Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

nou dit word dus t topic waar ik dit jaar mijn fotos van mn planten in ga zetten, ik heb op dit moment nog geen fotos maar die komen volgende week denk ik.

 

ik heb nu alleen nog maar 4 female seeds van het soort NLxBB. ik heb ze vorige week gezet onder een lamp bij een maat van me. ben net weer wezen kijken en ze zien er gezond uit, 4 van de 4 zijn er uit gekomen dus das zeker mooi. ik ben ze van plan om in april/mei buiten te gaan zetten. ik krijg binnenkort ook nog Powerplant stekjes en misschien ook nog een k2 stekje.

 

morgen of overmorgen ga ik denk ik ff langs de growshop alvast ff alle grond kope die ik nodig heb. ik ga gewoon All-mix halen. en ik ga er 2 in de volle grond en de rest in zo'n groot mogelijke potten zetten. heb nu 2 van 65 liter maar ik wil ze eigenlijk nog iets groter hebben.

 

dus soorten van dit jaar zijn: powerplant stekjes / NLxBB vrouwelijke zaden / K2 stek

 

fotos komen volgende week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zeker benieuwd

mare twannie waar haal jij je stekje vandaan

want als het kan haal er voor mij ook een

maar je moet maar kijke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je die lamp lekker dichtbij boven hebt gehangen , met wat ventilatie is 35 cm mogelijk .

 

Als ze goed gaan, dan kun je dat voelen aan de bladdikte . De bladeren voelen heel anders aan als het normale blad dat later komt , veel vetter /dikker .

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 Centimeter is het nu, er zit trouwens koeling in de lamp. En er blazen 3 pc fans doorheen.

 

De bladeren voelen trouwens erg stevig aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je voor de boom kweek? meer dan 2 maanden voorgroei binnen, dat is wel erg lang . Dan maar hopen dat ze niet te groot /hoog worden binnen ,want dan krijg je nooit genoeg licht over de gehele lengte en breedte van de plant.

Hopelijk wordt het snel warm dit jaar , kunnen ze naar buiten.

 

Ik vind dit wel interessant omdat de planten met zo'n lange groei periode mogelijk sneller/ vroeger in de bloei gaan schieten op de buitencyclus, dat zou erg mooi zijn natuurlijk. ben benieuwd.

 

Het is echt super om gezonde zaailingen op de volle grond als een speer te zien gaan, je ziet ze haast groeien. Zo'n zomer als 2 jaar geleden zou kunnen zorgen voor stammen met een diameter van 10 cm !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil zeker bomen zien haha :verrygood ik heb vandaag potgrond gehaald (dus geen all mix) en die 3 potten van 90 liter.

 

maarre er gaan er 2 in de volle grond, 3 in een 90 liter en 1 in een 65 liter.

 

ik heb vandaag potgrond gehaald (dus geen all mix) en die 3 potten van 90 liter.

 

welke planten raden jullie aan om in de volle grond te zetten en welke in potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je voor de boom kweek? meer dan 2 maanden voorgroei binnen, dat is wel erg lang . Dan maar hopen dat ze niet te groot /hoog worden binnen ,want dan krijg je nooit genoeg licht over de gehele lengte en breedte van de plant.

Hopelijk wordt het snel warm dit jaar , kunnen ze naar buiten.

 

Ik vind dit wel interessant omdat de planten met zo'n lange groei periode mogelijk sneller/ vroeger in de bloei gaan schieten op de buitencyclus, dat zou erg mooi zijn natuurlijk. ben benieuwd.

 

Het is echt super om gezonde zaailingen op de volle grond als een speer te zien gaan, je ziet ze haast groeien. Zo'n zomer als 2 jaar geleden zou kunnen zorgen voor stammen met een diameter van 10 cm !

ik vrees er wel voor dat een plant van 60 cm binnengegroeid

de sterke buitenwinden niet aankan en dus zouden kunnen breken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar daarmee versterk je de plant zelf niet ,dan wordt ie afhangkelijk van die stok, daar ben ik zelf geen voorstander van . Zo'n stok is wel de makkelijkste oplossing , je hoeft er dan niks aan te doen verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je ze binnen trainen met een fannetje zodat ze al wat gewend zijn aan de buitenwind?( Heb dezevraag ook gesteld in een ander topic. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL. Ze staan dus al 1 week. Het is nu, 3 maart, je wilt ze eind april/begin mei buiten zetten? Dat is dus al ~2 1/2 maand voorgroei, plus nog ~5 maanden om af te bloeien (of ga je verduisteren?) = 7-8 maanden..

 

Ongeduldig? :verrygood

 

Ik wacht nog een maandje of 2..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 maanden binnen kun je stekken gaan trekken zelfs , dan heb je al volwassen moederplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kun je ze binnen trainen met een fannetje zodat ze al wat gewend zijn aan de buitenwind?( Heb dezevraag ook gesteld in een ander topic. )

ja daarmee maak je het plantje wel sterker ja...

 

 

 

ik ben net weer ff weze kijke naar mn plantjes, zien er heel mooi uit! ff overgepot naar grotere potten...

 

enne blowmonkey ja idd ik ben ongeduldig haha maar het lijkt me leuk om dit jaar ff hele grote planten te krijgen! en ik wil ze idd eind april/begin mei buiten gaan zetten.

 

Owja en ik wil de planten in potten gaan verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien ze er beter uit als stekken? lijkt me wel .

 

Als je de plant de komende 2,5 maand goed en stevig weet te laten groeien ,dan zal het zeker een echte reus kunnen worden, helemaal in voorgeprepareerde volle grond . Dan worden ze gegarandeerd 2 meter hoog en/of breed. Ik zag laatst een foto op overgrow van een 420 cm lange plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er mooi uit... maar kvin nie echt da je ze kan vergelijken met stekjes.. alle 2 mooi...

 

ik heb helaas maar 2 plaatse in de volle grond dus ik moet ff kijken want de volle grond staat ook vooraan, en de stekjes moeten er ook nog ergus bij. en als ik dan die zaad-plantjes in de volle grond doe dan krijgen die daarachter (waar de potten moeten komen te staan) niet genoeg licht meer omda daar die grote planten voorstaan.

 

heb je die foto nog van die 420cm lange plant?

 

 

 

 

ps: kutvrijdag ----EDIT----sneeuw veels te koud om buiten te zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je ze zo snel al buiten zetten dan??

 

Ik heb die foto niet opgeslagen , ik zal nog eens zoeken op overgrow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow , zo bedoelde je het , dat is inderdaad niet supervroeg .

 

Gemiddeld bekeken is april eigenlijk een te koude maand, dan loop je het risico dat je planten geheel of bijna stil komen te staan . Die stilstand blijft z'n effect behouden ,zelfs zo dat een in eind mei geplaatste plant uiteindelijk groter wordt.

Bron: "Cees -No Mercy"

 

Zo wie zo groeien de planten bijna niet in grond met een temperatuur onder de 10 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...