Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackyH80

19 NLX onder spydr

Recommended Posts

Ik start ook maar weer eens een verslagje. Heb twee en een halve week geleden stekken gesneden en die zijn nu klaar. 

20191219_144947.jpg

20191219_144930.jpg

Ik heb deze gemaakt van moederplanten die 4 weken oud waren. (Vorige stekken die ik kreeg)  ik heb deze moeders mee laten groeien en zodra de andere dames op 12/12 gingen heb ik ze in m'n moederkastje gezet waar er 6 in passen.  Ik heb geen zin om serieus moeders te gaan maken dus blijf het denk ik zo doen. Over 4 a 5 weken maak ik van de moeders wat er nu staan een stuk of 30/35 stekken, daar gebruik ik er 21 van en van de overgebleven  selecteer ik er 6 en daar maak ik nieuwe moeders van (en flikker deze moeders weer weg.  Van de 21 kleine plantjes wat ik nu heb staan selecteer ik de 19 beste.

Vorige ronde had ik een tegenvallend eindresultaat. Ipv 9 ons een onsje minder. (Terwijl ik hele mooie grote plamtwn had met echt flinke cola's, alleen laatste  2 a 3 weken waarschijnlijk fluffy geworden. Dit waarschijnlijk als oorzaak de zibrokachel die veel te veel co2 afgeeft. Heb gemeten en kom op een ppm uit van bijna 2500. Heb de dames dus waarschijnlijk verstikt met co2.  Helaas dus hiermee moeten stoppen en weer met de verwarmingskabel aan het klooien. Heb wel nog een andere optie en dat is de zibrokachel aan en een raam open en dan kom ik op een ppm van 1200.  

 

20191220_164822.jpg

20191220_164827.jpg

20191220_164836.jpg

20191220_164849.jpg

Mbt voeding ben ik over gegaan van hypro naar die van GHE en dan de flora duo lijn. En ik maak altijd mn watervat aan in een  heerlijk bad van regulator van aptus. 

Daarnaast heb ik mn systeem opgebouwd van een eb en vloed naar een systeem van rayjets middels een recycling system. Ik spoel een 20min water door mn potten en het loopt er onder weer uit en via een afvoer terug mn watervat in.

Edited by JackyH80
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Keer was handiger geweest, nu moet je 4 topics bijhouden :lol:

 

Succes. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go 4 it , jacky, ik volg allesinds :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha vraag me af wat er was gebeurd. Te veel gerookt in ieder geval niet ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackyH80,

Misschien zou je juist dan moeten roken :rofl

Succes deze ronde! 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, Xaim said:

@JackyH80,

Misschien zou je juist dan moeten roken :rofl

Succes deze ronde! 

Gr, X

Ja zou het graag willen maar na een flinke blowverslaving van een jaar of 20 nu al een aantal jaren droog. Maar zal jullie er maar niet verder mee vermoeien maar was bijna een wereldwonder dat ik er ooit nog er vanaf gekomen ben. Nu kweek ik het alleen nog :whistle:

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JackyH80,

Inderdaad als je er verslaafd aan was kan je het beter niet doen:tu
goed dat je er vanaf bent gekomen, nu heb je er een mooie hobby aan over gehouden.
Is het niet een beetje het kat op het spek binden verhaal , of kom je totaal niet in de verleiding?:rolleyes:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er sinds 4 weken geleden ook mee gestopt, wil het voortaan alleen op zaterdagavond.

Paranoia, slapeloosheid, zenuwen constant, gegroeide tenen, gevoel van wtf doe ik hier, ongeinteresseerd in van alles, etc

Dacht dat je moeilijk verslaafd aan wiet kunt zijn, tot ik dat uit wilde testen door er mee te stoppen omdat ik mezelf afhankelijk er van voelde <_<

Hoop dat dit snel over is want begin een hekel aan mezelf te krijgen.

Voel me wel alerter en meer energie :innocent:

Succes met deze nieuwe ronde ;) 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, 420man010 said:

gegroeide tenen,

:wtf:

 

Ik blow al 25 jaar, het enige wat hier groeit is m'n haar, m'n nagels en dat ding tussen m'n benen :D

Edited by vakman
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vakman said:

:wtf:

 

Ik blow al 25 jaar, het enige wat hier groeit is m'n haar, m'n nagels en dat ding tussen m'n benen :D

Zijn de effecten van het niet-blowen op het moment :P 

Sorry was een beetje vroeg met schrijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben er nu een jaar of 4 van af,heb wel nog 2x een terugslag gehad.  Maar ook weer vanaf gekomen.   (Dan denk je op een verjaardag van ik teug een paar keer mee,en opeens hang je er weer aan, en ik heb hetzelfde probleem als een alcoholist heeft met alcohol,met mate werkt bij mij niet).    Blow verslaving wordt erg onderschat, maar als je 's morgens om 7uur de eerste joint draait en 's avonds om 0:30  de laatste voor het slapen gaan rookt en er dan op een rustige dag 10 hebt gerookt en op een depressieve dag 20 dan heb je ergens een probleempje. Je functioneert dan gewoon geestelijk niet zo goed meer :rolleyes:, daarnaast heb ik last van astma dus voor de longen was het ook minder.

Het is erg moeilijk om van af te komen en bij mij onmogelijk om wel bijvoorbeeld sigaretten te roken en geen wiet (of andersom) dus moest ik met beide stoppen.  Het was idd een hell of a job hahaha. 

@Xaim   nee voor mij is dit niet het kat op het spek binden. Totaal geen last van. blowverslaving is ook gewoon een geestelijke verslaving en geen lichamelijke.  Je hersens denken dat je het nodig hebt je verdere lichaam niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ze alleen in het weekend (vrijdag/zaterdag), maar inderdaad als je zoveel rookt ben je er wel aardig afhankelijk van:innocent:
Maar leuk dat je dan wel het kweken er van doet:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 8 groei , ik heb ze net getopt.  Verder geen klote te vertellen. Dames voelen zich goed. Lekker groen dus.

20191227_175436.jpg

20191227_174821.jpg

20191227_174812.jpg

20191227_174803.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic totaal vergeten ,heb het druk gehad. Wil 'm toch afsluiten.Ondertussen zit ik in week 7 dag 7 (dag 49). Heb de voedingslijn floraDuo van GHE ,en daar  voed je de laatste 10 dagen met ripen. Dus daar ben ik nu mee bezig.  (Volgens GHE heeft ripen de werking dat de plant specifieke stoffen krijgt toegediend waardoor zij denkt mijn tijd zit er langzaam op en gaat nog 1x alles uit de kast halen en gaat daarna afbloeien)

Ondanks de kou buiten wel tevreden over de ronde,verwachte er eerst niet zo veel van omdat de januari en februari kou kwam. Helaas hebben de achterste 4 bij de  18/6 periode in de voorgroei tent wat weinig licht gehad en zijn daarom niet boven het net uitgekomen. Ik verwacht een 800 gram uit deze ronde te halen. Hier nog wat pics.

 

20200218_180021.jpg

20200218_180014.jpg

20200218_180007.jpg

20200218_175950.jpg

20200218_175943.jpg

20200218_175937.jpg

20200218_175931.jpg

 

Nieuwe ronde staat al klaar en is in dag 9, heb ze gisteren ingespoten met auxines. Was een gekut met stekken,m'n eigen stekken waren verneukt en heb halsoverkop  nog ergens wat gevonden, had door m'n strakke planning een probleem in tijd gekregen en heb deze stekken 10 dagen 24uur licht gegeven.

20200218_180157.jpg

20200218_180202.jpg

20200218_180220.jpg

20200218_180209.jpg

Edited by JackyH80
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou inderdaad, wat een prachtige toppen. 

Daar ben ik stiekem toch wel jaloers op. 

Mooi om te zien. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje, hoe hoog hangen de lampen bij beide fotos?

led al redelijk onder de knie maar altijd benieuwd wat andere doen.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Fatamorgana said:

mooi veldje, hoe hoog hangen de lampen bij beide fotos?

led al redelijk onder de knie maar altijd benieuwd wat andere doen.

bij de spydr hangen ze ongeveer op 15cm, in m'n voorgroei op 50cm want daar hangen discolampen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ja dan heb ik ongeveer het zelfde, heb ze nu zoon 20cm.

Ik had eerst de lampen op 20 30cm in de groei maar dan bleachen de bladeren leek het dus toen ook maar naar 50cm in de groei gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Fatamorgana said:

Oke ja dan heb ik ongeveer het zelfde, heb ze nu zoon 20cm.

Ik had eerst de lampen op 20 30cm in de groei maar dan bleachen de bladeren leek het dus toen ook maar naar 50cm in de groei gegaan.

Bij de spydr heb ik echt nooit last van bleach. De aanbevolen hoogte volgens fluence is 16cm, naar die van mij hangen ook van lager. Komt door ongelijkheid van mn stekken iedere keer waardoor ik hoogte verschillen krijg.  Maar zie nooit licht problemen.  De spreiding van deze lampen is gewoon top.

Bij mn gleds discolampen heb ik wel problemen iedere keer. Daar is niks van spreiding waardoor je meteen ellende ziet. Heb ze deze week ingespoten met auxines en je ziet meteen dat dit helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de bloei is het geen probleem 15cm was meer in de groei iets te heftig om ze er 15cm op te zetten ivm met verdamping denk ik.

ik heb nu dat ze tegen de lamp aan groeien een paar makt weinig uit lijkt het, ik kan niet verder omhoog.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 56 

Ik heb ze net gespoeld met GHE florakleen middels m'n rayjetsysteem.   De laatste 2 rondes switch ik een beetje van eb en vloed en het van boven geven met rayjets. Moet zeggen heb het idee dat ze beter gaan met eb en vloed.  De hoeveelheid zuurstof wat ze iedere keer naar boven geduwd krijgen vinden ze heerlijk. Daarom gebruik ik de rayjets nu voornamelijk om te spoelen.  Volgens het floraDuo recept van GHE moet je 3x spoelen met florakleen, dit is een soort enzymen maar dan anders (volgens GHE) dus dit rayjetsysteem is ideaal voor me. Ook spoel ik wel eens vaker gewoon met voeding want bij alleen eb en vloeden zie je toch dat er ophopingen komen,ook al is de floraduo voedingslijn heel erg schoon en zuiver.

Maar goed hier nog wat kiekjes. Ik laat ze nu nog een uur of 3 staan en ga ze straks verwisselen met de andere die ondertussen in week 3 zitten.  Deze dames ga ik dan meteen dieven en vanavond inspuiten met auxines.  De dames van de foto's gaan dan naar m'n afbloeihok/drooghok en blijven daar nog 3 dagen staan en worden dan geknipt. Al met al een goede ronde ,hele lekkere dikke compacte toppen, al heb ik deze ronde heel veel stroom verbruikt denk ik, want de warmtekabel springt automatisch heel vaak aan. Ik moet 'm echt uitrekken en dan pas net weer insteken voordat het licht uitgaat anders kacheld die 24/7 en dan verwen ik ze te erg.

20200224_125603.jpg

20200224_123933.jpg

20200224_122859.jpg

20200224_122852.jpg

20200224_122848.jpg

20200224_122844.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...