Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gtti

Lelijke bladeren.

Recommended Posts

Hoi Hoi,

ik zit met een probleempje.

Week 7 Dag 45, pH 5.5, EC 1.7, CO2 900 ppm, temp 22 nacht en 29 overdag.

Eb/Vloed op growcubes, ze staan wel erg nat omdat niet al het water weggezogen wordt door de pompen. Om schimmel te voorkomen gebruik ik chloordioxide.

Voeding Yaraliva Calcinit en Kristalon Bruin. Verhouding 1:2. In week 4/5 hebben ze bitterzout als bladvoeding gekregen.

Vanaf week 6 begonnen de bladproblemen, klauwend blad, vergeling, paarse steeltjes. Verder is er veel algvorming aanwezig in het medium.

Ik zit zelf te denken aan wortelrot of een calciumtekort omdat ik te vroeg de verhouding Cacinit:Kristalon heb aangepast, dat was bij dag 28.

Ik heb al gespoeld met florakleen en afgezuurd water. Het lijkt alsof het juist erger wordt.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor het meedenken!

noexif2.JPG

noexif4.JPG

noexif7.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar vragen: waarom PH 5.5 in bloei, letterlijk overal lees en hoor je op hydro/inert medium PH 5.8
- Als de planten altijd in een bodem water staan, waarom laat je ze niet wat langer droog trekken of fix je je setup zodat dit niet meer gebeurt? 

Algen krijg je inderdaad als de toplaag altijd vochtig is en er licht bij komt, heb je grote gaten in je gewas en/of beschijn je de bodem? 

Blad natsproeien in week 4/5 lijkt me ook totaal niet nodig, je kunt volgende ronde extra calmag toevoegen voor de zekerheid. 

En zomaar midden in je ronde gaan spoelen met enkel afgezuurd water is echt not done, te allen tijde voeding blijven toevoegen. 

Voor week 7 lijken het nog magere topjes voor een (vermoedelijk) Kush-soortje in ieder geval. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer eerder posten als er een probleem de kop op steekt;)

Te nat staan op een inert medium krijg je altijd problemen mee, zet wat onder de potten of hoog de slab wat op als je de vloer niet droog krijgt.
Calcium en fosfor zijn 2 dingen die samenhangen met hoe jij water geeft en beide zie je terug als probleem op de foto's die je post.
De te lage pH doet de rest.

Mag ik vragen wiens schema je volgt dat je op een 1:2 verhouding uit komt? Het advies schema wat ik kreeg gaat nooit verder dan 1:1.4.
Wil je dat schema hebben moet je me maar ff een PB sturen.

Je planten zijn klaar vd oogst door je spoelen, vast niet je bedoeling geweest maar ze langer laten staan gaat je niet veel brengen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots123 Ik stuur de hele ronde 5.5 in en krijg 6.0-6.3 retour. Ben bang dat als ik te hoog instuur de pH juist te hoog oploopt. De volgende ronde zet ik de potten wat hoger en zorg ik dat de pompen het water beter kunnen afvoeren.

De stekken die ik deze keer had waren een stuk minder gezond, 1 week voorgroei was niet voldoende waardoor ze een beetje klein zijn gebleven. Vandaar dat er meer algen zijn ontstaan.

 

@lostchild Ik ben heel erg benieuwd naar jouw schema. Ik gebruik de topic van Racker als leiddraad. https://www.thcfarmer.com/threads/water-cooled-grow-room.51015/page-7

De vorige ronde in deze setup heb ik precies op de zelfde manier gewerkt, toen stonden ze ook te nat, precies dezelfde voeding, maar ik heb toen helemaal geen problemen gehad.

De trichomen zijn echter nog niet amberkleurig, is het verstandig om ze nu om te hakken?

Deze keer neem ik m'n verlies, weer een leermomentje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...