Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rehaan

Zaailing doet niks

Recommended Posts

IMG_20200128_132058.thumb.jpg.1cae057e03dc9a4363e3ee47c2063368.jpg

Ik had mijn zaadje tussen keuken papier en een groot grip zakje ontkiemt. Alleen ik zie nog steeds geen verandering dan in het begin. Hoe kan ik er voor zorgen dat mij ontkiemd zaadje het gaat overleven. Ik heb een 10 liter pot gebruikt met eronderin potgrond en de helft boven met stek en poot grond. Verder heb ik een ventilator erinhangen en een 200 watt led lamp. Ik hoor graag tips en tricks van jullie alvast bedankt! 

IMG_20200128_142825.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat mijn ervaring met buitenkweken is

is dat op de hele warme dagen, en in potjes met losse aarde, (zoals ik ook op de foto zie waarschijnlijk, kokos?)

is dat de bovenlaag heel snel kan uitdrogen waardoor je plantje droog staat.

en dan doen ze het soms nog wel na watergeven maar ze kunnen ook doodgaan.

dus je bovenkant van de aarde goed inwateren, en een kiempje pas planten als die een beetje een worteltje heeft.

EN DAN VOCHTIG HOUDEN de bovenlaag.

groetjes!

en een foto zonde dit disco licht zou zeker handig zijn voor ons om in te zien ;)
 

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is de temperatuur in die kast? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/28/2020 at 4:05 PM, S37 said:

hoi

wat mijn ervaring met buitenkweken is

is dat op de hele warme dagen, en in potjes met losse aarde, (zoals ik ook op de foto zie waarschijnlijk, kokos?)

is dat de bovenlaag heel snel kan uitdrogen waardoor je plantje droog staat.

en dan doen ze het soms nog wel na watergeven maar ze kunnen ook doodgaan.

dus je bovenkant van de aarde goed inwateren, en een kiempje pas planten als die een beetje een worteltje heeft.

EN DAN VOCHTIG HOUDEN de bovenlaag.

groetjes!

en een foto zonde dit disco licht zou zeker handig zijn voor ons om in te zien ;)
 

Ik had eerst potgrond onderingedaan en voor derest stekgrond. Hierbij beter bijgevoegd een foto. Ik geef hem goed water inderdaad alleen boven droogt hij snel uit. 

IMG_20200129_173611.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even met een sate-prikker het vliesje van de blaadjes verwijderen, eerst eventjes nat sproeien en dan voorzichtig eraf peuteren. 

Als je de aarde vooraf goed ingewaterd hebt heeft dat ukkie de eerste week nog helemaal niets nodig, behalve wat TLC ;)

 

Tip: :book: :book: :book: :book: :book:.....  Tot je een ons weegt! 

 

 

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rehaan,

Je zou een halve cola fles over je zaailing zetten na dat je deze besproeid hebt. Zo wordt alles wat zachter en kan het plantje makkelijker ontkiemen. 

Op deze manier :

e29b90032b7370d3d04ae8602d965970-1024x683.thumb.jpg.19c59f01e5ae54f465a2d43e3547c268.jpg

En net wat @vakman zegt zou je het velletje/zaadje heel voorzichtig er af kunnen halen, zorg wel dat dit velletje goed vochtig is, anders is de kans groot dat je hem beschadigd:rolleyes:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...