu ook voor.

 

Ik heb op veler advies toch maar eens een digitale PH en EC meter aangeschaft met de benodigde eik -en bewaarvloeistoffen.

 

Nu heb ik hier nog wel wat vragen over.

 

Ik heb PH+/- erbij gekocht, maar de man van de growshop zei dat dit eigenlijk niet hoefde op aarde maar dat dat meer voor hydro was, kan ik het zondermeer gebruiken en zonder risico? (ik heb aparte ph+/- voor groei en bloei).

 

Ook heb ik een flesje Bio-X meegekregen van de growshop, wat stimuleert bij de ontwikkeling van bladgroen door toevoeging van Ijzer, iemand hier ervaringen mee?

Het zou gele bladeren tegen moeten gaan en voor explosieve topgroei zorgen.

 

Al met al was het weer een investering van zo'n 250 euro dus ik hoop dat het die waard is (Heb ook alle aarde vervangen door nieuwe voorgemixte van de growshop)

 

Mijn laatste vraag, heeft iemand een schema wat de PH en EC waardes zouden moetne zijn tijdens groei en bloei?

 

Alvast bedankt weer! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op grond hoef je inderdaad niet of nauwelijks ph - of ph + te gebruiken .

Maar die ph en ec meter kun je toch wat aan hebben . Je kan dan in ieder geval de waardes van j evoedings water meten. Hou op grond ph 6,5 tot 7 aan voor het voedings water , gedurende de hele kweek .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan,

eindelijk toch wat meet apperatuur aangeschaft.

het is vooral ook makklijk om iedere week, je aarde te meten.

zo weet je wat er in je aarde gebeurd.

en natuurlijk precies je voeding aanmaken.

 

ik neem aan dat je een groot vat aan gaat maken waar je 3/4 dagen mee kan doen, dus je wilt de ph in vat wel stabiel hebben.

je kan kiezen om alleen de PH te minnen met PH -, naar gewenste waarde, en iedere dag PH beetje minne, want loopt altijd op.

of eerst minnen naar PH 5,1/5,2, en dan plussen met PH + naar gewenste waarde.

zo blijft je PH stabiel in je vat.

 

vergeet ook niet je meters iedere weeek te ijken, zeker met nieuwe meters, na een tijdje als je niet veel achommeling ziet, kan je het ijken bv iedere maand doen.

maar ik ben altijd pietje precies, dus doe iedere week, ik heb toch meestal een uur niets te doen , terwijl mijn vat vol loopt.

 

op voorbemeste aarde, hoef je de eerste weken alleen afgezuurd water te geven met wortelstym.

ze zal mooi snel groen groeien, totdat de kleur een beetje geel begint te worden zou ik met voeding beginnen.

het ligt aan aantal planten per M2, hoelang je voorgroeid, dus ook wat voor voedign en ec je nodig hebt.

meeste voedings schema houden rekening met 1 week groei, en 9 weken bloei.

ik zou beginnen na ongeveer 14 dagen met een beetje voeding, dus

ongeveer EC 1, 4

en dan gaan opbouwen, iedere week een punje erbij bv,

maar je moet het eigenlijk aflezen van planten, dus goed naar het blad kijken.

je kan beter altijd iets lager Ec geven , want een overvoeding heb je zo.

bij week 6 van de bloei kan je ongeveer op EC 1,8/2,0 zitten, nu geef je ook de PK 13 /14.

als het goed is krijgen ze nu binnen paar dagen lekkere wratten op de toppen.

week 7 kan nog EC 2,0, en dan moet je eigenlijk al gaan afbouwen voor de smaak.

laatste 10 dagen alleen afgezuurd water met enzymen

het is aanbevolen om iedere week alleen afgezuurd water te geven met enzymen, gewoon een keer van boven af , een beetje.

 

maar ik blijf zeggen, het klimaat in je hok onder controle hebben is het belangrijkst, zo veel mogelijk verse CO2 naar het blad, goede temp, en goede LV

 

groet en suc6 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks fingers, aan die informatie heb ik zeker iets! :verrygood

 

Ik ga het gewoon proberen en ik zal hier over een paar dagen wat foto's posten.

 

Morgen gaan de nieuwe stekken er weer in! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 stuks, das dan nog niet eens zo slecht.Hoeveel watt hangt er boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik neem aan dat je een groot vat aan gaat maken waar je 3/4 dagen mee kan doen, dus je wilt de ph in vat wel stabiel hebben.

je kan kiezen om alleen de PH te minnen met PH -, naar gewenste waarde, en iedere dag PH beetje minne, want loopt altijd op.

of eerst minnen naar PH 5,1/5,2, en dan plussen met PH + naar gewenste waarde.

zo blijft je PH stabiel in je vat.

 

je kan beter altijd iets lager Ec geven , want een overvoeding heb je zo.

Je vat afzuren naar ph - 5.1 /5.2 op grond ???

 

Op grond heb je geen of nauwelijks drain , en veel grond is van zichzelf al zuur !

Ik ben het dus niet eens met de eerder genoemde ph waardes voor op grond .

 

Mkarel " Die man van de growshop zegt zelfs niet aanzuren. Je voeding maakt het al wat zuurder ( +/- ph 6.5 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks atmo :verrygood

 

Ik las op een andere site dat PH 6.5 optimaal is voor op aarde, als ik me eigen daar aan hou zou het moeten lukken.

 

Er staan weer nieuwe nu en na het potten heb ik gewoon water met wortelstimulator gegeven (100 ml op 100 liter water) en nog niets aangezuurd dus :verrygood

 

So far so good :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...