Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jupiler

Zaailingen Silver Pearl

Recommended Posts

ik heb altijd horen zeggen dat mannetjes sneller in de hoogte groeien en vrouwtjes dan weer in de breedte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dus ik ben een paar moeders aant het maken nu met 10 reguliere zaadjes. deze zou ik dus kunnen onderscheiden ook door ze te laten groeien? ik weet dat mannetjes heel snel de hoogte in gaan en minder blad aanmaken. ze moeten een maand of 2 groeien btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan nu nog niet zeggen of het een mannetje of vrouwtjesplant is

maar die op die fotos dat zegt het nog helemaal niks,en dat weet ik zeker,want zo zien ze er allemaal uit als ze zo groot zijn,uit deze bolletjes kunnen ook witte haartjes verschijnen en dan zijn het vrouwtjes,dit is mannelijk

cannabis_male3_sm.jpg

 

 

itof(fempre).JPG dit is vrouwelijk

 

zo zie je dat ze allebei van die zakjes ontwikkelen

ik hoop dat je er wat aan hebt :verrygood

femalewpreflwr.jpgmalewpreflwr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie nog niks van voorbloei op de foto's(voor zover zichtbaar ) . Die sprietjes ontstaan bij zowel de mannetjes als de vrouwtjes . De voorbloei zal nu wel snel volgen, ik denk nog 2 volle dagen en nachten .

 

Ze zijn wel mooi ! met de internoden kort op elkaar . Vaak heb ik gezien dat de iets kleinere /langzaamer groeiende de vrouwtjes blijken te zijn, maar dat is misschien toeval geweest de keren dat ik dat zag.

Het klopt wel ongeveer wat je zegt, bij de 4e internode verschijnt er iets wat een beetje op die foto lijkt van Oebelie( mooie foto's trouwens) Zal morgen wel een foto maken.

 

De internodes zitten wel erg kort op elkaar, het gemiddelde plantje is 23 cm breed en slechts 8 1/2 cm hoog, lijkt wel een bodembedekker.

 

Het valt me wel op dat ze ineens veel meer water nodig hebben de laatste dagen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

T'is de laatste dagen erg koud geweest , en daardoor wordt de LV binnen zeer laag zodat de grond en je plantje meer vocht verliezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De LV is redelijk goed. Dag 67% en nacht 74%.

 

Volgens mij ben ik vader geworden van in ieder geval 1 zoon, zie de slechte foto http://pic17.picturetrail.com/VOL863/33109...02/87555912.jpg

 

Over de rest twijfel ik nog, dat zal morgen wel beter zijn, het wordt tijd, want het wordt dringen. Ik wil ze zaterdag overzetten. http://pic17.picturetrail.com/VOL863/33109...02/87555955.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij ben ik vader geworden van in ieder geval 1 zoon, zie de slechte foto

Da's zonder twijfel een man.

Ik ga deze apart houden voorlopig, als ik een vrouwtje extra overhoud mogen ze gezellig samen voor wat nageslacht zorgen. Zo niet, R.I.P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook alleen je man apart zetten en op een gegeven moment stuifmeel verzamelenin een plastic zak. Met een penseel kan je één of twee toppen van je best bloeiende vrouwtje bevruchten. Van 1 goed bevruchte top kan je honderden zaadjes oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan moet je die wel heel erg ver appart zetten als je zeker ervan wil zijn dat er geen stuifmeel op je planten komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De LV is redelijk goed. Dag 67% en nacht 74%.

 

Volgens mij ben ik vader geworden van in ieder geval 1 zoon, zie de slechte foto http://pic17.picturetrail.com/VOL863/33109...02/87555912.jpg

 

Over de rest twijfel ik nog, dat zal morgen wel beter zijn, het wordt tijd, want het wordt dringen. Ik wil ze zaterdag overzetten. http://pic17.picturetrail.com/VOL863/33109...02/87555955.jpg

De planten waar vrijdag nog steeds niks aan te zien is (of je ziet vrouwelijke voorbloei ) zijn de vrouwtjes , je kunt di edus gewoon overzetten dan ,ook al zie je er nog geen voorbloei verschijnselen aan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze vanavond al moeten overzetten, ze overgroeiden elkaar volledig. Ik heb wel wat gegokt met de keus mannetjes/vrouwtjes. We zullen wel zien. Ben in ieder geval tevreden over de algemene staat van de zaailingen. De grootste is slechts 10 cm hoog maar wel 27 cm breed. Het kan natuurlijk aan de soort liggen maar ik denk dat deze soort na de bloeiperiode niet zo hoog worden. Als dat idd zo is laat ik dezelfde soort een x aantal dagen voorgroeien de volgende kweek.

 

De TL's zijn nu verwisseld voor 2 x 400 Watt. Afzuiger vol aan, temp is 25.1 graden, LV 61%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar dan moet je die wel heel erg ver appart zetten als je zeker ervan wil zijn dat er geen stuifmeel op je planten komt.

Kweekkast staat in het tuinhuis, het mannetje in het woonhuis, als hij nu nog kans ziet om de vrouwtjes te bevruchten leer ik hem praten, kan ik nog wat leren. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees blij dat ze zo laag zijn nu !! de hoogte gaan ze toch nog wel in , let maar op !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, 30 zaadjes . 30 ontkiemd. 29 mooie plantjes. 9 vrouwtjes, 16 mannetjes, 4 nog niet bekend.

 

Het zijn minder vrouwtjes dan ik gehoopt had maar dat mag de pret niet drukken.

Ze zijn nu 24 dagen oud, kunnen ze nog getopt worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 4 nog niet bekende zijn hoogstwaarschijnlijk vrouwtjes . Wanneer deze op het zelfde moment zijn gestart als de andere planten dan weet ik zelfs zeker dat het vrouwen zijn !!!!!! Dus hoogstwaarschijnlijk worden het dus 13 vrouwen totaal.

 

Waar is silver Pearl eigenlijk een kruising van ?

 

 

Je kunt nu nog wel toppen , maar doe dat dan wel gelijk . Bedenk wel dat de kans op herma's iets groter wordt als je ze topt ,dus doe het alleen bij planten die echt langer zijn als de rest . Nog ff en ze beginnen zich in de lengte te ontwikkelen denk ik, ook doordat ze nu onder natrium licht staan .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

SILVER PEARL is een 3 weg kruising tussen EARLY GIRL, SKUNK#1 EN

NORTHERN LIGHT, ontstaan begin jaren negentig.De smaak en kracht van

3 planten te samen. SILVER PEARL heeft vette met thc bedekte toppen.

Het is een makkelijk te kweken plant en een vroeg bloeier en dus

ideaal voor de beginnende kweker.

 

Plant type: Best suitable for indoor growing.

Plant height: Medium- Indica/Sativa mix

Stoned or high?: Stoned- Indica Body Buzz

THC level: Medium 8-15%

Flowering Weeks: 7/8

Yield (Sea of Green on one m2) : 400/500

Harvest Month: 9/10

Grow difficulty: Moderate

 

(Bron Nirvana)

 

Dan wordt er niet getopt. Het enige voordeel met minder planten is dat ze iets meer licht krijgen. En idd, ze knallen nu echt de hoogte in. Iemand nog tips om de opbrengst te verbeteren buiten de voeding om?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die 4 nog onbekende waren er 2 mannetjes, dus uit 30 zaadjes hou ik 11 vrouwtjes over. Vind ik prima voor de eerste keer. Er is een vrouwtje die wel erg snel naar boven gaat , ruim 20 cm in 6 dagen. De bladeren zijn ook een tintje lichter dan de rest, iemand met een verklaring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een update http://pic2.picturetrail.com/VOL953/336739...50/89375110.jpg

Ik had een probleem met de warmte van de lampen omdat een van de planten een heel stuk groter is dan de anderen. Maar dat is nu opgelost :verrygood Volgens mij gaan ze wel lekker. Ze zijn nu 36 dagen oud en ongeveer 10 dagen in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon die hoge geleidelijk aan buigen , ben je voor een groot deel van dat hoogteverschil af . Buigen is totaal niet erg voor de plant .

 

Zeker als er maar eentje is die een stuk hoger wordt heb je heel veel baat bij het buigen . Hang bv een gewichtje aan een touwtje dat je ergens bovenin de plant bevestigt zodat ie buigt ,en dan elke dag wat meer gewicht eraan hangen.

 

Zijn de bladeren van die grootste onderin ook minder groen als de bladeren van je andere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste heb ik gebogen. Kunnen die ventilators aan de lamp er voor zorgen dat, waar de lucht verplaatsing door de planten waait, de uiteinden van de blaadjes een beetje naar beneden hangen?

De lampen hangen ongeveer 20 cm boven de planten en de temp. bij de topjes is 26.3 graden, dankzij de ventilators. Moet kunnen dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...