Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kevin112

winter kweek 3x amezia haze vanuit stekken

Recommended Posts

9 minutes ago, M0251 said:

Ah oké ook best lang dus.
kan ik mooi beetje met jou vergelijken

Haha ja maar ik heb gewoon puur aarde met wat perliet he maar idd qua tijd wel hoop dat je het geregeld krijgt. Je moet ff kijken dat je de ph tussen de 5.5 en 6.5 kan houden bij voorkeur rond de 5,8 5,9 op hydro dacht ik dat vindt ik bij mijn diep water cultuur het moeilijke haha.

 

van wat ik gelezen heb gaat de plant na een tijdje via de wortels stoffen uitscheiden om de ph licht bij te sturen afhankelijk van de stoffen die de plant het meeste nodig heeft. wat ik gemerkt heb op dwc is het meest voorkomende probleem dat de ph af gaat wijken doordat je ec waarde niet naar behoefte van de plant is. 

namelijk: 

is de ec waarde te hoog neemt de plant meer water dan voeding op en wordt je concentratie in het water dus hoger en gaat je ph waarde te laag. 

is de ec waarde te laag neemt de plant meer voeding dan water op en daalt de concentratie en dus loopt je ph niveau op. 

kortom, je moet je ec gaan sturen dat deze gelijk blijft dan zit je goed. dus als je ec daalt volgende waterwissel ec verhogen en omgekeerd. 

en zoals ik je al zei het beste is je kraanwater eerst op de gemengde ec waarde brengen luchtpomp erin hangen ( evt) ook een licht circulerend pompje. en 12 uur laten draaien als je ec waarde dan nog steeds goed is dan kun je het water met ph+ en ph- op 5,9 brengen. dan is namelijk de ph in het water reeds gestabiliseerd en kun je door daarna de ec waarde in de gaten te houden de behoefte van je plant aflezen :)

Hoop dat je het een beetje snapt het is een hoop stof maar het principe is vrij simpel als je het snapt :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de info.

maar ik geef gewoon met gieter water en van boven.
dus gebruik geen pompen enz.

zal alles in de gate houden en als het niks word stap ik over op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, M0251 said:

thx voor de info.

maar ik geef gewoon met gieter water en van boven.
dus gebruik geen pompen enz.

zal alles in de gate houden en als het niks word stap ik over op aarde.

vandaar dat ik ook dacht dat wat je doet vergelijkbaar is met kweken op kokos toch. Je planten gaan straks wel sirieus zuipen in de bloei he dat weet je toch wel :D

mijn laatste kweek verbruikte ze de laatste 7 werken 2 liter per dag per plant op aarde dus dat gaat druk worden op semi hydro dan of zie ik dat verkeerd:P

misschien zijn er mensen die mee lezen met meer ervaring op hydro kweek. 

 

ik bedoelde geen pomp in je vat het,  je kan het beste je water in een emmer klaarmaken en dat met een pompje erin laten draaien dus je gooit er je voeding bij stelt de ec waarde af die je wilt hebben en dan laat je het 12 uur bubbelen.  dan zul je zien dat de ph waarde van bijvoorbeeld 5.2 na het opmengen terug oploopt naar bijv. 6.7 met groeivoeding.  dat bedoel ik met stabiliseren. als je het dan opnieuw afzuurd en met je gietertje aan de gang gaat blijft je ph stabieler als je plant het tussen zijn wortels slurpt snapje. 

Edited by kevin112

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee is me eerste kweek:rofl

2L de plant is goed te doen zou 1 volle gieter betekenen per dag 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, M0251 said:

Ik heb geen idee is me eerste kweek:rofl

2L de plant is goed te doen zou 1 volle gieter betekenen per dag 

meen me te herrineren dat omdat je medium minder water vasthoud dan aarde, dat jij straks die 2 liter moet verdelen in 2 tot 3 watergeefbeurten per dag zodat je medium niet uitdroogt maar ik kan me vergissen hoor. zei al hoop dat er mensen straks meelezen die dit al tien keer gedaan hebben, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar wat ze niet gelijk oppakken zakt me soort van bak in waar ze rustig de rest kunnen opnemen loop de dag 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, M0251 said:

Klopt, maar wat ze niet gelijk oppakken zakt me soort van bak in waar ze rustig de rest kunnen opnemen loop de dag 

doe me eens een lol en meet de ph waarde eens van je water dat op de bodem is blijven liggen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vanavond eens kijken.
ligt meestal vrij weinig tot geen water een dag later 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, M0251 said:

Zal vanavond eens kijken.
ligt meestal vrij weinig tot geen water een dag later 

oke dan wordt er dus toch redelijk wat water opgenomen in je medium ik zal me eens verdiepen in die kweekmethode die jij nu hanteerd kijken wat ik tegenkom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga nu de tweede week van de bloei in, heb de eerste week bloeivoeding opgebouwd in 3 watergeef beurten. eerste 4 ml  tweede 4,5 en derde 5ml /liter ec zit nu op 1,4 (kraanwater = 0,2) 

ph heb ik opgebouwd naar 6.0 tot 6.2  verder blijf ik de onderste kleine takken en lage nodes wegknippen en lijkt mooi effect te hebben planten hebben de tent nu netjes gevuld en beginnen de vaart erin te gooien. al met al we liggen op schema :D

 

 

 

IMG_3006.JPEG

IMG_3007.JPEG

IMG_2995.JPEG

IMG_2996.JPEG

IMG_2997.JPEG

IMG_2998.JPEG

IMG_3002.JPEG

IMG_3003.JPEG

IMG_3004.JPEG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2020 at 5:46 PM, M0251 said:

Update? 

Staan er een paar boven je bericht kweek gaat goed man zit op 7 weken nu en ze gaan als een kannon :d 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, kevin112 said:

Staan er een paar boven je bericht kweek gaat goed man zit op 7 weken nu en ze gaan als een kannon :d 

 

Je rekent de groei periode mee? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kluns said:

Je rekent de groei periode mee? 

Ja uiteraard anders zouden ze toch wel een stuk dikker zijn de toppen mag ik hopen haha 4 weken groei 3 bloei 

85F05E09-8938-4A42-BABB-E9B0284C3AE5.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo planten zijn flink begonnen met toppen maken sinds een weekje. Deze week ben ik begonnen met het doseren van de bloei booster ( green power). Begint echt wat te worden nu tent zit iig ram vol haha. 

IMG_3091.jpg

IMG_3092.jpg

IMG_3093.jpg

IMG_3094.jpg

IMG_3095.jpg

IMG_3096.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra lamp in gehangen zie ik.
hoeveel watt hangt er nu boven?

ziet er goed uit:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, M0251 said:

Extra lamp in gehangen zie ik.
hoeveel watt hangt er nu boven?

ziet er goed uit:tu

Ja dat is een lampje van ali is bijna niks qua werkelijk opgenomen wattage wat hij oplevert zou ik niet weten maar neemt iets van 50 watt op denk ik  

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/23/2020 at 8:49 AM, kevin112 said:

Ja dat is een lampje van ali is bijna niks qua werkelijk opgenomen wattage wat hij oplevert zou ik niet weten maar neemt iets van 50 watt op denk ik  

??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn nu zo goed als klaar heb de laatste weken bloei ff samengevat op fotos zo zie je de top ontwikkeling ben erg tevreden wat betreft de eerste keer met fotosynthese planten werken. 

Denk dat de opbrengst tussen de 600 en 900 gram wordt en dat met 600 watt :D

 

IMG_3090.jpg

IMG_3091.jpg

IMG_3094.jpg

IMG_3103.jpg

IMG_3108.jpg

IMG_3145.jpg

IMG_3152.jpg

IMG_3164.jpg

IMG_3167.jpg

IMG_3179.jpg

IMG_3198.jpg

IMG_3199.jpg

IMG_3200.jpg

IMG_3202.jpg

IMG_3205.jpg

IMG_3206.jpg

IMG_3207.jpg

IMG_3208.jpg

IMG_3209.jpg

IMG_3210.jpg

IMG_3211.jpg

IMG_3212.jpg

IMG_3231.jpg

IMG_3236.jpg

IMG_3237.jpg

IMG_3238.jpg

IMG_3240.jpg

IMG_3276.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/10/2020 at 3:07 PM, M0251 said:

??

dat lampje van ali is een budget led kweeklampje dat ik eigenlijk puur voor het spectrum heb gepakt, schijnt als je er eentje bijhangt dat je toppen wat compacter worden echter qua lichtopbrengst dus micromol/s/m2 is bijna nikst en het werkelijk verbruikte vermogen dus wat je terugvindt op de rekening van de nuon is maar 50 watt ofzo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, led-friesland said:

600 tot 900 gram lijkt me wel erg veel als ik de toppen zo bekijk of reken je nat gewicht

 

Nee nat gewicht heb je niks aan maar ik denk het wel vorige keer zat ik op 500 en dat was een stuk minder dan dit alleen was die niet getopt dus het blijft inschatten mAar we gaan het zien 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

900 gram zou 300gram per plant zijn.
lijkt me wel erg veel of net wat friesland zegt reken je nat gewicht.

Ik denk 125/150 per plant 

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...