Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

VolcanicSea

Ronde 3 onder dubbele Fluence Spydr 2i

Recommended Posts

Hps ,led ,tl veel licht drukt de plant.

minder licht strekt.....of werkt dat met led niet zo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt.

Maar vol gas is nu met mijn led strips en cob's een heel ander verhaal als met p-ll en hps en moet je kijken wat de beste verhouding is mbt afstand en vermogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog zeg ik , knallen!

Hoe eerder hoe beter. Dikke stammen =dikke toppen. Dat geld ook onder led :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, P H donner said:

Verschild per genetica.

Bv de Uruzghan een 100% Indica is gedrongen met breed bladvingers haal ik alleen het schutblad weg om het licht wat dieper de plant in te laten penetreren. Indica beter 5/6 per m 

Sativa brengt meer lengte en dus diepte in het gewas. Het belangrijkste is de bezetting en tijd van omschakelen naar 12/12.

Gouden regel is algemeen 1/3 opervlakte groen dan over op bloei. 

Sativa 9 per m geeft diepte, diepte geeft grammen.
 

 

Hoe bedoel je dat 9 sativa’s per m diepte geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de prijs moet ik in ieder geval aan de O2.

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ik begrijp ook niet waarom ze dat melden.
Ik twijfelde eerst ook of ik de lampen wel op vol vermogen zou kunnen laten draaien.
Maar uiteindelijk door @JackyH80 de lampen gewoon vol open gezet.
Kan prima, ze lijken in ieder geval nooit ergens last van te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, ik zeg niet zomaar wat he’  Als ik deze gedrongen zaailingen zie ,besef ik terdege het voordeel van led. Waar wij vroeger een bak tl er 0,5 cm boven hingen om ze zo compact en gedrongen te krijgen zie ik nu deze prachtige zaailingen. En echt mensen probeer ze met zoveel mogelijk watt op te kweken (ontkiemen) om de stam zo dik mogelijk te krijgen.  Ga daar zo snel mogelijk op vol vermogen in de afbloei ruimte mee door, De weegschaal zal je dankbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt echt geen ervaring met led denk ik? Ik draaide ook led vol vermogen en dat ging redelijk. Nu dim ik ze en gaat het 10x beter. Maar meerdere wegen naar oogst en iedereen zijn eigen mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het ook met @Limbic eens, rustig aan beginnen en goed gezond op laten komen en dan de boel rustig aan opvoeren :innocent: of je zet je lamp steeds dichter bij... Maar dat is het zelfde als dimmen :P

Met led kan je namelijk serieus je planten beschadigen met zo'n bak licht:rolleyes:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom er maar in @greentjeonatrip...     knallen met die ballen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doet mijn mening er nog toe????! 

Oké laat maar... :lol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd @Kluns :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gemerkt dat als je in het begin van de groeifase je lamp er te dicht op hebt met veel wattage, dat de plant dat echt niet fijn vond. 

Het blad krulde op, en dat was echt niet door de hitte van de lampen. 

Het waren stekjes van een ander, dus geen idee hoe die groot gebracht zijn. 

Kan dus ook geweest zijn dat ze zich even moesten aanpassen aan het led of de hoeveelheid led wattage. 

Geen idee hoe zaailingen het onder 660 watt met een afstand van 20 cm zou doen. 

Maar ik denk zelf dat het niet goed gaat aflopen. 

Misschien maar eens een testje doen binnekort. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kluns said:

Ik heb gemerkt dat als je in het begin van de groeifase je lamp er te dicht op hebt met veel wattage, dat de plant dat echt niet fijn vond. 

Het blad krulde op, en dat was echt niet door de hitte van de lampen. 

Het waren stekjes van een ander, dus geen idee hoe die groot gebracht zijn. 

Je weet dus ook niet hoe die zijn grootgebracht en de koelcapaciteit ligt vast.

Bij zaailingen meteen de volle mep geven, al is het mij een raadsel waarom jij nu ineens met een afstand van 20 cm komt voor zaailingen, onder cobs. Je kunt ook overdrijven.

Het verandert niets aan de kern. Je wilt dat de plant  zo goed mogelijk kan verdampen, zodat ze zichzelf kan koelen en om een transport in gang te zetten.

Je wilt dus dat ieder blaadje zoveel mogelijk stomata ontwikkelt.

Dit train je in de groei.

Knallen met die zaailingen.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf het als voorbeeldje. 

Maar volgens mij haal ik nu 2 dingen door mekaar. 

Wattage en afstand van de lamp. 

Ik ga weer ff in een hoekje zitten:execute

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Kluns said:

Geen idee hoe zaailingen het onder 660 watt met een afstand van 20 cm zou doen. 

 

Wel aan de regel houden he, 600 watt 55/ 60 cm. ( met 1x 1000 watt is dat 70/80cm bij meer 1000watters ga je op 100+cm) Heeft met de straling warmte van de lichtbron te maken.
Bij de 20x 36watt tl’s (720watt!)waren de vsa’s losgekoppeld en buiten de kast verwerkt zodat de temp laag genoeg werd om de tl’s op 0,5 cm vd opkomende zaailingen te zetten zonder dat het te heet werd. (Tl zelf wordt niet heet) Zoek maar eens op “zaailingen dikke stam” en je komt verslagen tegen van atmosfeer , washup en meer info. Helaas zonder foto’s. Jammer want foto’s zeggen meer dan mijn gelul hiero:likken:

 (Stel je eens voor,,,,potloot!!:wOOt !! dikke stammen:wub:)

Vinden jullie maar lekker het (led) wiel opnieuw uit hiero...

Let ! wel,,,,twee dingen blijven staan....100%!

Licht= gewicht

Dikke stam = dikke toppen 

 :engel

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P H donner,

Die laatste 2 ben ik zeker mee eens, maar ging toch over volle bak licht op de zaailingen of ben ik nu het spoor bijster :rofl:whistling

Maar als ik het goed begrijp zet jij de zaailingen direct op 1000w?:innocent:

Want sowieso in de bloei moet je je lamp wel op 100% draaien, daar ben ik wel mee eens. Maar als ze nog zo jong zijn ben ik er zelf altijd wel wat voorzichtiger mee :innocent:

Heerlijk om dikke stammen te hebben inderdaad! :D

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, P H donner said:

Wel aan de regel houden he, 600 watt 55/ 60 cm. ( met 1x 1000 watt is dat 70/80cm bij meer 1000watters ga je op 100+cm) Heeft met de straling warmte van de lichtbron te maken.
Bij de 20x 36watt tl’s (720watt!)waren de vsa’s losgekoppeld en buiten de kast verwerkt zodat de temp laag genoeg werd om de tl’s op 0,5 cm vd opkomende zaailingen te zetten zonder dat het te heet werd. (Tl zelf wordt niet heet) Zoek maar eens op “zaailingen dikke stam” en je komt verslagen tegen van atmosfeer , washup en meer info. Helaas zonder foto’s. Jammer want foto’s zeggen meer dan mijn gelul hiero:likken:

 (Stel je eens voor,,,,potloot!!:wOOt !! dikke stammen:wub:)

Vinden jullie maar lekker het (led) wiel opnieuw uit hiero...

Let ! wel,,,,twee dingen blijven staan....100%!

Licht= gewicht

Dikke stam = dikke toppen 

 :engel

Wat stel je concreet voor:

-je hebt zaden ontkiemt en in 1 liter potje gezet

-koppies komen boven maaiveld

-de keuze is een Led van 600W (= gelijk aan 850W hps) of tl-bak met de juiste lampen

Wie hang ik hoe hoog in jouw mening ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, P H donner said:

(Tl zelf wordt niet heet)  

Alleen met een T8 heb je een zeer lage warmte ontwikkeling in de buis en kan je er met de buis heel kort op. Met een T5 krijg je brandplekken als blad te dicht in de buurt van de TL buis komt (zie verslagen van Torsten).

Mbt meteen volle bak licht erop: dat is als de zaailing het 1e bladpaar heeft ontwikkeld pas van toepassing want vanaf dan kan de plant pas wat met het aangeboden licht, voor die tijd ben je medium aan het belichten.

Een stek komt meestal uit een laag licht omgeving en heeft een (korte) aanpassingstijd nodig om te wennen aan meer licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het over gewone cool White  36watt tl ,lost (zonder vsa) En die eerste blaadjes noemen we de Lob blaadjes.
Ik heb het over vol gas zodra ze ontkiemen, met elke lichtbron. Medium verlichten? lekker boeiend....

Enig idee hoeveel Watt de zon rond de evenaar produceert?  Aanpassen is daar niet van toepassing.....

Ik heb de ervaren met gewoon Tl en 1000watt hps NIET met led. Maar het principe , licht drukt de plant ( dikke stam)gaat ook op voor led, mijn 2 knikkers.
 

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, P H donner said:

Enig idee hoeveel Watt de zon rond de evenaar produceert?  Aanpassen is daar niet van toepassing.....

Weet dat er kwekers zijn die expres schaduwdoek gebruiken om de planten te beschermen tegen de zon rond de evenaar :innocent:

Dit heb ik gezien in een filmpje van Greenhouse waar ze op een plantage in Colombia waren, als ik mij niet vergis :rolleyes:

Maar dat is dus eigenlijk onzin om te doen en zonde van de groei van de plant?

Want hun beweerde dat de planten door de hoeveelheid zon beschadigd raakte. 

 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, Xaim said:

Weet dat er kwekers zijn die expres schaduwdoek gebruiken om de planten te beschermen tegen de zon rond de evenaar :innocent:

Dit heb ik gezien in een filmpje van Greenhouse waar ze op een plantage in Colombia waren, als ik mij niet vergis :rolleyes:

Maar dat is dus eigenlijk onzin om te doen en zonde van de groei van de plant?

Want hun beweerde dat de planten door de hoeveelheid zon beschadigd raakte. 

  

Gr, X

dat klopt, soms doen ze dat ook.

er is namelijk ook een plek in america, wat rechts van new mexico ligt met 4000+ zonuren per jaar, en vas ook wel waardes van boven de 12-14 UV

waar de bomen letterlijk verbranden. en dan hebben we het over native savannah/woestijn bebossing he ;)

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...