Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ChrisvZ

PH + huis tuin en keuken middel?

Recommended Posts

Ok beetje uitgeschoten met mijn PH - van plagron. Mijn hydro setup zit nu op 4.8 ph maar wil ik weer rond de 5.8 / 6 hebben. Heeft iemand een tip om hem snel weer omhoog te krijgen? Behalve dan weer water eruit en opnieuw voeding en ph - :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, al green said:

PH+

Ja ok snap ik maar dat heb ik niet zo even in huis :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen middel voor anders dan een liter pH+ erbij en dan een halve punt omhoog gegaan zijn.
Je zou baking soda (calciumbicarbonaat) wat kalk is en je water harder maakt (waardoor de pH stijgt) kunnen proberen maar ook daar ga je denk ik flink wat van nodig hebben en ik weet niet of veel van dat goedje misschien de balans vd voeding verneukt die je gebruikt en waar je ook rekening mee moet houden.

Wat je zou kunnen doen is de helft vd bak/vat aftappen en aanvullen met nieuw water met wat voeding op de gewenste EC en de pH niet afstellen en dan kijken waar je na een uurtje op uit komt.

Wat voor hydro systeem draai je mee?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, lostchild said:

Is geen middel voor anders dan een liter pH+ erbij en dan een halve punt omhoog gegaan zijn.
Je zou baking soda (calciumbicarbonaat) wat kalk is en je water harder maakt (waardoor de pH stijgt) kunnen proberen maar ook daar ga je denk ik flink wat van nodig hebben en ik weet niet of veel van dat goedje misschien de balans vd voeding verneukt die je gebruikt en waar je ook rekening mee moet houden.

Wat je zou kunnen doen is de helft vd bak/vat aftappen en aanvullen met nieuw water met wat voeding op de gewenste EC en de pH niet afstellen en dan kijken waar je na een uurtje op uit komt.

Wat voor hydro systeem draai je mee?

 

 

Thanks @lostchild dat ga ik inderdaad maar doen. Dit is mijn eerste hydro testopstelling om er een beetje mee te spelen en te leren. Het is een 60 liter bak met 4 netcups, luchtpomp 240 l/h met 2 luchtstenen (lang 25cm), 50 watt verwarming op 20 graden, plagron hydro a + b voeding, aquamaster 700 ec/ph meter en een 1000watt full spectrum led. Heb er autoflowers, northern lights. Tot nu toe gaat het best goed. Ik had verwacht dat er meer werk in zou gaan zitten maar de waardes blijven goed stabiel, af en toe de voeding waardes wat omhoog. Dikke stammen en ze groeien goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lamp heb je?

En wat is de oppervlakte van je hokje/tentje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Kees A said:

Welke lamp heb je?

En wat is de oppervlakte van je hokje/tentje?

Die ik nu gebruik is een chinees lampje

https://www.ebay.nl/itm/283616783711

tent is 120x120, nu veels te groot maar er stonden nog 4 autoflowers in op aarde, die heb ik net omgehakt. De reden voor 120x120 is omdat ik in de nabije toekomst naar de growrilla 4 /6 bucket dwc wil. 
Die hebben wel wat ruimte nodig.

Edited by ChrisvZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant opzetje.

Ik zie dat je nog nergens een grow journal hebt... hint hint hint :)

 

Denk - eerlijk gezegd - dat het lampje je niet gaat brengen waar je op gehoopt hebt.

Lees niet veel goede verhalen over die blurple lights zoals ze ze noemen. Maar wel leuk met Kerst!

Maar het kost ook niet veel, dus je verliest er niet heel veel geld op.

Toch denk ik dat je voor hetzelfde geld iets beters kunt kopen; zeker als je naar zelfbouw zou gaan.

 

Ik begrijp iets niet in de omschrijving: Ze noemen hem '1000 W', hij is vergelijkbaar met een 600 Watt HPS, maar hij verbruikt maar 185 Watt.

Waarom noemen ze hem dan 1000 W? Dat klinkt toch als misleiding. Natuurlijk mogen ze hem noemen zoals ze zelf willen, maar het deugt niet echt.

 

Eigenlijk moet je alle lampen zoals deze links laten liggen. 

Er zijn inmiddels voldoende betaalbare alternatieven die vele malen beter zijn. Dan moet je wel zelf klussen.

Of meer geld uitgeven en dan iets kopen dat echt een match is met een 600 Watt HPS, want dat is deze zeker niet.

De hoeveelheid licht op een oppervlakte van 120 x 120 is met deze lamp van Bestva wel heel magertjes.

 

Edit: als je een antwoord geeft op een post direct boven je, hoef je niet op de QUOTE knop te drukken. Gewoon antwoorden. Anders wordt je topic onnodig lang en minder overzichtelijk.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestva 1000W Grow Light

maar dan: 

Replaces a 600 watt HPS/MH!!

ok, nu wordt het spannend, want: 

Compare to 600 watt HPS while consuming only 185 watts!

:rofl x 1000!

Dat wordt bonenstaken kweken, een 'race to the top' welk plantje krijgt de meeste wattjes? Over 8 weken meerrrrr

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, voor de volgende rondes ga ik inderdaad verder kijken naar betere en zuinigere lampen. Ik heb nog een andere lamp maar die is weer te groot voor de opzet nu in mijn tentje, en die verbruikt ook aardig wat. Doet het wel mega goed trouwens.

https://bestvaled.com/products/bestva-x3-lens-1200w-led-grow-light-full-spectrum-12-band-grow-lamp-for-greenhouse-hydroponic-indoor-plants-veg-and-flower-x3-4-red-1200w

Zal is kijken of ik wat foto's kan maken deze week, heb gisteren een net erin geplaatst om de toppen wat beter te verspreiden. Hopen dat dat goed gaat. Deze setup is nu echt om te leren en verwacht er niet super veel van.
De bak is eigenlijk ook te klein om helemaal tot het einde te gaan denk ik, als ik zie hoeveel wortels er nu al in zitten :-) Kan zijn dat ik nog een bak erbij ga zetten en er 2 per bak van maak. Keuzes keuzes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof ons maar, ook al hang je ze allebei naast elkaar in die tent, dan komen ze nog niet in de buurt van een normale 600w HPS... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2de lamp uit je linkje.... die liegen echt alles bij elkaar.

Met 240 Watt led zou deze 2000 Watt HPS vervangen.

Ik denk dat het hele Westland en de Johan Cruyff Arena er vol mee zouden hangen.

Is gewoon klinkklare onzin.

 

Spaar je zuurverdiende centjes en bouw een mooi armatuur met ledstrips bijvoorbeeld.

Minder stroomverbruik en een hoge opbrengst in bruikbaar licht.

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...