Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Toonnlx

Welke filter?

Recommended Posts

Hoi Ben een leuk hokje aan het maken,1.x250x230

Wil er 2x600 wat in gaan hangen dit lijkt me het beste met adjusta wing kappen,nu heb ik zelf nog een torin limited 1500m3 nu moet ik nog een filter hebben die moet ik wel kopen wat Raden jullie mijn aan een 1000m3? Of greetzzzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can-lite 1500m3 :tu

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het een groot hok voor maar 2x 600

ow las het verkeerd Sorry waarschijnlijk 230hoog 

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites

can 1500 gebruik ik voor deze afzuiger. ben geen fan van de light filters die dingen lekken nog wel eens geur.

Edited by MisterX
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ervaringen mee @MisterX, want ik gebruik zoeen, scheelt wat in prijs en gewicht voor tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier een 800m3 can-lite filter en nog nooit last gehad van geur doorlaten,
ook niet tijdens de 4e ronde voor dat betreffende filter met pineapple skunks in me hok en die ruiken toch flink.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/8/2020 at 11:01 PM, Piffer said:

Ervaringen mee @MisterX, want ik gebruik zoeen, scheelt wat in prijs en gewicht voor tentje.

Ik heb zelf nooit light filters gebruikt vanwege de horror verhalen. Vrienden van mij gebruiken ze wel en hun hebben nog nooit problemen gehad. De eigenaar van de growshop bij mij in de buurt verkoopt ze niet meer omdat hij meerdere keren klachten heeft gehad van mensen die een light filter bij hem gekocht hadden en vervolgens problemen hebben gehad met stank-lekkage.

 

Persoonlijk wou ik wel dat ik een light filter kon gebruiken. ik zelf gebruik een can 1500 en dat ding is loeizwaar, duur en groot.

Deze gaat wel een jaar mee dus in verhouding is de prijs niet slecht. een jaar met een light filter gaat niet lukken dus in verhouding is een light filter net zo duur of duurder.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

We nemen de tip mee, heb ze gevonden, 250mm flens, 1500 can original en idd 50kg, 1m lang en 40cm doorsnee.:wOOt234€, de light is 150€ en zal zeker geen jaar meegaan, maw @MisterX kan je met de original makkelijk 4 rondes zonder zorgen?

Geef liever 200€ extra uit dan weer petten aan de deur voor geuroverlast...

Zit graag gerust en met die light filter toch wat stress, zal wel deels t koppie zijn maar toch.

Edited by Piffer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Light filters voldoen prima mits je altijd de minimum airflow haalt.

Dat betekent dat als je een 1000m3 afzuiger hebt, deze 24/7 op 100% draait en dat gaat niet bij iedereen ivm temperatuur.

Dan is de contacttijd ok en verzadigd de filter niet waar je bijstaat.

De tentbuizen van de meeste kleinere tentjes zijn niet berekend op het gewicht van een Original en kunnen gaan doorhangen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 19mm buizen en ga nog 2 extra steun stokken kopen https://desjop.nl/nl/kweektenten/secret-jardin-kweektenten/reserve-onderdelen/secret-jardin-ophang-buis-r3-19mm-dr-120cm/a-20294-20000211  zo zijn er 4 stokken die de filter ondersteunen. Is normaal 15kg per stok. Zet hem altijd op minimum 30%, de controller afzuiging, heb voorheen meer dan 70lv gehad en dan flest ie misschien, nu altijd 35% minimum s nachts licht uit om lv te tackelen en zo ook geur en filter problemen. Draai nu gedimd met 1000m3 filter op 1500m3 softbox maar heb nog reserve filter staan 1500m3 can-lite, was een setje box en filter.

Edited by Piffer

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, lostchild said:

.

De tentbuizen van de meeste kleinere tentjes zijn niet berekend op het gewicht van een Original en kunnen gaan doorhangen.

 

Klopt je moet de can-filter zeker ondersteunen alleen de tent stokken zijn niet voldoende. Ik gebruik goed een houten balkje van 3cm dik als extra ondersteuning. 

Mijn filter gaat prima 12 kalender maanden mee. Ik vervang ze altijd preventief na een jaar nog nooit iets van problemen gehad. ook niet als de afzuiger op 20% staat

 

Gaat prima zo de afgelopen jaren. Wel vind ik die can1500 irritant dik maar het gewicht is geen probleem met de juiste maatregelen.

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik leg een lange balk op de tent en draai door het doek van binnenuit haken in die balk waar ik de filter aan op kan hangen, werkt perfect.

Dat je een Original met gedimde afzuiger langer kan gebruiken dan een Lite zou misschien aan het 1.5cm dikkere koolbed en de pelletized kool die in een Original zit kunnen liggen. Hier word eea wat meer uitgelegd mbt contact tijden en hoe dat nu werkt in zo'n filter.

Edited by lostchild
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Note: filter na elke draai , kwart slag draaien! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kool in het filter is door de manier van plaatsing niet overal gelijk in contact met de geur moleculen die je door de filter heen trekt en kan op die plekken eerder verzadigd raken. Door het filter een kwartslag te draaien na elke kweek voorkom je dat een filter eerder door gaat slaan op die plekken.

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit geweten, ga ik ook maar eens doen. 

Er hangt jammer genoeg net een nieuwe

Share this post


Link to post
Share on other sites

  @al green heeft óók met lichte trilling te maken,,,,,,kwart slag =old school regeltje.
Ik doe 3a 4 jaar met een filter.....oversized 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...