Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Piffer

Overpotten in de bloei??

Recommended Posts

Hoi medegrowers,

Binnen paar dagen heb ik plek en ga ik mijn gg veldje van 27 plantjes spreiden over de ganse tent i.p.v. op 120-120.  Omdat de bio 4ltr potjes stevig geworteld zijn, onderin 3 cm witte pluis die door rootpot steken. Wou ik ze overzetten, heb nog 25 7ltr potten. Kan je in de bloei overpotten? Of brengt dit kans op herma of extra stress mee? Dacht met mijn beginnersverstand aan meer opbrengst door ze nog over te zetten.

 Planten moeten nog tot 29/12 staan en zijn dan einde week 8 bloei. kan dus zijn tot januari aangezien ze mischien 9 a 10 weken nodig hebben, de groei is eruit.

Alvast bedankt

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wilt toch niet die planten uit die zakjes gaan trekken?? :no  

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan laten we ze staan :bier

Vandaar de vraag , vond nergens info zo ver in bloei :fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schijnt dat je met sommige van die zakpotten de ene in de andere kan zetten-> de wortels groeien dan door de stof heen de verse aarde in ipv airpruning;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maw deze worteltjes kunnen dan in het medium in de 7ltr pot verder groeien?15757995906345320800133477050172.thumb.jpg.a9bcd7031a9bf6cdd85bd8d4d83f81e8.jpg

Thx btw voor de tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik planten bij het tuincentrum koop zitten ze ook in potjes met een kluwen aan wortels onderin. Deze moet je echt uit het potje trekken om ze daarna in de aarde te zetten.

Er zijn zelfs mensen die de wortels onderaan geheel weg knippen waardoor het gestel sneller groeit.

Moet je eens een bamboe verplaatsen.....uitgraven en met een kettingzaag rondom de wortelen afzagen, dan planten.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben het hier over planten die nog 3 weken moeten ongeveer :whistling

Bespaar je de moeite en de kosten.

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn momenteel aan week 6 bloei begonnen en is nogal een hermagevoelig soortje, gorilla glue, al twee personen die me verwittigde bij opstart kweek dat ze beiden veel herma hadden, tot nu gaan ze eigenlijk super sannie way, enkel wou ik ze verwennen met meer medium, 3ltr extra. Weet dus niet of ze dus stress of herma kunnen krijgen door het overpotten, ga wel de veilige optie nemen en het potje zo in nieuwe medium 7 ltr steken,  beetje biovin, vertimulch en flowersaver en komt wel snor.

Bedankt voor jullie input, donderdag groene vingers :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, vakman said:

We hebben het hier over planten die nog 3 weken moeten ongeveer :whistling

Bespaar je de moeite en de kosten.

Misschien ook niet slecht en reeds medium klaarmaken in palmpotjes om binnen 2 weken in te zaaien. Zijn er ook weer 32.:whip:     :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga men materiaal niet stukmaken, laat het wel zoals het is en lekker verwennen die ladies:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...