Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mijnhandishash

4 x Sweetskunk F1 indoor Autopot + Biotabs (winterkweek)

Recommended Posts

8 dagen zonder water geven? Die zijn volgens mijn hartstikke dood als je terug komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik ook bang voor, maar het kan niet anders. 

Voordat ik vertrek pomp ik er ongeveer 40 liter water onder in de potten. Dat blijft wel ongeveer 2 dagen staan, beter te nat dan te droog. En dan hopen dat ze nog leven na dag 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel klein pompje op een timer?

Eventueel ook een klein pompje op een timer in je tent die alles weer terugpompt na een uur.

 

Of dit soort dingen

image.png.0bc7476e1b72809f0be30db925682afa.png

 

Zeg niet dat het de oplossingen zijn, maar 8 dagen is best lang.

Wel benieuwd.

Sorry voor het off-topic zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Buyuk said:

Rayets heb ik 2 rondes mee gewerkt. Eerste weken gaat het goed, daarna beginnen sommige sproeiers te druppelen.

Ik had er bijna alles aan gedaan om het te verhelpen, zelfs nieuwe PE slangen nieuwe sproeiers maar probleem bleef herhalen. 

Deze ronde ben ik begonnen met van onder water geven, enkel vloeden. Maar volgende week ga ik 8 dagen op vakantie waardoor de plantjes droog zullen blijven. 

Met autopots heb je dat soort problemen waarschijnlijk niet, je vult het watervat en gaat lekker een weekje weg (als het werkt)

Ja inderdaad super systeem wel. Je vult het vat en alles blijft lekker werken. Dus je kan een weekje chillen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A ik denk dat ik een timer ga kopen en die aansluiten op de pomp en slang stevig bevestigen op de bodem in de tent. In de watervat 30 liter water achterlaten zodat het niet mis kan gaan als de dompelpomp langer blijft werken dan gepland. 

Voordat ik uit huis vertrek bodem lekker vullen met water, en timer voor 3 dagen later instellen.  Zo blijft het nog redelijk in de tent (hoop ik)

@mijnhandishash zoals kees aangeeft excuses voor het vervuilen van je topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is mijn nieuwe PH pen toegekomen. De vorige deed het niet meer.. :(

Ben voor de Bluelab-pen gegaan. Plus een fles Lemon Kick van Plagron. Lemon kick beschadigd de bacteriën niet in het substraat.

Hiervoor gebruikte ik gewoon PH Min van plagron maar die bevat fosfor zuur en zou het bodemleven wel kunnen beschadigen.

 

Wel wat Koud het water:whistling (zie foto). Maar die stroomt verder naar het 'kleine water reservoir' waar de aquavalves inzitten. Het water blijft vervolgens even staan in dat bakje en zou moeten opwarmen door de tubeheaters die ik naast de potten heb geïnstalleerd. Tot zover mijn theorie.:P 

(volgende keer zal ik de temperatuur in die bakjes met water toch maar even meten )

 

IMG_20200122_192504.jpg

IMG_20200130_200623.jpg

Edited by mijnhandishash
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zijn we bijna 4 weken verder nadat ik de klok op 12/12 gezet heb. Nog steeds geen tekenen van echte bloei...:|

Wel heb ik bij elke plant al wat voorbloei verschijnselen. Bij de node's zie ik mini Calyxen met mini witte bloeiharen.

Wel gedacht dat de bloei sneller op gang zou komen vanaf ik de klok op 12/12 zette.

 

Ook heb ik nog altijd wat last van enige tekorten.(zoals te zien op de foto's). Wat bruine vlekjes op het uiteinde van enkele oudere bladeren. Kijk naar de roestte puntjes ik denk dat dit en verder stadium is van een Cal/Mag probleem (ph lockout).

Heb ook wat last van hele gele bladeren die direct ontstaan uit nieuwe groei, denk dat die eerder ijzer tekort (lockout) zou zijn. <== moeilijk te zien op foto door het sterke licht

Heb gisteren voor de derde keer gesprayd met de BoomBoomspray van Biotabs. Dit om de week om via het blad de problemen aan te pakken. Maar zag na de tweede keer sprayen nog niet veel verschil.

 

Het is soms ook wel echt Koud in de tent dus dit zal waarschijnlijk de bacteriën lam leggen of toch minder actief maken. 

Door een goed bodemleven zouden de actieve bacteriën helpen met de ph goed te krijgen als je je water niet PH't. Maar omdat het juist zo koud is worden ze inactief. (heb gehoord vanaf een graad of C°12 dat ze lam liggen).

 Ijzer, calcium, magnesium (het probleem denk ik dus) worden beter opgenomen door de plant in de lagere "PH range" tussen 6.0 en 6.5. Dus heb gisteren toch de ph in het vat naar beneden gehaald tot 6.1-6.2.

Hiermee hoop ik de plant zijn gewenste voedingstoffen uit de grond te kunnen halen.

 

Ook heb ik een extra tab bijgestoken (heb een kuiltje gegraven met men vinger:P) en ook een gat net naast de stam met wat silicium flash poeder er in. En klein beetje ge top watert met een ph van 6.1 en wat orgatrex (grotendeels molasse en snelle voeding:punk:).

 

Hopelijk werkt dit en kunnen ze snel beginnen bloeien voor de planten men tent uitgroeien :D

 

Benieuwd of jullie twijfelen aan men theorie en verdere tips heel welkom!!

 

IMG_20200121_210155.jpg

IMG_20200121_210221.jpg

IMG_20200130_201140.jpg

IMG_20200201_210230.jpg

Edited by mijnhandishash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die extra tab was niet nodig en ik zou misschien een paar schutbladeren verwijderen. 4 weken 12/12? Weet je dat héél zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Limbic said:

Die extra tab was niet nodig en ik zou misschien een paar schutbladeren verwijderen. 4 weken 12/12? Weet je dat héél zeker?

Ja heel zeker hou alles goed bij qua datums. Morgenavond is het 4weken 12/12. Extra tab heb ik bijgestoken om dat de bloei nog moet beginnen en een tab maar 8 tot 10 weken werkt/slow release voeding afgeeft. (Volgens website van plantarium) En ik zit nu al in week 11 van totale cyclus. Was dit volgens jou niet nodig dan?

Wou de planten zo min mogelijk stressen door maar twee keer te snoeien. Dit juist voor 12/12 en op einde week 2 bloei.Om dat ze dan maar 2 korte herstel periodes hebben in plaats van constant wat stress.

Maar ze zijn ondertussen al weer bomvol gegroeid met blad.. 

Edited by mijnhandishash

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, greentjeonatrip said:

Zijn dat specifiek deze tabs ?

Aan de 5e foto eerste post te zien is het de starterskit.

Zitten de zelfde tabs in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Limbic al zei, die tab is niet nodig. Totale nonsens om die nu nog te gaan toevoegen.  Was je van plan om bladeren te gaan consumeren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, greentjeonatrip said:

Was je van plan om bladeren te gaan consumeren ?

Zou het een giraffe zijn dan? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer in een Bio kweek echt die bodem- en watertemperatuur wat meer (en constanter) bij elkaar in balans te brengen.

Zoals je zelf al aangaf, wordt die activiteit wat minder als het kouder wordt.

Als je bodemtemperatuur lekker 23 graden is (vinden ze wel lekker hoor), is het volstrekt logisch om je water op die temperatuur aan te passen, in het medium waarin je microleven gedijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn eigen interesse, hoe lang heb je nu precies met de hand gewaterd, voordat je overging op het automatisch bewateren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/18/2020 at 3:03 PM, mijnhandishash said:

Ik heb gekozen voor Sweet skunk F1(fast version) zaden van Sweet seeds, deze zouden volgens de leverancier moeten afbloeien op 6 a 7 weken. Super snel dus!

Ik zou niet willen weten hoe lang de slow version erover doet....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Ik zou niet willen weten hoe lang de slow version erover doet....

Ja heel vreemd dat het zo lang duurt. Zou het misschien door de lage temperatuur kunnen zijn?.. Geen idee hoe het komt

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Voor mijn eigen interesse, hoe lang heb je nu precies met de hand gewaterd, voordat je overging op het automatisch bewateren ?

Heb van het moment dat ik ze verpot heb uit de bekertjes naar de grote potten 9 dagen gewacht tot ik het vat aan zette

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Zoals Limbic al zei, die tab is niet nodig. Totale nonsens om die nu nog te gaan toevoegen.  Was je van plan om bladeren te gaan consumeren ?

Dacht dat het een bepaalde periode voeding af gaf. Dus ik dacht als ze nu nog steeds niet bloeien kunnen ze wel nog wat gebruiken.

Kan op die tabs toch niet eeuwig veggen of als moederplanten houden..?

Ik citeer even naar de uitleg op de site van plantarium

Let op: de Bio Tabs gaan 8 tot 10 weken mee. Dan zijn ze op en blijft er ook niets achter in je pot. Zorg er dus voor dat je de dag van insteek in je logboek noteert. Ook aan je cannabisplanten kun je zien dat de Tabs op beginnen te raken; de plant vergeelt van onder naar boven. Gele bladeren zijn in veel gevallen immers een voedingsgebrek.

https://www.plantarium.nu/shop/cannabis-kweken/plantenvoeding-voor-cannabis/bio-tabs/set-van-10-losse-bio-tabs/

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Probeer in een Bio kweek echt die bodem- en watertemperatuur wat meer (en constanter) bij elkaar in balans te brengen.

Zoals je zelf al aangaf, wordt die activiteit wat minder als het kouder wordt.

Als je bodemtemperatuur lekker 23 graden is (vinden ze wel lekker hoor), is het volstrekt logisch om je water op die temperatuur aan te passen, in het medium waarin je microleven gedijt.

Inderdaad, dan zullen ze zowiso wel beter gaan. Of ik moet in het vat een verwarmingselement steken. Bestaat dat niet van een aquarium ofzo?

Maarja volgende run zal het al meer naar de lente gaan en zal de temperatuur al wat warmer zijn hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard speelt kou hierin een grote rol, maar dit is wel vreemd.

Vatverwarmingselement aquarium is een prima oplossing.

The thing with slow release is....ze blijven wel afgeven en die tabs bevatten een aardig hoge N ratio en is zeker niet iets waar je je planten in de bloei nu een geweldig plezier mee doet en bovendien is je aarde ook nog bemest.

Er zal in die biotabs lijn toch vast ook een produkt zijn, waar de focus wat meer op PK ligt ?

Ik moet de eerste bio indoor kweker hier nog meemaken die tegen een serieus N tekort gaat aanlopen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, greentjeonatrip said:

Uiteraard speelt kou hierin een grote rol, maar dit is wel vreemd.

Vatverwarmingselement aquarium is een prima oplossing.

The thing with slow release is....ze blijven wel afgeven en die tabs bevatten een aardig hoge N ratio en is zeker niet iets waar je je planten in de bloei nu een geweldig plezier mee doet en bovendien is je aarde ook nog bemest.

Er zal in die biotabs lijn toch vast ook een produkt zijn, waar de focus wat meer op PK ligt ?

Ik moet de eerste bio indoor kweker hier nog meemaken die tegen een serieus N tekort gaat aanlopen....

Oke, dat word dan beter terug de tab uit de grond krabben hahaha. Wel ja ze hebben 2pk boosters eentje pkbooster 5-8(gewoon organische vloeibare fles voeding) en een pk booster compost thee ( poedervorm die je zelf nog minstens 12uur moet laten bubbelen in water met een pompje). Alleen werk dat niet excelent met men autopots.(organische vloeibare voeding in vat verstopt het systeem)

plantarium sprak wel op hun website van het te injecteren van hun vloeibare pk booster in autopots.  Daar had ik nog niet van gehoord.. zie link: https://www.plantarium.nu/shop/cannabis-kweken/plantenvoeding-voor-cannabis/bio-tabs/bio-tabs-bio-pk-top-booster-1liter/

 

 Let op: Biologische vloeibare voedingsstoffen zijn niet te gebruiken in automatische druppelsystemen. We zien dat de systemen verstoppen door algenvorming. Daarbij is de vloeistof meestal te dik. Als je AutoPot systemen gebruikt kan het overigens wel. Dan geef je handmatig, met een gieter of maatbeker, elke week een injectie per AutoPot. Daar kunnen we je in onze winkel meer over vertellen.

Edited by mijnhandishash

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip The thing with slow release is....ze blijven wel afgeven en die tabs bevatten een aardig hoge N ratio en is zeker niet iets waar je je planten in de bloei nu een geweldig plezier mee doet

Had inderdaad niet op gelet hoe hoog die N is in die tabs :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...