Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DolleHenk

120 Watt led Test

Recommended Posts

Ik gok dat deze planten  wel 6x per dag water krijgen,
als ze al niet constant de grond op vochtniveau houden:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nou wat gevonden . ik ga dat op zeker in de toekomst  kopen .

lijk me een stuk stiller. en je kan ook de tempratuur van je water lager houden .

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, P H donner said:

Dit snap ik niet? 
 

weet je hoe groot de wortels van de planten van Bedrocan zijn? 
 

AF799FE2-A3F4-4D51-9730-76CA0F7E35D9.png

 

Maar dit op de foto is toch geen hydro opstelling?

Bij wat je op de foto ziet komt de zuurstof gewoon bij de wortels tussen de korrels aarde door (denk dat dat in de potten zit)

Zoals ook in de natuur. Dus constante aanvoer van ruim voldoende zuurstof.

 

Bij hydro zoals DWC moet de zuurstof echter bij de wortels komen door eerst op te lossen in water.

Dit opgeloste zuurstof wordt vervolgens weer afgegeven aan de wortels.

Er kan maar een beperkte hoeveelheid zuurstof opgelost worden in water.

Dus een kleine bak water kan ook minder opgeloste zuurstof (DO) bevatten.

Als nu de wortels meer zuurstof verbruiken dan er in het water zit opgelost, dan zou je een probleem kunnen krijgen. 

Zeker als het water + DO niet goed genoeg over de bak verspreid wordt. Of als er binnenin de wortelkluit 'dood' water stagneert.

 

Gebeurt niet altijd, want ik heb wel eens foto's gezien van bakken in DWC die bijna helemaal vol gegroeid waren met wortels.

Maar toch al verslagen gezien waar de wortelkluit zo dicht en compact bleek dat er niet voldoende zuurstof bij leek te komen.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een klein afzuigertje gemaakt. omdat de tent aan de binnen kant een klein beetje klam aan voelde .

small.IMG_20200210_125034518.jpg.3675350

small.IMG_20200210_125049171.jpg.254caf9

small.IMG_20200210_125320192.jpg.3747839

small.IMG_20200210_125620464.jpg.42d7208

Share this post


Link to post
Share on other sites


Btw. Kijk eens wat een diepte in het gewas. 

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, DolleHenk said:

ik heb een klein afzuigertje gemaakt. omdat de tent aan de binnen kant een klein beetje klam aan voelde .

image.png.a736b4f085b96798d43607038279951e.png

Als je een 3D printer hebt, kun je dit ding printen.

https://www.thingiverse.com/thing:4154257

Bedoeld voor kleine growtentjes en een computerfan.

 

Bedrocran kweekt weliswaar 'hydrocultuur', maar dat is iets heel anders dan DWC.

Bij DWC zoals DolleHenk gebruikt, hangen de wortels 24/7 in het water.

Dat is totaal anders dan wat Bedocran toepast. Het grote verschil is juist hoe de wortels zuurstof krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt @Kees A maar helaas heb ik geen 3D printer. :) wel super handig zo ding .

ik had deze even binnen 5 min in elkaar geknutselt het kan altijd mooier als het maar werkt ;) .

ik had een tijd terug nog een linkje gezien wat Xaim had gepost voor een Universele Voedingsadapter.

https://www.allekabels.nl/ac-dc-adapter/7207/1307571/universele-voedingsadapter.html?gclid=Cj0KCQiAm4TyBRDgARIsAOU75sppkLJDleneEap8HBKnTD1L_fZETOW5aH_CF4dUYhkbUOmPXYYcgQMaAgmJEALw_wcB#

die heb ik vandaag binnen gekregen en er tussen gezet dat werk prima . :)

maar ik heb voor in de toekomst een anderen afzuiger op het oog.

https://onlinetopgarden.com/nl/lucht-en-klimaat/pk-125-ec-tc-buisventilator

en ook een anderen led lamp want ik ben toch niet helemaal happy met deze

het lijk net of het wat mis aan spectrum kleur . ik vind het blad groen niet echt mooi er uit komen .

ik had deze led lamp op het oog mars hydro ts1000 het is de zelfde prijs kwaliteit en ik heb wat video s gezien .

en ik vind de plant er veel mooier groen uitzien .

 

hier is de lamp het goedkoopste

https://ledsgrowindoor.nl/?gclid=CjwKCAiA1fnxBRBBEiwAVUouUhJfAJgN9ofZj56xluS3XEYcxNZGj2hP3T0g-vtqSe6DTJSECYcRrBoCFGkQAvD_BwE#!/Mars-Hydro-TS-1000/p/173205034

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, DolleHenk said:

en ook een anderen led lamp want ik ben toch niet helemaal happy met deze

het lijk net of het wat mis aan spectrum kleur . ik vind het blad groen niet echt mooi er uit komen .

ik had deze led lamp op het oog mars hydro ts1000 het is de zelfde prijs kwaliteit en ik heb wat video s gezien .

en ik vind de plant er veel mooier groen uitzien .

 

Ik ben geen expert, verre van dat, maar toch durf ik bijna te stellen dat je deze lamp van Mars niet moet kopen.

Check maar even wat @Wietefras er hier en daar over geschreven heeft. Zijn meer marketingpraatjes dan realistische prestaties.

Ik zou dan eerder kijken naar de lamp die @VolcanicSea heeft. Al kost die wel wat meer.

Maar er zijn veel soortgelijke lampen zoals hij ze heeft.

 

Dat filmpje van die bubblejet kon ik niet eens afkijken.

Marketing geneuzel om kwekers weer een poot uit te draaien.

Als je bubbels wilt, kun je ook zelf zoiets als een venturi maken.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

poot uit draaien dat val toch wel mee @Kees A het kost rond 45 euro dat is nog wel te doen vind ik zelf .

https://www.ebay.nl/itm/Bubblegen-Hydroponic-Aerator-Airstone-System-Replacement-Oxygen-Circulation/254222018129?hash=item3b30d02651:g:iQcAAOSwJT9cz~Uu

en hier op het forum ben ik nog geen info tegen gekomen over de hydro ts1000 op youtube staan filmpje s

van kwekers daar vind ik het er niet echt slecht uit zien . en als ik die lamp zou kopen en het doet niet wat ze zegen moet ik me geld terug .

en dat gaat een beetje moerlijk als je er een in china koop :)

https://www.youtube.com/results?search_query=hydro+ts1000

 

Edited by DolleHenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in de basis dit ding op het plaatje (wat tussen de €1 en € 2 kost)

Nog wat slangetjes eraan en je bent klaar voor € 5,-

Je kunt er ook zelf eentje maken van wat verschillende diameter slangetjes.

Stelt geen reet voor. Google maar eens op 'venturi'.

image.thumb.png.8c496f06247108e4835c55d02ceb839a.png

Als jij vertrouwen hebt in die Mars lampen... lekker kopen.

Natuurlijk kun je er mee kweken. Dus hij doet wat ze zeggen. Alleen zal je opbrengst niet goed zijn.

Dus denk niet dat iemand jouw je geld gaat teruggeven. 

Op YouTube staat zoveel. Je moet niet alles geloven.

Misschien staat er hier op het forum geen test van die specifieke Mars lampen, maar wel commentaren over soortgelijke lampen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch zoiets wilt, kan je deze nemen:

4003651.jpg
Deze wordt ook in de aquarium wereld gebruikt om zuurstof in het water te krijgen.
Hier is ook geen bubbelpomp nodig, trekt het zo naar binnen:tu
Hier bv te koop.


Gr, X
 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen expert maar zoals Kees aangeeft zou ik die lamp niet kopen.
Toen ik mij aan het inlezen was, was Mars Hydro één van de eerste producenten die afviel.
Uiteindelijk ben ik voor Fluence gegaan omdat ik het budget had, maar er zijn zoals @Kees Aaangeeft betere opties dan wat je hier post. 

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedank @Xaim dat ziet er ook wel prima uit die ga ik wel eerst proberen tnx ;)

@VolcanicSea die jij aan geef die zijn wel prijzig ja :) en ze zijn ook groot die krijg ik nooit in me tentje .

voor ik er 1 koop ga ik me wel even laten Adviseren bij een led winkel want ik moet wel een goeie lamp hebben die in me

60x60x140 tentje pas mja eerst deze ronde afmaken dan zien we wel weer :) iedergeval weer bedank voor de info allemaal .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn in week 4 aan gekomen .

ik had verleden week zaterdag de EC gemeten die was in eens 1.3 die plant heb dus flink zitten snoepen :)
ik heb toen uit alle 4 de flessje s 1 ml in de emmer gedaan en 10 ml Rhizotonic en 5 ml Sensi Cal Mag Xtra.
https://www.advancednutrients.com/products/sensi-cal-mag-xtra/#
de EC stond daarna weer op 1.9 de PH weer op 5.8 gezet
ik heb ook 2 fan bladeren van boven weg gehaald. om het licht wat beter op de onder gelegen takken toppen te krijgeen.
ook beneden heb ik het 1 vingerig blad en 3 vingerig blad weg geknipt. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb gistren weer emmer nieuwe voeding aan gemaakt .

ik heb de emmer met wat meer water gevuld. om wat lager in EC uit te komen met de zelfde hoeveelheid voeding .

12 ml Flora grow - 12 ml Flora micro - 8 ml Flora bloom - 10 ml Fulvic - 25 ml Rhizotonic  5 ml Sensi Cal Mag Xtra

de EC was toen

small.IMG_20200211_141945771.jpg.255c8d7

 

Edited by DolleHenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

DolleHenk,

Als je je nou ergens niet moet laten adviseren, is het wel in een ledwinkel of een GS.

Die gasten verkopen gewoon datgene waar ze de grootste marge oppakken. En in een GS weten ze er helemaal niks van.

 

Heb je al eens aan zelfbouw gedacht?

Er bestaan strips die iets van 56 cm of zo lang zijn. Wat aluminium van de Gamma om een frame te maken, een driver en wat klemmetjes en snoer en gaan met die banaan.

@Wietefras en @denBoom kunnen je vast adviseren.

Er loopt ook een topic - zeer recentelijk - van iemand die ook een kleiner armatuur zoekt, en waar wat adviezen van kenners komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, DolleHenk said:

bedank @Xaim dat ziet er ook wel prima uit die ga ik wel eerst proberen tnx ;)

Graag gedaan, doe je voordeel er mee:tu

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DolleHenk,

Ik ben zeer tevreden over deze winkel, je wordt er altijd goed geholpen met al je vragen:tu heb er zelf ook het een en ander gekocht:rofl

Naar welk setje zit je te kijken?

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Xaim said:

@DolleHenk,

Ik ben zeer tevreden over deze winkel, je wordt er altijd goed geholpen met al je vragen:tu heb er zelf ook het een en ander gekocht:rofl

Naar welk setje zit je te kijken?

Gr, X

Die hebben toch alleen cobs? geen strips...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green,

Klopt, als je strips wilt zou je ergens anders moeten kijken. Ze hebben geloof ik nu wel quantumboards van Samsung. 

Wie weet komen de strips ooit in hun assortiment. 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zelf niet van die quantum boards doen. Dan heb je toch weer dat het licht gegroepeerd zit op één plek. Al is die plek iets groter dan een COB. Met strips kun je de leds veel beter verdelen over de ruimte.

Heb zelf slechte ervaring met Rubol, maar dat is meer omdat die dwaas dreigt met advocaten als je het waagt om de marketing nonsense op zijn site ter discussie te stellen. Als iemand zo mallotig reageert op overduidelijke fouten op de site, dan zou ik er ook niet op rekenen dat je bij een geschil nog een normale gesprekspartner aan hem hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf die ervaring niet, maar ik heb dan ook geen geschil met hem gehad:innocent:

Maar ik ben het wel eens met Wietefras, ledstrips zorgen zeker voor een betere lichtverdeling:tu
Dus als je makkelijk aan de strips kunt komen, zal ik het zeker overwegen.

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Xaim said:

@al green,

Klopt, als je strips wilt zou je ergens anders moeten kijken. Ze hebben geloof ik nu wel quantumboards van Samsung. 

Wie weet komen de strips ooit in hun assortiment. 

Gr, X

Ze hebben ook ledstrips zie ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet nog niet echt wat ik op die website wil gaan samenstellen  ik ben nog zoekende @Xaim

als ik wat ga bestellen daar dan kom ik daar later op terug dan vraag ik jullie advies wel ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@algreen ik ben ook eigelijk niet op zoek naar led strips. die zijn meestal zo lang die krijg ik niet in me 60x60x140 tentje .:)

ik kwam wel op een web site de Kind X 40 LED Grow Bar tegen die zouden wel net passen maar die zijn maar 40 watt en duur

https://www.hetledwarenhuis.nl/webshop/led-groeilampen/kind-led-kweeklampen/detail/299/kind-x40-led-growbar.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik had ook advies gevraagt bij het  led warenhuis en ik had alleen maar de maat van de tent opgegeven voor een goede led lamp

:) hij gaf me eerst 2 optie s Apollo 4  of de  Mars Hydro TS-1000  :)

toen zij ik tegen hem

nou bedank voor de info maar dat soort led lampen zoek ik niet . die lampen die u aan geef kan je vergelijken als bier zonder alcohol ;)

ik moet wel waar voor me geld hebben ik ga wel veder zoeken .iedergeval bedank voor de moeiten :) groetje s henk 
 
toen vroeg zij hij
Ik heb een aantal betaalbare, goede LED lampen als voorbeeld gegeven maar we hebben natuurlijk nog veel meer.
Laten we dan een stapje terug nemen en beginnen met de vraag:
Wat is je budget voor een LED Kweeklamp?
-----------------------------------------------------------
het ging mij niet om het geld ik zoek gewoon goede info voor een goede led lamp.
waar  ik  als natuurlijk alle omstandigheden goed zijn .
minimaal 1 gram per watt van me plant zou kunnen halen .
een led lamp die in de buurd kom van een 250 - 300 watt HPS 
groetje s Henk :)

------------------------------------------------------------

300 Watt HPS staat gelijk aan ongeveer 150 Watt LED kweekverlichting.
In dat geval kan ik je het volgende aanraden:
 
 
 
 
die Spectrabox Pro is kwa prijs het besten en je heb een bloei en een groei stand wat vinden jullie ? is die lamp ze geld waard ?
 
 
 
 
 

 

 

 

Edited by DolleHenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DolleHenk,

Ik zou zelf wat in elkaar knutselen, scheelt geld en je kan het precies pas maken:tu
 

@al green,

Had ik nog niet gezien, zal eens kijken dan:rolleyes:

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...