Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xenos

Lumatek ballast met Phillips son t pia lamp?

Recommended Posts

Beste stoners,

 

Ik heb ergens gelezen dat een 600W lumatek ballast voor problemen zorgt als je deze aansluit op een 600W Phillips son t pia lamp.

 

Ze gaan blijkbaar krom trekken?  Heeft iemand hier ervaring mee?

 

De man uit de growshop waar ik ga zegt natuurlijk dat hij van dit voorval nog nooit gehoord heeft.

Ik heb dus nu een magnetische vsa gekocht, maar als het mogelijk is zou ik toch liever een elektronische ballast willen gebruiken (voor alle veiligheid).

 

Ook lees ik op verschillende websites dat lumatek hun ballast heeft getest op alle soorten lampen.

Ik heb dus lumatek een mailtje gestuurd met de vraag of ze dit probleem erkennen dat Phillips lampen krom trekken en ze zeggen dit

 

lumatek.png

Edited by Xenos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het nog nooit gehoord. Lijkt me ook stug dat het ueberhaupt kan. Lijkt me van die typische kwekerfantasiepraat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die kromme arc herken ik wel, echter niet met de combi Son T.

2x in combi met Grolux lampen van Sylvania op een Lumatek EVSA gehad toen ik daar nog mee draaide.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.. dit klopt zeker, Philips son T  Niet in de LUMATEK draaien. soms strekt het staal zo krom dat het glas raakt, en dan... Poef.   Glas Kan er zelfs van beken.

Zijn wel meer bulpen die niet van EVSA's houden.  Maar pak de lamp van LUMATEK zelf of een LUMii die geven zelden problemen, en gemaakt voor een EVSA

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken maar 1 600W Son T van Philips en dat is de GreenPower uitvoering.

Is er ook een 600W uitvoering van een 'standaard' PIA die net zo'n arc heeft als de Grolux?

Met een 400W Son-T Pia 2100K bulb waar een nogal dunne arc in zit zou ik het er ook niet op wagen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb lampen hangen van sunpower, Philips Son-t Pia en een paar die speciaal voor een elektronische ballast gemaakt zijn. 

Zolang je niet boost gaan ze heeeeeeel lang mee.

Het klopt dat er een aantal krom trekken, ik vervang ze pas als ze echt dood zijn.

Bij mij is er nooit een lamp geëxplodeerd.

Edit: Wel goed om te vermelden dat ik nu dimlux gebruik met de dimlux controller i.p.v. de lumatek, maar met de lumatek ging het ook prima. 

Edited by gtti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...