Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Arie

Oogst drogen

Recommended Posts

Hoe kan ik mijn zzkittelz oogst het beste drogen? Door de takken met toppen ondersteboven te hangen Gedurende ongeveer 10’tot 14 dagen bij een luchtvochtigheid tussen de 40 en 50 % of is het beter om gebruik te maken van een zogenaamd droognet welke in een droogtent word geplaats waar de luchtvochtigheid ook tussen de 40 en 50 % is. En het is de bedoeling de toppen na het drogen te curen toch? En stel ik ga gebruik maken van een droognet , moet je dan de toppen direct van de takken verwijderen en dan het drogen beginnen of moeten de toppen ook nog aan de takken blijven gedurende de droogperiode?

 

alvast bedankt voor de reactie(s)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt het beste de grote bladeren verwijderen en de plant ondersteboven ophangen voor de beste smaak.

Als je gebruik maakt van droognetten kun je de toppen van de takken knippen, trimmen en in de netten leggen.

Als je ze in netten legt bij een luchtvochtigheid van 40-50% zijn ze heel snel droog, ongeveer 6-7 dagen.

Droognetten vind ik fijner werken, omdat je op deze manier minder kans op schimmels hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de droog & cure discussie gaat los in 1, 2, 3 ......

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij wil, complete plant op de kop, per tak ophangen of in een droognet kan allemaal.
Daarna idd curen in weckpotten welke je met regelmaat even laat luchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...