Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kees A

Soms ben je blij als...

Recommended Posts

Ben zeker niet van het verraden of iemand iets slechts toewensen.

Maar als ik dit bericht lees, dan ben ik toch ook wel een beetje blij als zo iemand van de straat gehaald wordt.

Wat een mongool om iemand waar je een klein hokje hebt, te bedreigen.

 

Verder nog wat leerzame zaken:

- Grote sleutelbos gaf aanwijzingen over meerdere hokken.

- Busje gehuurd met volgsysteem. Dus dat was makkelijk vinden voor de politie.

- Hij was er anders met een taakstraf vanaf gekomen (omdat hij niet meer dan 500 planten had), maar mag vanwege de wapens nu tot de echte zitting in Februari de Kerstdagen binnen doorbrengen.

Denk dat als hij niet was gaan dreigen met een pistool hij vroeg of laat toch wel tegen de lamp was gelopen. Want voor de deur stond een gloednieuwe Volvo en hij had een uitkering.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murat Y...   :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeejtje man... en ik maar paranoide zijn om alles wat ik doe en hoe ik het doe. Ik werk naast mijn hobby gewoon nog 60 uur per week en ik zou niet durven een gloednieuwe auto te rijden. Goed dat hij van de straat is en goed dat de mensen die hij onder dreiging had van hem af zijn.

Daarnaast wel een leerzaam dingetje dat van die 500 planten, de grens tussen een taakstraf en gevangenisstraf.

Dat van dat busje huren is inderdaad ook een dingetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, gtti said:

Daarnaast wel een leerzaam dingetje dat van die 500 planten, de grens tussen een taakstraf en gevangenisstraf.

Hier staan wat richtlijnen 

https://wetten.overheid.nl/BWBR0037984/2016-06-01

 

Wat kloteriger is, is de methode waarmee ze hun ontnemingsvordering berekenen.

Die maakt hele gekke sprongen.

Bijvoorbeeld bij een 1 plant (ook al is ie torenhoog) op 1 M2 rekenen ze dat dat daar maar iets van 34 gram afkomt.

Maar bij 9 op 1 M2 rekenen ze dat dat daar per plant iets van 31 gram (280 gram) van afkomt.

Bij 25 per plant iets van 23 gram (575 gram)

Ze hebben het echt over opbrengst in gewicht. Niet iets van rekening houdend met langere voorgroeitijd of zoiets.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn man... Misschien toch maar beperken tot 100 gezonde planten ipv hokje volproppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontnemingsvordering is vaak de grootste straf.

Bedenk ook dat stekken meegerekend worden.

Dit zijn de richtlijnen. Ik heb eigenlijk geen idee of deze berekeningen in de praktijk ook zo worden toegepast.

Of dat ze misschien toch wel altijd zo'n beetje uitgaan van 500 gram per M2.

 

Op rechtszaken hoor je altijd alleen maar de uitkomsten van de berekeningen. De echte gegevens zitten in het proces verbaal waar alleen de betrokken partijen toegang toe hebben.

Alleen als een advocaat bezwaar maakt tegen een berekening, komen de gegevens naar boven.

Idem voor hoe de politie nu bij de kwekerij terecht kwam. Wordt in de meeste zaken niet bij de zitting besproken.

Wordt wel meegestuurd met de stukken naar de verdediging. 

Pas als de advocaat ze ter zitting aanhaalt, hoor je als publiek vaak pas hoe & wat & wie.

Is wel jammer want dan zou je wat beter weten waar je je tegen moet wapenen. Nu is het in 90% van de gevallen een combinatie van dommigheid en verraderswerk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...