Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Toonnlx

Hokkie maken

Recommended Posts

Hallo me de growers als 1e allemaal nog de beste wensen,!!!

Zal maar meteen met de deur in huis vallen,Ik wil zelf een hok maken met een frame van 4x4 balken die vervolgens geisoleerd word en erna met gips afgewerkt word, het hok zelf word 1meter breed×2.50 lang en 225 hoog!

Morgen zal ik wat fotos maken 

Even een vraagje wat kan ik er het beste aan de binnekant tegen aan maken wit Zijl of reflectiefolie iemand een idee?

Alvast bedankt!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets wat goed spiegelt en wat makkelijk schoon te maken is.

Het beste zouden spiegels zijn, maar dat is vaak lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi keesje grote spiegels heb ik so geregeld aleen zie dat eigenlijk bij niemand haha,verder moet ik ook een goedde voedingslijn gaan gebruiken weet aleen nog niey welke, en Ben aan het twijfele 3x400watt of gwn 2x 600 wat adjust a wing? 

Verder worden het wel 11litr potten 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je spiegels niet ziet, is waarschijnlijk omdat het lastig is om ze te bevestigen in de meeste tentjes. Maar bij een vast hokje zoals jij hebt, is het al een stuk minder moeilijk.

Mensen gebruiken ze ook niet, omdat het onbekend is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels de bovenkant geisoleerd van het dak onderkant platen bovenkant pir platen randen helemaal afgepurt even ter herinering dit is niet het dak van het hokje,

Dus word dubbel geisoleerd!

Ps. Heb geeb profesionele camara helaas dus sorry voor de wat onduidelijk fotos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel volcanicsea,komt wel goed tis even rustig ivm werk maar ik post snel weer wat nieuws !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht zelf trouns aan 11 ltr potten maar is het mis geen idee om er van die 8litr potjes in te knallen gaan er dan nartuurlijk wel een hoop meer in :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, is maar net wat je zelf wil. Heb 1 x ronde gedaan met 11L potten maar voor mij niet meer,
dingen redden het tijdens de bloei niet met 1 x per  dag wateren en das voor mij al een no go.
Laat staan als je in 8L potten gaat kweken, kan je de hele dag paraat staan met je gieter tenzij je een bewateringssysteem heb oid.
Heb geen zin om minimaal 2 x per dag me planten te moeten wateren. Heb nu 18L staan en bevalt veel beter.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Capo said:

Tja, is maar net wat je zelf wil. Heb 1 x ronde gedaan met 11L potten maar voor mij niet meer,
dingen redden het tijdens de bloei niet met 1 x per  dag wateren en das voor mij al een no go.
Laat staan als je in 8L potten gaat kweken, kan je de hele dag paraat staan met je gieter tenzij je een bewateringssysteem heb oid.
Heb geen zin om minimaal 2 x per dag me planten te moeten wateren. Heb nu 18L staan en bevalt veel beter.
 

Heel apart dit verhaal en ook een beetje  misleidend voor nieuwelingen. Als jij 11-liters rand tegen rand hebt staan, dan kan de plant niet eens zo groot worden dat hij op 1 dag zoveel zou drinken. Ik kweek op rfx en als ik de plant tot drain zou wateren kunnen ze makkelijk een week vooruit. Maar meestal geef ik ze 2 liter per keer en daar doen ze met gemak 3-4 dagen mee. Het ligt dus ook helemaal aan de grootte van de plant en het medium dat je gebruikt én hoeveel water je per keer geeft. Op 18 liters moeten de planten ook wat groter worden en hebben ze dus langere voorgroeitijd nodig. 

Op 11 liters die tegen elkaar aan staan zou ik de planten 1 x toppen en per plant 4-5 internodes overhouden. Uiteindelijk gaat het allemaal om hoeveel oppervlak iedere plant krijgt, niet hoeveel planten je in totaal in je hokje kunt passen. Worden het er teveel, dan gaan ze strekken naar het licht en kost dat je grammen. Uiteindelijk leer je uit ervaring wanneer je het beste naar 12/12 kunt schakelen om geen oerwoud te krijgen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, pindarots123 said:

Heel apart dit verhaal en ook een beetje  misleidend voor nieuwelingen. Als jij 11-liters rand tegen rand hebt staan, dan kan de plant niet eens zo groot worden dat hij op 1 dag zoveel zou drinken. Ik kweek op rfx en als ik de plant tot drain zou wateren kunnen ze makkelijk een week vooruit. Maar meestal geef ik ze 2 liter per keer en daar doen ze met gemak 3-4 dagen mee. Het ligt dus ook helemaal aan de grootte van de plant en het medium dat je gebruikt én hoeveel water je per keer geeft. Op 18 liters moeten de planten ook wat groter worden en hebben ze dus langere voorgroeitijd nodig. 

Op 11 liters die tegen elkaar aan staan zou ik de planten 1 x toppen en per plant 4-5 internodes overhouden. Uiteindelijk gaat het allemaal om hoeveel oppervlak iedere plant krijgt, niet hoeveel planten je in totaal in je hokje kunt passen. Worden het er teveel, dan gaan ze strekken naar het licht en kost dat je grammen. Uiteindelijk leer je uit ervaring wanneer je het beste naar 12/12 kunt schakelen om geen oerwoud te krijgen. 

Dat mag jij vinden, wij mogen allemaal onze mening hebben. En goed voor jouw dat ze 3 a 4 dagen kunnen doen na een waterbeurt,
neemt niet weg dat ik met 15 x 11L op lightmix niet weg kwam met 1x wateren per dag en dat is een feit.
Dat jij dat misleidend vind omdat jij een andere ervaring hebt maakt het niet minder waar en geeft jou ook geen patent op de waarheid.
 

Edited by Capo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht zelf trouns aan 11 ltr potten maar is het mis geen idee om er van die 8litr potjes in te knallen gaan er dan nartuurlijk wel een hoop meer in :rofl

Edited by Toonnlx
Dubbel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zoiso niks met een gietertje doen,word zoizo een dompelpomp stekker erin en laten gaan heb ze Voorheen ook zo gedaan ging super,en ook ik hoefde ma 1x per 3 a 4 dagen water te geven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Capo said:

 dat ik met 15 x 11L op lightmix niet weg kwam met 1x wateren per dag en dat is een feit.

Hoeveel water gaf je ze dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poh Zak het zo 123 niet weten waren 120 planten en was een 80liter vat geloof ik die pomte ik er helemaal in en dan stond er een centimeter of 3 water konden ze weer ff vooruit :)

Edited by Toonnlx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...