Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weedsmurf

Hoe me tentje te verwarmen in koude schuur

Recommended Posts

Ola iedereen.

Ben met me eerste kweek ever bezig.

Heb kweektentje in koude schuur staan. Hoe t best te verwarmen als me lampen uit gaan.

Tube heater?

kleine verwarming( energie slurpers)

Ken nergens op forum echt goede antwoorden hierop vinden.

dr 90

600w hps

dimbare ballast

softbox met 500 can filter

5x gorilla glue en 5x nl

groeien goed verder alleen paar paarse steeltjes

A6C8D36A-C238-44DF-948E-76EAA6DE9CC8.jpeg

96B3AAA3-6A23-4C3B-A957-711E67BE708E.jpeg

41A6F4CF-DD9A-457C-8DE5-71560474640A.jpeg

29701B7A-DF95-4981-874B-121014B24B7B.jpeg

Edited by Weedsmurf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je je potten niet op de vloer hebt staan, dat is al een goede zet. Je zou een verwarmingskabel rond te potten kunnen trekken, het is belangrijk dat de worteltemperatuur hoog blijft, probeer ergens rond de minimaal 20º te komen en blijven. Je zou je tent kunnen isoleren door er een deken, slaapzak oid (of een aantal) over- en omheen te doen.

Zou mooi zijn als je een 2de afzuigertje gebruikt die langzaam draait, enkel maar om de lucht van je schuur door je tentje heen te laten circuleren. Je hoofdafzuiger kun je dan uit laten als het licht uit is, zodoende trek je dan ´s nachts enkel lekker verwarmde lucht vanuit je schuur. Dit heeft uiteraard alleen zin als je die schuur ook verwarmt. Waarmee precies? Ik gebruik electrische kacheltjes, maar er zijn natuurlijk allerlei soorten kacheltjes. Een gaskacheltje zou mooi zijn, is goedkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Weedsmurf said:

Ola iedereen.

Ben met me eerste kweek ever bezig.

Heb kweektentje in koude schuur staan. Hoe t best te verwarmen als me lampen uit gaan.

Tube heater?

kleine verwarming( energie slurpers)

Ken nergens op forum echt goede antwoorden hierop vinden.

dr 90

600w hps

dimbare ballast

softbox met 500 can filter

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om precies te zijn staat me tentje in hokje van 3bij 2 in ijskoude schuur... 

dus red het wel met energie slurper kacheltje maar dit is niet de oplossing natuurlijk..

 

ligt ook tempex isolatie onder me tentje.

nu 5 weken bloei...

 

 

5AC7EC48-901A-475F-8816-BEAC8E9225C9.jpeg

0A092589-6509-4895-984B-E9F75B40CCEC.jpeg

99D4C13F-D199-40DF-9C0B-596334DEFB24.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het moment dat de lampen uitgaan, heb je 2 mogelijkheden:

1. Zorgen dat de ruimte waar je tentje staat dusdanig goed geisoleerd is dat de aanwezige hitte nog lang binnen blijft.

2. Of bijverwarmen met een electrakacheltje of zo'n olieradiato, verwarmingsmatjes of wat voor hittebron dan ook.

Optie 1 werkt maar beperkt, omdat we in onze hobby nu eenmaal bijna altijd een afzuiger hebben aanstaan.

Optie 2 werkt maar beperkt als je optie 1 niet hebt uitgevoerd. Maar optie 2 werkt dus wel, als je er maar genoeg electriciteit of gas tegenaan gooit.

 

Dat tempex onder je tentje is al een goed begin. Maar als het eenmaal koud is binnen, dat wordt het toch lastig.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor t advies.

ga deze ronde gewoon afmaken met kacheltje en dan maar eens hok goed isoleren..

maar kan nie echt wat aan te koude inlaatlucht doen denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Weedsmurf said:

maar kan nie echt wat aan te koude inlaatlucht doen denk ik...

Verwarmen die lucht, maar dat is de grootste open deur ooit.

 

Kun je lucht niet al ergens vandaan halen waar het warmer is? Van een huis o.i.d.?

Als de lampen uit zijn, kun je ook de afzuiger op minimaal zetten.

Zodat je wel onderdruk houdt en er geen stank ontsnapt, maar je niet alleen maar ijskoude lucht naar binnen haalt.

Als er in de wijde omtrek zelfs geen mensen zijn, kan je hem zelf bijna uitzetten. Met lampen uit heb je toch niet steeds nieuwe CO2 nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp komt niet onder de 17 zeggen me metertjes met lampen uit. Maar t is meer dat die kacheltjes zo veel stroom vreten.

maar Ach, had ik maar niet in de winter moeten gaan aanklooien met eerste kweek ever in een koude schuur..

 

so far so good!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook temperatuurwaarden(min/max) of is het gewoon buiten temperatuur?

als de lamp brand heb je geen temperatuur problemen ?
dan lijkt de meest energie "efficiënte" manier om te verwarmen nog een tentje opstarten van gelijkaardig wattage en om en om draaien. :whistling

en op eerste zicht vind ik je planten er ook gewoon goed uitzien of merk je dat ze last hebben van een koude nacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx

Min is idd 17 en max 28. Gemiddeld met lampen aan rond 24. 

 

En die 28 is de overlapping van verwarming aan en lichten uit, 

had 1 plant met paar bananen, 

en 1 plant geeft allen maar fluffy topjes. Dat zie je nu al, denk dT ik te laat onderste  takken heb gechopped van die.. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte waar de tent in staat goed isoleren en dan van je tent overgaan op een goed geisoleerd hok icm met tubeheater(s) in je inlaat traject om binnenkomende lucht te verwarmen.

Edited by Capo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk idd dat tubeheater bij inlaat goedkoopste oplossing is.. 

of zijn er nog andere inlaat verwarming dingen met laag wattage verbruik...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte en laag wattage gaat niet snel samen.

Zelfs het lulligste kacheltje slurpt al stroom.

Daarom ook vooral goed opletten dat je iets maakt waardoor de warmte niet wegkan.

Als je dat hebt, kan zelfs een kleine warmtebron de boel goed warm houden.

 

Als je het qua stroom niet aankan, dan misschien eens kijken naar een verwarming die op een gasfles werkt?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zibro Laserkachel, zuinig en netjes regelbaar.  De iets duurdere hebben ook een timer.  Op amazon.de scheelt honderden euros met de prijs in nl.  Ik gebruik deze : lcdx320.  Top kachel.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak deze ronde gewoon af met me tafelmodel verwarming bij de inlaat. 

Ga nie meer klooien na 5.5 week bloei

 

ps.  Foto 1

Iemand verklaring hoe die topvorming komt op t begin Van t blad?

44BDD952-5C5F-4DCE-B09D-20767816205B.jpeg

92EFC92C-735E-40F0-8C41-B0410DE54680.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet. Zal eens vragen aan me maatje. Verschilt dat zo erg dan. Of ligt t niet meer aan t Soort of hoe erg je een plant ‘mishandeld’

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei het al eerder, een verwarmingskabel rond de potten, de worteltemperatuur is belangrijk, die moet je nooit te ver laten zakken, als je licht aan gaat duurt het nu nog heel lang voordat die kouwe potten weer een beetje opgewarmd zijn. Zo'n kabel verbruikt heel weinig stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar me verwarming overlapt me lampen paar minuten. Dus me min Temp is niet lager als 17, maar ge volgende kweekte zeker proberen.

en zon tubeheater in me inlaatslang warmt de inkomende lucht toch wel aardig op...

gaat ook me LV tenminste naar beneden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde, een goed geïsoleerd 120x120 hok in een geïsoleerde schuur ergens. In het 120 hok is een dubbele vloer die staat op 3 balken van 10cm hoog, daar onder liggen 2 elektrisch kachels (2x 240w) aangesloten op een thermostaat. Het hok heeft aan de achterkant van de vloerplaat een opening van 10cm breed (120x10 dus). De afzuiger bovenin het hok zuigt dus de lucht door die opening vanuit de schuur onder het hok, langs de verwarming, door. Op deze manier heb ik dus zowel een warme vloer in het hok (en dus worteltemperatuur) en ik krijg relatief warme lucht het hok in omdat het langs de verwarming stroomt. 

Het zal dus altijd wel iets van stroom kosten maar de temperatuur is op deze manier wel in orde. De kachels gaat trouwens nauwelijks aan als de lamp aan is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrische kacheltjes onder een houten vloer in een zeer beperkte ruimte: je moet maar durven als je brandveiligheid in acht neemt:huh:
Liggend? Hoe heb je dat gedaan met de omval beveiliging die in het kacheltje zit en die het kacheltje uit zet als er een bepaalde hoek wordt overtreden?

@Weedsmurf

Er is een naam voor dat fenomeen, ik kan er nu ff niet opkomen:rolleyes:

kan verder geen kwaad en is zeker geen uiting van stress

 

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild thx voor je vraag maar het is eigenlijk een elektrisch verwarmingspaneel, die zijn gekeurd en volgens mij (moet ik even nakijken) mag je ze zelfs nog bedekken (met handdoeken ofzo zoals op een 'normale' radiator). Ze worden dus ook niet heel heet (kunt ze altijd aanraken), en daarnaast kun je ze dus plat, op de kop, staand of hoe je zelf wilt, bevestigen. 

In mijn geval 'liggen' ze dus in een ruimte van 10cm op 2 blokjes aan de onderzijde. Ze zweven als het ware in de 10cm, zo is er onder en boven ongeveer 4cm ruimte. Ook heb ik brandmelders en blussers ophangen voor de zekerheid, en is het, op de balken en vloerplaat na, niet van hout gemaakt ;)

Kortom, er is absoluut geen brandgevaar in mijn situatie  :verrygood

Edited by Greenforfun9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede adviezen allemaal qua verwarmen.

 

en t was wel de plant die t beste groeide en die ik te laat heb lopen snoeien. Vandaar dat ik aan stress dacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einde bloei van eerste kweek in aantocht.

alles redelijk onder controle kunne houden in t schuurke.

ook geen echte problemen gehad oo paar x slap hangende planten door watergebrek.

Hoelang moeten ze nog ? Nu 6,5 week bloei. Vind ze er al best yummie uitzien

Foto’s zijn van nl plantjes.

BDCF7C6E-3321-4AF4-BFF0-0B978FFCF2CE.jpeg

EE76C94B-BA3A-4A87-B836-922430947C06.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand ervaring met zo’n tube Heater? Wil niet echte verwarming erbij doen. Dat is duurder qua kosten dan me lampje en toebehoren zeg maar.

Ze lijken me best ok om bij te verwarmen in me tentje in schuur!

is trouwens nu me 3e kweek...

Edited by Weedsmurf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...