Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Limbic

Super Orange Glue & Watermelon Zkittlez

Recommended Posts

@lostchild die tensio is 1 week oud.

De andere heb ik open gemaakt en daar zat een bruin draadje van los. 

Hij geeft nu wel weer een waarde aan, 100.

Vanavond eens kijken of hij veranderd van waarde en dat het nog werkt. 

En anders ff een mailtje eruit gooien idd. 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet jij veel hoe lang die tensio meter al niet bij het adres waar je hem kocht in het schap heeft gelegen (batterij leeg)?
Soms liggen die dingen wel 2jr of langer op de plank, het is geen hardlopend artikel bij een GS.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wel kloppen, binnen in die tensio staat bouwjaar 2017.

Maar dat verklaard niet het losse bruine draadje. 

Maar ik ga ff contact opnemen met blumat,  eens kijken wat ze zeggen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2020 at 5:59 PM, Kluns said:

 

@Wietefras zegt juist weer een cm of 60/50 zodat het licht mooi verdeeld word.

Maar wie is er nu de snackbar? :|

Een 1000W HPS hang je op 90cm hoogte. In jouw redenatie hang je dan alle HPS lampen op 90cm?

Buiten dat, een "betere" lichtverdeling wil niet zeggen dat je een beter resultaat krijgt. Het is altijd een compromis. Gavita raadt aan dat je op de donkerste  plekken nog 80% van de gemiddelde intensiteit hebt. Als je gaat voor een "betere" lichtverdeling door de lampen hoger te hangen verlies je alleen maar extra licht op de wanden en lever je dus juist in qua oogst. Als je de lamp lager hangt dan krijg je teveel verschil in ontwikkeling.

Dat gaat allemaal louter over de lichtverdeling. Niet of mensen er voor kiezen om om andere redenen de lamp hoger te hangen (tent bij verwarmen door licht om te zetten in warmte, onhandig als de lamp op de optimale hoogte hangt, teveel verschil in hoogte van het gewas etc etc etc).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2020 at 5:59 PM, Kluns said:

@Limbic dan hebben wij dezelfde cobs!

Alleen ik heb er maar 6:cry

Je hebt altijd baas boven baas he:oeps

Maar uhhh, ik heb die cobs wel eens op 20cm hangen, en de planten hebben het dan gewoon naar hun zin.

Het gaat er meer om dat het licht mooi verspreid word toch, niet voor het verbranden van de plant. 

Alleen vind ik het lastig met die cobs om te bepalen wat nou de juiste hoogte is. 

@MisterX zegt weer, zo kort mogelijk erop, dus cm of 10/20 dacht ik.

Maar volgens mij gebruikt hij spyders of iets in die geest, ( weet ik niet zeker). 

@Wietefras zegt juist weer een cm of 60/50 zodat het licht mooi verdeeld word.

Maar wie is er nu de snackbar? :|

 

 

ik ben na deze ronde toch een beetje terug gekomen op mijn zo "kort" mogelijk erop stelling. Eerst hanteerde ik 35/40 cm en ik zag gewoon letterlijk dat mijn top wit bleef en wat ging foxtailen vanaf 45cm en dichterbij. De Hawaiian haze die ik kweekte liet dat heel duidelijk zien.

Nu hanteer ik 45/50 cm minimaal. Ik kreeg toch een wat open structuur/fox tailing van 40cm.

 

Ik gebruik citizens 1825 op 110watt per stuk

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alrighty, ik heb ze nu op 40cm hangen. 

Eens kijken wat dat doet. 

Die van mij zijn ook 110w ps. 

Alles ziet er mooi verlicht uit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zoiets inderdaad. Bij een gemiddelde lichtdruk van 1000umol/s/m2 heb je veel sneller een te hoge intensiteit bij een lokaal maximum onder een (intens) lichtpunt.

Als je hoog qua lichtdruk wilt gaan zitten dan kun je beter meer lichtpunten gebruiken en het licht zo beter verdelen. Led strips werken (ook) daarvoor veruit het beste.

Bij mij groeien ze tussen de strips door en hebben nergens last van. Het licht komt uit 144 ledjes tezamen. Individueel kan zo'n ledje niet veel kwaad. Dat is inderdaad wel anders als een top te dicht bij een 110W COB in de buurt komt. Ook al zitten er feitelijk 18*25=450 ledjes in een Citizen 1825 COB, maar als ze zo dicht op elkaar zitten is het feitelijk één lichtpunt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras

En hoe zit dat met quantumboards? 

Daar zitten de ledjes wel verspreid, alleen niet zo ver als op die strips. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij gaan de tensiometers ook steeds stuk. Heb er denk wel 10 versleten de afgelopen paar jaar.

Beetje off-topic: Ik ben op zoek naar led's of leds strips van een laag wattage om mijn net aangeslagen stekjes een beetje voor te groeien. Iemand suggesties nu gebruik ik TL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, MisterX said:

Bij mij gaan de tensiometers ook steeds stuk. Heb er denk wel 10 versleten de afgelopen paar jaar.

Ik heb gemaild naar blumatshop, na 3 dagen nog steeds geen antwoord gehad... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het begin wou de webshop waar ik ze gekocht had nog wel omruilen.

Na 2x was hij daar wel klaar mee lol. Sommige gingen erg snel stuk heb er nu eentje die het een jaar volgehouden heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn highpro ventilators gaan ook maar 2 of 3 rondes mee. Die fabrikanten zijn niet gek en maken het zo dat wij maar nieuwe blijven kopen.

Paar plaatjes tussendoor.

De Super Orange Glue heeft rare kuren en trekt helemaal geel weg. Ik heb dit niet eerder meegemaakt en weet dan ook niet wat het week 5 effect is @P H donner

Ik heb ze gisteren bacto gegeven en stonden ...weer te droog nu na het verlagen van de armaturen. Vandaag nog maar wat extra guano en melasse meegegeven.

Dag 3620200304_214614.thumb.jpg.48944b189b3051e49a6ee2bc9d35a5e3.jpg

20200304_214542.thumb.jpg.b850bf6916c41c982c67f34355349a55.jpg

 

Super Orange Glue 20200304_214443.thumb.jpg.2773766168ec75d20b720fca1957a3e3.jpg

20200304_214502.thumb.jpg.b4288eed9f36ea229e984594bebbcef2.jpg

 

Watermelon Zkittlez 20200304_214523.thumb.jpg.2cd1de020fff3b99671d31bb8c553030.jpg

20200304_214536.thumb.jpg.57e567c3b9e6960ff987447176534b27.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/1/2020 at 6:09 PM, P H donner said:

Dorst maakt ze ook geel. 

Ja maar niet boven bij de toppen. Dit is echt een voedingprobleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Limbic said:

Mijn highpro ventilators gaan ook maar 2 of 3 rondes mee. Die fabrikanten zijn niet gek en maken het zo dat wij maar nieuwe blijven kopen.

De Super Orange Glue heeft rare kuren en trekt helemaal geel weg. Ik heb dit niet eerder meegemaakt en weet dan ook niet wat het week 5 effect is @P H donner

 

Koop eens de 5V uitvoering vd ventilator, ik deed daar 5 rondes mee.

Plant probleem lijkt op zink tekort 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om je 'bodemtemperatuur omhoog te krijgen kun je deze (klik) onder je potten plaatsen, stekkerdimmer (klik) er tussen om de temp te regelen, werkt perfect. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Plantformer said:

Om je 'bodemtemperatuur omhoog te krijgen kun je deze (klik) onder je potten plaatsen, stekkerdimmer (klik) er tussen om de temp te regelen, werkt perfect. 

Dan adviseer ik DEZE ipv de stekkerdimmer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga nu niet veel meer veranderen. Dat zink probleem kan best kloppen.

Als de pH te alkalisch wordt, kunnen de wortels op een gegeven moment het minerale spoorelement niet meer opnemen. 

Ook een plotselinge toevoer van fosfor kan ervoor zorgen dat wiet ineens geen zink meer opneemt.

Ik doe bij mijn water paar druppels ph-  of biobizz bloei. 

Maar het geel was al voor de bloei voeding en ik dacht dat je met buffertabs eigenlijk helemaal niet hoeft af te zuren.

Die warmtekabels en temperatuur regelaar zien er interessant uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/4/2020 at 12:09 PM, Kluns said:

@Wietefras

En hoe zit dat met quantumboards? 

Daar zitten de ledjes wel verspreid, alleen niet zo ver als op die strips. 

Die zijn eigenlijk nauwelijks anders dan COBs.

De hoogte die je nodig hebt is om de grootste afstand tussen de lichtpunten af te dekken. Op een quantum board zitten de leds op de smalle kant 15 cm uit elkaar. Dat is iets meer dan een COB met een lichtgevend oppervlak van zeg 3cm, maar het scheelt ook weer niet heel veel.

Dus met een quantum board verdeelt het licht zich  6cm meer in beide richtingen. Als je echter 2 ledstrips op hangt. Dan halveer je sowieso al de afstand tussen de lichtpunten. Dat gaat veel harder. Iets vergelijkbaars krijg je met 4 COBs (2 rijen van 2 COBs).

Daarom moet een QB op een 60x60 oppervlak nog steeds op iets van 35cm hoogte hangen. 4 COBs zouden ongeveer 20cm hoogte nodig hebben. Als je twee strips op hangt dan hoeven die nog maar 30cm te dekken. Terwijl ze in de lengte van de strip het hele oppervlak al afdekken. Dan kan je zelfs nog wel wat lager dan 20cm gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Xaim said:

@Limbic

Misschien is dit een goede combinatie :

Digitale thermostaat met voeler

Heattube

Gr, X

Bierbrouwers knutselen ook graag.

Zij hebben iets nodig dat bij een bepaalde ondergrens een verwarming aan zet, en bij een bepaalde bovengrens een koelapparaat.

Om deze verwarmer én deze koeler aan te sturen, gebruiken ze een en dezelfde thermostaat.

Veelal de STC-1000

image.png.fcc77974164a3796c4dfb296a5bff070.png

Hier staat een uitleg: Temperatuurgecontroleerd vergisten

Op het apparaatje moet je wel zelf nog wat stopcontacten aansluiten, maar dan is het een kek ding.

Ding kost op Aliexpress rond de € 6,- of € 7,- inclusief verzending.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De TS1000 kan ook verwarmen en koelen :tu  Heb hem zelf al enkele jaren tot volle tevredenheid in gebruik, icm een warmtekabel. 

@greentjeonatrip wat was jou mening/ervaring ook alweer over het verschil tussen de biogreen en TS1000 thermostaat?

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, vakman said:

De PT1000 kan ook verwarmen en koelen

PT1000 is een type sensor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...