Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo iedereen, 

Ik werk met een hps 400 watt van lumatek en een budbox pro L180, Afzuiging buisventilator gtools 360m3 met rhino koolstof filter 425m3. Strain 2 glookies, plagron voeding en growmix aarde met perliet. De plantjes zijn nu sinds vandaag 2 weken oud, eerst heb ik deze in doorschijnende orchidee potjes gezet, sinds gisteren heb ik ze verpot naar 3 liter air potten. Na een dagje heb ik ze allebei 250 ml water gegeven met Co2 tab, silicium, power roots en pure zym. De lamp staat op 250 watt en 45 cm van de planten weg. 

Lv gemiddeld 50 a 60 procent, temperatuur 26 a 27 graden. 

 

Ik krijg witte puntjes op 2 bladeren van 1 plantje, en de 2 planten hebben beetje gele puntjes aan de nieuwe bladeren. 

Ik dacht eerst teveel voeding maar aangezien ze zelfs nog geen groei voeding krijgen omdat ik growmix aarde heb denk ik niet dat het daaraan kan liggen. 

Als ik 250ml water dan is de aarde onderaan de pot nog droog. 

Dus ik veronderstel dat deze niet teveel water krijgen maar aan de bladeren te zien staan de puntjes altijd een beetje naar beneden. 

Ik gebruik de parrot power flower om dit na te kijken maar ik geloof niet in deze electronica, ene geeft aan dat de plant water moet hebben terwijl deze pot zwaarder weegt dan de plant die volgens de andere parrot wel genoeg water heeft. 

In het verleden heb ik ook al de tensiometers van blumat gebruikt en lijkt mij ook niet accuraat. 

Kan iemand mij vertellen waarom ik deze witte puntjes aan maar 1 plantje heb? 

En of ik correct ben dat de gele puntjes komt door te veel voeding? 

Misschien was het beter lightmix te gebruiken als grow mix. 

Graag info zodat ik na zolang zoeken en lezen toch zekerheid weet om uit mijn fouten te leren. 

 

Greets

IMG-20200112-WA0002.jpg

IMG-20200112-WA0001.jpg

IMG_20200112_105500.jpg

IMG_20200112_105442.jpg

IMG_20200112_105341.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentje said:

sinds gisteren heb ik ze verpot naar 3 liter air potten. Na een dagje heb ik ze allebei 250 ml water gegeven met Co2 tab, silicium, power roots en pure zym. De lamp staat op 250 watt en 45 cm van de planten weg. 

Dus ik veronderstel dat deze niet teveel water krijgen maar aan de bladeren te zien staan de puntjes altijd een beetje naar beneden. 

 

Je had meteen water moeten geven toen je ze in de airpots zette en 300ml per keer zou je uitgangspunt moeten zijn nadien.
Altijd water geven met een verpot ivm stress maar ook door kunnen wortelen in het nieuwe medium.

Een vochtigheidsmeter van wie dan ook werkt niet goed omdat je potten niet groot genoeg zijn.

Ik zou aanraden ze op schotels te zetten of in een bakje waar een pot in past en dan in die schotel/bak water te laten lopen (300ml).
Haal de schotel of het bakje weg/haal het water eruit na een uur of 3. Veel water zal je denk ik niet weg hoeven halen;)
Je kunt daarna via die schotel water blijven geven als ze weer water nodig hebben als je dat wilt of ze weer weghalen.

Overbewateren met 3ltr airpotjes onder een HPS lamp zou uitzonderlijk zijn met de hoeveelheden die je geeft.
 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik ga dit is proberen. Ik ben zojuist overgeschakeld van led naar hps. Maar hoe komt het dat ik de bladpunten Geel heb dan? En toch raar dat de bladeren stevig zijn maar de puntjes naar onder hangen precies of ze hebben teveel water gekregen. Ik gebruik schoteltjes. Dus ik ga is water geven langs onder. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je lamp niet op 30-25 cm hangen als ie maar op 250 staat? Is toch zulk stellingkje dat 250w=25cm, 400w=40cm, 600w55-60cm. Is maar suggestie he ;)

Edited by Piffer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat deed ik eerst. Maar omdat ik zie dat de plantjes zijn vertakkingen heel dicht op elkaar groeien heb ik ze wat hoger gezet. Als ik zie dat de plant strekt ga ik ze lager hangen. Maar als die op 25 cm staat dan voel ik met mijn hand boven de plant toch redelijk wat warmte. Misschien wat te warm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...