Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ChrisvZ

Hydro test - Autoflower, veel maar kleine toppen, neemt bijna geen voeding meer op etc.

Recommended Posts

Hola,

vraagje, ik ben een test aan het doen om wat meer te leren over dwc / hydro en kom nu op een punt waar ik allang blij ben dat ik zo ver gekomen ben maar me afvraag of het nog wat gaat worden.
Heb de opstelling zelf gemaakt, iris box 60 liter, luchtpomp met 2 langwerpige airstones, verwarming in het water op 20 graden, plagron a/b voeding en ph min van plagron. Allemaal ok en heb mooie
dikke stammen en ze zijn mega groot geworden, tent van 120x120 en bijna helemaal vol met bladeren. Het zijn trouwens autoflowers. Ik zit nu op bijna 12 weken, ik heb ze wel te lang in groei modus gehad
en pas 3 weken de bloei stand van mijn lamp aangezet, beetje dom maar ja veel van geleerd :-) Nu zal je zeggen dat dat bij autoflower niet uit moet maken maar ik heb toch gemerkt dat ik daar behoorlijk wat invloed op had.
Misschien waren het geen echte autoflowers??? De voeding langzaam opgebouwd van 1.2 ec naar 2.2 ongeveer. Ik merk dat ze nu bijna geen voeding opnemen maar
wel water. De e.c staat nu op 1.7 en daar blijft hij stabiel op staan de laatste dagen. Ik vind het al een wonder dat ze nog niet dood zijn dus dat is een pluspunt. Voor de volgende rondes ga ik sowieso een andere lamp
halen en me beter concentreren op de verschillende fases en waardes.


Wat ik nu zie is dat ik heel veel toppen heb maar ze allemaal erg klein zijn. Vraag me af of het nog wat gaat worden. Is er nog iets wat ik kan doen om de toppen te laten groeien of is het gewoon afwachten?

Sorry voor de foto's maar kon even geen natuurlijk licht erbij krijgen :-)

 

 

 

DSC_0325.JPG

DSC_0326.JPG

DSC_0327.JPG

DSC_0328.JPG

DSC_0329.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb niet het antwoord, maar EC klinkt zo hoog.

Nu heb ik van voeding geen verstand, dus ik volg de komende antwoorden met veel interesse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC lijkt mij niet te hoog. 1.7 is prima voor hydrokweken.  Autoflowers worden soms gewoon wat minder groot. Ook vraag ik me af hoeveel lichturen je de plant geeft en welke lamp het precies is? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, plagron said:

EC lijkt mij niet te hoog. 1.7 is prima voor hydrokweken.  Autoflowers worden soms gewoon wat minder groot. Ook vraag ik me af hoeveel lichturen je de plant geeft en welke lamp het precies is? 

Nou groot is zijn ze zeker :-) alleen de toppen niet. Ik geef hem 24 uur licht en omdat het mijn test opstelling is gebruik ik een china lamp die ik nog had liggen.

https://bestvaled.com/products/bestva-600w-double-chips-double-5w-led-light-full-specturm

fout ik weet het! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, mijn fout. Ik bedoelde te zeggen dat die wat minder opbrengen.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het aan je lamp ligt, dergelijke lampen oogsten nooit zo heel veel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, plagron said:

EC lijkt mij niet te hoog. 1.7 is prima voor hydrokweken.  

Maar hij zat eerst op 2.2

Daar doelde ik op. Nogmaals, weet het ook niet.

Gecombineerd met niet al te veel licht.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Kees A said:

Maar hij zat eerst op 2.2

Daar doelde ik op. Nogmaals, weet het ook niet.

Gecombineerd met niet al te veel licht.

Ja klopt maar de plant had daar ook behoefte aan, na een dag of 5 stond hij zo weer op 1.6, nu niet meer maar hij is nu wel op zijn einde, denk dat dat het is. Plagron geeft het ook aan trouwens, doe altijd nog minder dan aanbevolen

image.thumb.png.568a94fad30a01205d220575a2d46f20.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is 2.5 dan ook echt moeilijk hoog.

misschien is het ook niet helemaal op canibi toegespitst onder het mom wij leveren hier niet alleen aan maar wij leveren ook aan de andere plantjes people :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het een semi autoflower en is je plant aan het reveggen? Zo zien de toppen er wel uit iig.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Wiekspiet said:

Misschien is het een semi autoflower en is je plant aan het reveggen? Zo zien de toppen er wel uit iig.

 

reveggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de topopbouw klopt niets, staat wat lange dunne kaarsen te maken met een hoop blad. Met maar 1 vinger...

Iets gaat er gigantisch fout, combinatie van waarschijnlijk.  Kut licht, teveel voeding voor een auto en geen rust(donker).

 

Volgende keer beter :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan beter andere leds halen al kan je met dit ook gewoon kweken hoor.

maarja zou jij het fijn vinden als pla:Dnt onder een discolicht? 

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap nooit echt waarom mensen auto flowers binnen willen zetten en dan 24uur licht willen geven?

kost je 2x zoveel aan stroom, auto flowers kan binnen maar zijn bedoeld voor buiten zodat zij mooi snel af bloeien ongeacht het aantal uur licht.

het lijkt of je planten aan het revegge zijn zoals dat genoemd wordt, dus ze bloeide maar krijgen ook groei verschijnselen.

ec of warmte kan ook een rol spelen maar kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is.

geen verstand van dwc maar zelf kom ik met mapito of rfx niet boven de 1.8 op den top vaak nog lager.

 

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Fatamorgana said:

Ik snap nooit echt waarom mensen auto flowers binnen willen zetten en dan 24uur licht willen geven?

Hier begrijp ik ook nooit een ruk van.

Ik heb nog nooit een degelijke (praktische) onderbouwing gelezen.

Ik krijg ze vaak genoeg als cadeautje erbij.

Ik pass ze lekker door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip en @Fatamorgana Ik begreep toch van andere kwekers dat het wel degelijk voordelen kan hebben. Alleen al dat je een veel stabieler klimaat hebt. Zeker in niet geïsoleerde en/of niet verwarmde ruimtes is dat handig.

Plus het kost je niet "2x zoveel stroom", want je kweek is er ook veel sneller klaar door. Bijvoorbeeld iemand die een kweek van zaad tot oogst deed in iets meer dan 50 dagen met autoflowers op 24h. Dat zijn potentieel 7 kweken per jaar.

Je kan er ook veel handiger een "perpetual harvest" mee op zetten zonder de last hebben van een apart voorgroeihok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft toch 2x zoveel stroom. Kun je beter een hok in 2 splitsen en 12 12 draaien dan heb je ook dubbel als je de ruimte hebt.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve als je met 2 x zoveel stroom, 1.5 x zoveel oogsten doet.

Dan is het nog maar 1.3 x zoveel stroom.

Theoretisch....

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Fatamorgana said:

Blijft toch 2x zoveel stroom.

Per gram oogst is het NIET 2x zoveel stroom. 

Quote

Kun je beter een hok in 2 splitsen en 12 12 draaien dan heb je ook dubbel als je de ruimte hebt.

Jouw stelling was "voor binnen zie ik er geen voordeel in?". Niet "Kan iemand een situatie bedenken waarin je het beter niet kunt doen". Daarom gaf ik voorbeelden van situaties waarin kwekers wel degelijk voordeel hadden met autoflowers op 24h.

Buiten dat, alleen al dat je niet twee hokken hoeft te draaien is dus juist al een voordeel. Twee hokken kost ruimte, extra geld en meer werk.

 

Nadeel is eerder de genetica. Kruisen met ruderalis geeft doorgaans toch ongewenste kwaliteitseffecten (minder smaak, andere high etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...