Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
b00nstrak

1e kweek wat vragen.

Recommended Posts

Hallo, ik ben redelijk nieuw hier en wil voor het eerst binnen een kweekje proberen. Ik heb een 80x80 tent en een mars hydro t1000 gekocht. Ik heb een filter, met daaraan een fan die naar buiten zuigt.  De lamp hangt ook. Wil er 4 potten in zetten.

Nu heb ik zojuist wat zaden besteld, en heb hier nog een zak potgrond staan. ( wel wat ouder maar nog niet uitgedroogd. Maar dit is verder zonder perliet enzo. Ik dacht ik probeer het eerst daar eens mee en krijg morgen mijn zaden binnen. Wel heb ik Terra grow en bloom voor extra stimulatie.

Nu lees ik wat over week schemas, hoeveel water ze moeten hebben etc, en omdat het gewone potgrond is, die lichtelijk bemest is ( maar niet zoals wat ik lees met vleermuizenpoep enzo wat misschien in de toekomst wel zou gebeuren.

Nu vraag ik me af vanaf wanneer ik mijn plantjes moet voeden? Hoe kan ik ze het best ontkiemen? Gewoon tussen een paar natte watten? Moet ik ze meteen in een grote pot (10l ongeveer zetten, of eerst in kweekbakjes? En ik kan nergens vinden hoe hoog of laag ik de lamp boven de planten moet hangen. Als iemand me deze vragen kan beantwoorden, zou top zijn. Misschien komen daaruit weer wat nieuwe vragen. Maar heb al uren lopen googlen en overal word wat anders gezegd, dus ik dacht ik vraag het aan de pros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit een plant gekweekt?

Heb je kamerplanten of een tuin?

Weet je wel wat een plant is?

10 hours ago, b00nstrak said:

Hoe kan ik ze het best ontkiemen? Gewoon tussen een paar natte watten?

Dat is niet gewoon. De plant kan het al duizenden jaren zonder natte watten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, b00nstrak said:

Nu vraag ik me af vanaf wanneer ik mijn plantjes moet voeden? Hoe kan ik ze het best ontkiemen? Gewoon tussen een paar natte watten? Moet ik ze meteen in een grote pot (10l ongeveer zetten, of eerst in kweekbakjes? En ik kan nergens vinden hoe hoog of laag ik de lamp boven de planten moet hangen. Als iemand me deze vragen kan beantwoorden, zou top zijn. Misschien komen daaruit weer wat nieuwe vragen. Maar heb al uren lopen googlen en overal word wat anders gezegd, dus ik dacht ik vraag het aan de pros

heel wat vragen, en dat is begrijpelijk.

Als je pas begint met deze hobby dan zie je vaak door de bomen het bos niet meer.

Er zijn ook honderden meningen en dito 'waarheden'.

De echte waarheid is echter, dat alles wel een beetje werkt. Er is niet een 'beste' methode.

 

Wat je vooral moet doen (niks moet, maar is een advies) is kijken welke methode het beste aansluit bij jouw portemonnee, jouw ruimte, jouw wensen.

Dat je de info over hoe hoog of laag een lamp moet hangen of vanaf wanneer je moet voeden, niet kunt vinden... dat kan haast niet.

Sorry om het te zeggen, maar dan zoek je gewoon niet goed genoeg. Die info is namelijk keer op keer terug te vinden in kweekverslagen, 'beginnersvragen' en de 'info'.

 

Ik zou je ook aanraden om vooralsnog weer wat te gaan lezen > je favoriete methode vinden die aansluit bij jouw mogelijkheden > deze methode kopiëren.

Eerst studeren, dan pas investeren. 

Als je dat gedaan had, dan had je wellicht ook niet die Mars ledlamp gekocht.  :)

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe nou maar lekker gek en geef een tientje uit aan een zak goede potgrond. De kwaliteit van de die grond is nl 1 vd bepalende factoren waar je resultaat van af hangt. Daar moet je niet op bezuinigen.

Iets anders waar je heel erg de hand aan dient te houden is dat je aan niemand vertelt dat je gaat kweken. Ik las ooit een advies: "Tell people on a need-to-know-basis". Maw, als iemand het niet hoeft te weten vertel je het niet.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties zover. En zoals ik al zei ik ben een noob. Wat voor potgrond is aan te raden? Of beter zelf maken? De kweekschemas die ik vind die zeggen 2 weken groei middel en daarna bloeimiddel er in. Dus dat vind ik een beetje vaag...

 

Ook over ontkiemen lees ik zoveel verschillende mogelijkheden. Autoflowers beter direct in grote pot vanwege stress, gewone feminised eerst in een potje, ontkiemen tussen watten, zaadjes in water gooien of direct in de vaste grond. Ik weet dat ik niet de beste lamp heb gekocht maar zat op budget en hps is in mijn geval te gevaarlijk ivm kweekruimte en warmte.

Edited by b00nstrak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben grote fan van BioBizz Lightmix, en Hy-pro hydro A+B. Lekker simpel, gewoon de hele kweek dezelfde voeding en hoeveelheid, werkt prima. Zo kun je de slag te pakken krijgen en altijd later nog veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...