Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kiko82

5 x Mandarin Zkittlez op RFX.

Recommended Posts

Hey Gabbers,

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.  Heb van de week 10 x Mandarin Zkittlez van Ethos Genetics ontkiemd in Jiffy plugs.

Het doel is er uiteindelijk 5 af te bloeien in RFX met 1800 watt led erboven. Ga hiervoor een eb en vloed bak op poten maken met vijverfolie. Voeding word weer Hesi Hydro Groei en Bloei, Hesi Enzymen, Supervit en Pk 13/14. Ook wat Kaliwaterglas.

De zaailingen heb ik met jiffy plug en al in een Cultilene Big Block gezet. Hier laat ik ze nog ff goed in wortelen voordat ze de RFX in gaan. In de voorgroeitent staan ze onder een Dimlux 315 watt Full spectrum. Deze staat nu op 205 watt. Die voer ik langzaam aan op om strek van de zaailingen tegen tegen te gaan.

Dit is het ff voor nu. 

Tot de volgende update. 

20200204_190145_HDR.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met deze ronde en de mooie genetica.

1800 Watt Led??

Wat hangt er dan precies...

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook wel heel nieuwsgierig naar die 1800 watt LED lampen. 
Je tentje lijkt 1,20 bij 1,20 te zijn.... is 1800 watt dan niet een beetje overkill? 

Never mind; ik lees nu inderdaad dat ze in een voorgroeitentje staan.
Ik zie bij je vorige verslag dat je beschikt over een grotere tent.
Zou leuk zijn als je iets vaker een update plaatst dan je vorige verslag :P
Succes!

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green het zijn Fluence"achtige" lampen uit China. Heb 2 lampen van 900 watt per stuk. 

@VolcanicSea ga ik zeker doen dit keer. Ik zet er nu ook maar 5 neer om het gevoel van hobby weer een beetje terug te krijgen. En wat makkelijker te onderhouden. En dus ook makkelijker een verslag bij te houden. Dus dat komt goed. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een linkje voor je fluence achtige chineze lampjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Buyuk said:

Heb je een linkje voor je fluence achtige chineze lampjes ?

Ze zijn van Megotech op Ali Baba. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu sinds 2 dagen in de grote tent. Heb ze ingewaterd met 1.4 ec en 5.4 ph. Zoals jullie kunnen zien heb ik een soort kweektafel gemaakt waar de plantjes op staan. Hier heb ik vijverfolie ingelegd , wat op maat gelast is. Het zijn er trouwens 6 geworden , omdat dat zo mooi uitkwam met de maat van de tafel en voor eventuele uitvallers of achterblijvers. 

Het plan is om te gaan scroggen, dus een van deze dagen ga ik ze toppen zodat ze de breedte in gaan. Ben van plan om ze zo laag mogelijk te houden. Ik ga nog een doorvoer maken in de tafel waardoor het water terug kan lopen in het vat. Het vat zet ik onder de tafel. 

20200226_212224_HDR.jpg

20200226_193506_HDR(1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes.

Gooi volgende keer tussen de rondes door de hoes van je filter eens in een biotex sopje of de wasmachine, doet je filter het een stuk beter.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het een fabeltje of stoners-wetenschap... maar je hoorde vroeger altijd dat je geen spaanplaat moest gebruiken in je hok.

Want... gifitge dampen/oplosmiddelen/lijm. Zoiets.

Kan ook goed nonsens geweest zijn (zoals wel meer van die GS-praatjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die giftige dampen is alleen een probleem als je (semi) gesloten kweekt. Als je afzuiger een paar keer per minuut de lucht ververst in je tent dan is er ook geen kans dat het blijft hangen.

Maar goed, spaanplaat is wellicht ook niet handig als materiaal in natte ruimtes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat idd ook weleens gelezen @Kees A ik denk echter dat die paar plankjes te verwaarlozen zijn. Met led word de temperatuur ook niet zo heel hoog. En daarbij staat de afzuiger gewoon aan. En qua natte ruimte. Het is een 2.40 bij 2.40 dus de luchtvochtigheid zal niet zo een heel groot probleem worden denk ik zo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel meer die open zijkanten. Daar kan het water toch makkelijk in komen als je knoeit met water (bij planten uti de bak halen oid)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update.

Voor het eerst op rfx dat de plantjes teveel water hebben gehad. De blaadjes krullen helemaal naar binnen maar zijn wel stevig. 

De steenwolblokken stonden denk ik te diep in de rfx en die nemen water toch iets anders op dan de rfx waardoor ze te nat staan. Heb de stekblokken nu iets hoger in de rfx gezet. Ik hoop dat het nog goedkomt door de blokken iets uit te laten drogen. Ik zal straks even een foto maken hoe ze erbij staan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Kiko82 said:

Een kleine update.

Voor het eerst op rfx dat de plantjes teveel water hebben gehad. De blaadjes krullen helemaal naar binnen maar zijn wel stevig. 

De steenwolblokken stonden denk ik te diep in de rfx en die nemen water toch iets anders op dan de rfx waardoor ze te nat staan. Heb de stekblokken nu iets hoger in de rfx gezet. Ik hoop dat het nog goedkomt door de blokken iets uit te laten drogen. Ik zal straks even een foto maken hoe ze erbij staan. 

Dit lijkt mij onzin, op rfx kan de plant niet te nat staan, mits je potten normaal kunnen uitlekken. Bovendien geeft naar binnen krullende bladeren eerder een hitteprobleem of een te hoge EC aan, bij te nat krijgen de bladeren meer klauwvorming en naar beneden hangende bladpunten. Volgende keer even je drain meten en even kijken of je lichtbron er niet te dicht op hangt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb hele grote stekblokken van 15 bij 15. Die ik iets te diep in de rfx heb gezet. Die blokken nemen natuurlijk meer water op dan de rfx zonder zuurstof op te nemen. De EC is het niet want dat had ik verbrande puntjes of iets dergelijks gehad. Het enige wat het nog zou kunnen zijn is wortelrot tgv teveel water. Ik ga het even aankijken nu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij een plaatje. Zo zien ze er allemaal uit. 

20200306_185719.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat dacht je van de omschakeling van 315 watt naar 1800 watt op hun bakkes terwijl ze 3 internodes groot zijn? Dit ziet er nog eerder uitgedroogd uit dan te nat, afgaande op je plaatje. Maar er zal wel veel meer aan de hand zijn, teveel licht, lage LV, slecht klimaat, slecht gespoelde RFX (inwateren doe je op aarde, oude RFX moet je spoelen tot je drain de juiste waardes heeft), slechte genetica, gestresste plantjes en ga zo maar door. 

Jouw conclusie dat het enkel nog wortelrot zou kunnen zijn is derhalve veel te kort door de bocht. 

Ik vind je hele idee om in een 240x240 tent 5 planten in een langwerpige bak te gaan scroggen trouwens niet slim. Het klimaat in zo'n grote tent is, wanneer deze niet vol met planten staat gewoon een stuk lastiger te managen. En doordat je planten in een rij in een bak van vast formaat staan, heb je niet de vrijheid ze uit elkaar te zetten bij het scroggen. Verder zijn je potten naar mijn mening te klein om grote planten in groot te brengen, zeker als je de tent een beetje gevuld wilt krijgen. Je had bij wijze van nog beter 5x 65liter kuipen kunnen pakken en hier gaten in boren. Dan had je kunnen schuiven met je planten om ze beter te verdelen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu op 900 watt de lampen. Ik heb de stekblokken iets hoger gezet en toen merkte ik wel dat er veel water in zat. Zag toen ook iets bruine worteltjes vandaar de conclusie te nat of wortelrot. Enige wat ik aan het klimaat zou kunnen verbeteren is de lage luchtvochtigheid maar dat heeft meer invloed op stekken dan zaailingen volgens mij. Temperatuur is in orde, zowel dag als nacht.  @pindarots123 Mocht het wortelrot zijn weet jij zo een middel dat snel werkt op hydro? Ik ga even kijken wat ze doen de komende dagen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekblokken?

Op die 15x15 (die je een bigblock noemt) kun je een hele ronde draaien.

Wat je planten laten zien komt erg in de buurt van veel te schraal inwateren van de bigblocks (te lage EC).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar die stekblokken stonden denk ik te laag in de rfx die ik gevloed heb met 1.4 ec. Die big blocks nemen natuurlijk anders water op dan de omringende rfx waar gewoon zuurstof tussen zit. De blokken en de rfx waren allebei nog goed nat. Ik heb ze wat hoger gezet de blokken en laat ze nu iets droogtrekken en kijk ff aan wat het doet. Werkt het niet dan begin ik desnoods opnieuw. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zoek op overwatering. Komt ook precies overeen met hoe mijn plantjes eruit zien.  De steeltjes staan strak ,de bladeren zijn hard. Ze hangen wel maar zijn totaal niet slap.

Screenshot_20200306-205124.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk nog eens goed en dan vooral naar de nerven;)
Teveel water geven op rfx of een bigblock lukt eigenlijk alleen als je het medium voortdurend met wat water in aanraking laat.
Ook al komt er water uit, dan nog zit er genoeg zuurstof in de vezels van het medium om je plant niet te laten verzuipen wat je op aarde wel krijgt bij een teveel aan water.

Ik vermoed dat het medium ook aan de koude kant is wat voor een extra schok zorgt.

Trek de bigblocks uit de rfx en wacht tot die goed beworteld zijn en zet ze er dan pas weer in is wat ik zou doen.

Nu kan je nooit goed water geven en zullen wortels ook niet snel vd bigblock door gaan naar de rfx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...