Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenstuff

5x lemon haze 630w led

Recommended Posts

On 12/13/2019 at 12:19 PM, greenstuff said:

Idd ze zijn aan het experimenteren met de par verdeling, zoals ik al zei hebben ze de 0,3 watt leds verder naar buiten geplaatst.

De lampen komen 100% uit de zelfde fabriek. En zoals ik eerder al zei heeft ocl idd nog geen led lampen op de markt maar ik heb deze wel via hun.

En waar baseer jij op dat dit een goedkope lamp is? Ik heb nergens een prijs genoemd, op een sticker na zit er geen verschil in de lampen zoals ik op de foto's kan zien maar jij weet wel te vertellen dat er in mijn lamp goedkope leds en een dito driver zitten heel knap ;)

En ja idd deze lamp komt uit China, waar denk je dat jouw lamp vandaan komt?maar goed we gaan het eind van de ronde wel zien hoe nep deze lamp is, de weegschaal zal de waarheid spreken 

Excuus voor de vervuiling van dit topic, maar ik zou graag nog even wat bijdragen aan het LED China verhaal.

 

China is en blijft de productie fabriek van de westerse samenleving. Van het allerkleinste  tot hele grote zaken, en van component en half fabricaat tot volledig apparaat of armatuur. China maakt wat de rest van de wereld wil, en meer.

Zoals je verschillende kwaliteit niveaus heb in bijvoorbeeld Europees schakel materiaal, heb je dat ook in China met de LED bouwers.

En eigenlijk is een LED lamp bouwen geen hoge wiskunde. De meeste full spectrum SPYDER achtige led lampen die worden gemaakt, hebben een spectrum die lichtelijk of bijna volledig is gekopieerd van FLUENCE. Of dat ook het beste spectrum is, dat is een ander verhaal. Maar dat is hoe het nu 2019 is.

Er zijn veel B merk gefabriceerde led lampen te koop met lichtelijk overdreven specificaties en halve waarheden, maar er zijn ook veel goede en eerlijke fabrieken met goede lampen te vinden in China. Wij hebben al veel, heel veel lampen getest. Dat begint met het meten van het spectrum, en de PAR waarde, en het controleren van de componenten, en veiligheid van het armatuur. Daarna komen pas de praktijk testen. Zijn de cijfers al goed, dan slaagt een armatuur in de werkelijke wereld ook meestal wel.

Wij hebben al 10tal verschillende SPYDER achtige LED lampen geïmporteerd, en getest, en door ervaring weten we waar we op moeten letten. Zo komt Secret Jardin LED,s uit china, Maar ook de LUMATEK armaturen, en ook de eerder genoemde lampen door Kees A. en nog veel meer. Allemaal Azië.

 

Die LED S is een prima lamp, kan je mooi mee kweken, het spectrum is goed. En de PAR waarde Prima, jij en (en de sticker bedrijven) besteld ze hier: https://hydroponics-products.en.alibaba.com Op verzoek bestellen wij ze ook wel is voor klanten of kennissen, het mooie is dat ze er nu een paar modellen bij hebben krachtige 900 watt LED armaturen . Wij hebben er geen aandelen, en het is ook niet ons merk, maar dat word je wel al snel aangeboden. Dat willen de chinezen maar al te graag. Je krijgt dan hun lamp met een eigen sticker er op, of ander kleurtje of knopje. zo als de klant wenst. 

Ik heb al veel lampen voorbij zien komen uit zowel  de A, B, als de C hoek.. 

 

 

Maar goed, nu de prijs stelling,  heeft het zin, en wat kost dat nou. We gaan  wel uit van het legale pad.  En duiken geen BTW weg door lagere prijs op de factuur. 

LAMP LED S:     465 USD
Transport c.a:    220 USD
Bank kosten:      20 to 40 USD
Doane:                4.5% over bovenstaande
BTW:                    21% over bovenstaande

Het is dus prima zelf te doen.  Maar voor €1200 tot €1400 heb je geen gezeur, en kan je het ergens in Nederland ophalen en betalen.  Het is maar net wat je past, en waar je zin in hebt.

Maar 1 ding is zeker een groot deel van al het licht dat brand in de tentjes  LED of HPS of CMH of CFL (FLUENCE uitgesloten) komt gewoonweg uit Azië.  En dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog even vergeten te melden. de LED S heeft 3 modellen, allen zien ze het zelfde er uit, weinig verschil te zien, maar wel met hun  eigen prijskaartje..  ik zou zoiezo die 2.7 Umol/J nemen. waarom achteruit lopen als je ook vooruit kan.. 

2.7 Umol/J
2.5 Umol/J
2.1 Umol/J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de alibaba link heb je ook Led Model E met 2.80 umol/j. Als ik er op klik geef het "no result" aan. En wanneer je klikt op andere modellen krijg je weer een hele lijst met tientallen verschillende lampen. Beetje onduidelijk voor mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk  vandaar zoals hij aanhaald, 1200€ en je hebt bij GS een toplamp, kijk maar naar m'n kaarsen en heb dan niet volledig led gedraaid (hps gestart)en niet volledig kunnen benutten door hoogteverschillen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij dat ik een paar euro meer heb betaald en de Fluence modellen heb gehaald.
Het is me allemaal een veel te grote cowboymarkt daar.
Er wordt voor mij gevoel veel te veel onzin verkocht, met totaal onrealistische cijfers.
Wel bedankt voor de uitleg. 

Edited by VolcanicSea
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piffer ik ben zelf niet van plan om in korte termijn over te stappen, en mocht het tog gebeuren dan ga ik ook waarschijnlijk voor fluence.

Maar volgens mij had jij met fatamorgana ook over dat de G-leds ook uit China kwam, wat voor mijn logica eigenlijk normaal is dat bijna alle producten uit china komen. Het enige verschil is dat je hier bij de lokale gs meer zekerheid hebt.

Mijn gedachte was om misschien eentje uit china te kopen om het uit te proberen, met de risico dat het misschien troep kan zijn. Dus niet om direct mijn lamp te vervangen maar meer voor de grap/test/uitdaging of hoe je het wilt benoemen.

Maar dan moet het ook niet in totaal duurder worden dan €500,- 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door omstandigheden niet de mogelijkheid gehad om het verslag af te maken, bij deze toch nog het resultaat 1308gr :verrygood en uiteraard een paar foto's

 

Voor de foto even 1 dame geplukt 

 

20200229_201033.jpg

Screenshot_20200329-033039_Gallery.jpg

Screenshot_20200329-033020_Gallery.jpg

20200301_004628.jpg

Screenshot_20200329-033056_Gallery.jpg

Screenshot_20200329-033106_Gallery.jpg

Screenshot_20200329-033128_Gallery.jpg

Screenshot_20200329-033142_Gallery.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, greenstuff said:

het resultaat 1308gr

Gedurende dit topic ontstond er een discussie of de lamp van greenstuff een 'imitatie'-lamp was.

greenstuff gaf aan dat bijna alle lampen uit China komen, ook die van wederverkopers die doen alsof die van hen wel een Europees of Amerikaans product verkopen.

Ik sloot me bij zijn gedachte gang aan.

Maar hoe dan ook: Als 1308 gram het resultaat is van een kweekje met een 630 W led lamp, want kan het dan verrotten of het een imitatielamp zou zijn?

Zelfs als bij die 1308 gram de kleinste popcorn kruimel zit geteld, dan is het altijd nog een kweekje waar rond de 2 gram per Watt gehaald wordt.

Greenstuff heeft nooit de prijs genoemd, maar liet wel doorschemeren dat die flink was.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, vakman said:

Daar ontstond dus discussie over.

Greenstuff zegt dat hij een Biogenetic lamp had, maar FataMorgana gaf aan dat het helemaal geen Biogenetic lamp was.

Greenstuff zei ook dat hij de lamp niet bij Biogenetic zelf had gekocht, maar dat het dezelfde lamp betrof, die er misschien qua uiterlijk iets anders uitzag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halleluja!!! Wat een plant is dat zeg.. 

Nou ik ga dus ook de overstap maken naar LED. Haalt er even in 1 ronde mijn hele jaar omzet eraf:rofl

Proficiat en veel plezier met je dikke zak wiet man.. Enjoy it!!

@vakman die lamp in jou link is max 630wat maar ik dacht dat dat hoger ging bij deze lampen nietwaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, M0251 said:

Wil die lamp ook waar te koop?

Als je de post van Green2day bovenaan pagina 4 kijkt, zie je een link staan naar een bedrijf in China waar ze vandaan komen.

Hij geeft ook aan wat je nog aan kosten kwijt bent. 

@upheaval in die link van Green2Day worden ook armaturen van 800 Watt getoond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Als je de post van Green2day bovenaan pagina 4 kijkt, zie je een link staan naar een bedrijf in China waar ze vandaan komen.

Hij geeft ook aan wat je nog aan kosten kwijt bent. 

@upheaval in die link van Green2Day worden ook armaturen van 800 Watt getoond.

Wil graag van greenstuff weten.

die van greenday kan wel een andere zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze lamp is vanuit de link van Green2day.

Model E, 680 watt, 2.85 umol/j

Ik moet wel toegeven dat ik het vreemd vind kwa indeling dat er een afstand verschil is in het midden tussen de strips.

https://app.alibaba.com/dynamiclink?touchId=62529271889&type=product&schema=enalibaba%3A%2F%2Fdetail%3Fid%3D62529271889%26ck%3Dshare_detail&ck=share_detail&shareScene=buyer

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, M0251 said:

Wil graag van greenstuff weten.

die van greenday kan wel een andere zijn

Zou best kunnen, maar dit is een foto van greenstuff en daarop is duidelijk ook te zien 'led s'

image.png.f7a810319682b0b7de43c50a49cc7438.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom word er geheimzinnig gedaan over waar die lamp vandaan komt? 

Gun een ander ook wat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou best kunnen dat ze rond de 700 in china kosten, btw importkosten inkomstenbelasting transport komt er dan overheen.

Mensen vergeten vaak dat bedrijven de btw moeten afdragen 21% en inkomsten belasting moeten betalen over wat er over blijft 30/ 40%.

Zijn dan gauw bang dat ze tekort worden gedaan maar vaak de rekensom niet kennen.

mooie opbrengst verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Buyuk said:

Deze lamp is vanuit de link van Green2day.

Model E, 680 watt, 2.85 umol/j

Ik moet wel toegeven dat ik het vreemd vind kwa indeling dat er een afstand verschil is in het midden tussen de strips.

https://app.alibaba.com/dynamiclink?touchId=62529271889&type=product&schema=enalibaba%3A%2F%2Fdetail%3Fid%3D62529271889%26ck%3Dshare_detail&ck=share_detail&shareScene=buyer

alibaba umols zijn niet veel zeggende sommige zeggen zelfs 3.5 haha.

Heb ook wel gekeken op alibaba deze claimde 2.75 maar ik bleef zeuren om een test kwamen ze met een test bleek hij maar 1.85 te zijn.

Zeiden ze ja dan moet je 1200 dollar betalen voor 2.75 per lamp hahaha.

 

Zou kijken wat werkelijk getest is, fluence is 1 vd beste en deze zijn getest op 2.65umol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link eens wat lampen dan :)

Ik zie het wel zitten om bijna 500 watt minder te verbruiken voor de zelfde opbrengsten.

 

Ik heb zelf de citizens 1825 COBs die verbruiken 960watt + +- 100 wat voor de drivers =1150 watt

Als ik naar 660 watt terug kan is dat een flinke besparing per jaar en verdient de lamp zich snel terug. Zeker als je jouw oude lamp verkoopt.

 

Is er niemand niet iemand die mijn LED armatuur wil overnemen  voor een mooie prijs.

 

 

 

 

 

image.png

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks het mooie resultaat van 1308 gr onder 630w LED ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit (hardheid) van de wiet. We zien hier enkel het resultaat van 1 plant, de rest van het verslag is vanaf dag 6 12/12 geskipt. En hoe meer oppervlak je de planten geeft, dan kan de opbrengst nog wel wat verder omhoog maar betekent het lang niet altijd mooie harde toppen. 

Enerzijds vind ik het toch jammer dat de focus hier op het forum voornamelijk naar dit soort prefab importlampen à la spyders/fluence/biogenetic etc gaat en dat het zelf in elkaar zetten van een frame + strips veel minder aandacht krijgt. Los van het feit dat zelf bouwen vele malen goedkoper is, zijn er nog veel meer voordelen. 
Anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat een hoop mensen op voorhand afhaken bij de gedachte om zelf iets te bouwen, dus ik speel met het idee om een stap-voor-stap topic op te zetten waarin ik de bouw van een zeer eenvoudig maar doeltreffend frame laat zien. En dan even kijken of er animo is voor meer, welke vragen er boven rijzen etc. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Fatamorgana said:

Zou best kunnen dat ze rond de 700 in china kosten, btw importkosten inkomstenbelasting transport komt er dan overheen.

Mensen vergeten vaak dat bedrijven de btw moeten afdragen 21% en inkomsten belasting moeten betalen over wat er over blijft 30/ 40%.

Zijn dan gauw bang dat ze tekort worden gedaan maar vaak de rekensom niet kennen.

mooie opbrengst verder.

Het klopt dat bedrijven veel belasting moeten betalen. En invoerrechten.

Je moet er al een flink aantal verkopen om er een beetje broodwinning uit te halen.

Je kunt ook als prive-persoon vanalles uit het buitenland importeren, maar gemak is ook wat waard. En de controle die de verkopers in NL al hebben gedaan (hopelijk). Garantie... mag ook wat kosten.

Dus ik heb er geen problemen mee als verkopers zoals Biogenetics een flinke marge pakken. Wat misschien best meevalt als je huur, reclame, telefoontjes en mails beantwoorden en weet ik veel wat nog meer, er allemaal bijrekent.

Maar dat doet allemaal niets af aan het feit dat de meeste lampen - ook die van Biogenetics - Chinese producten zijn met een stikkertje.

Ook daar is niks mis mee, maar wederverkopers zouden daar misschien iets minder schimmig over mogen zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, pindarots123 said:

Ondanks het mooie resultaat van 1308 gr onder 630w LED ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit (hardheid) van de wiet. We zien hier enkel het resultaat van 1 plant, de rest van het verslag is vanaf dag 6 12/12 geskipt. En hoe meer oppervlak je de planten geeft, dan kan de opbrengst nog wel wat verder omhoog maar betekent het lang niet altijd mooie harde toppen. 

Enerzijds vind ik het toch jammer dat de focus hier op het forum voornamelijk naar dit soort prefab importlampen à la spyders/fluence/biogenetic etc gaat en dat het zelf in elkaar zetten van een frame + strips veel minder aandacht krijgt. Los van het feit dat zelf bouwen vele malen goedkoper is, zijn er nog veel meer voordelen. 
Anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat een hoop mensen op voorhand afhaken bij de gedachte om zelf iets te bouwen, dus ik speel met het idee om een stap-voor-stap topic op te zetten waarin ik de bouw van een zeer eenvoudig maar doeltreffend frame laat zien. En dan even kijken of er animo is voor meer, welke vragen er boven rijzen etc. 

Ik heb mijn vorige led lamp ook al zelfgebouwd vorige keer. Echter zal ik mij weer moeten verdiepen in de bouw daarvan icm met de strips.

Heel moeilijk was het vorige keer ook niet. Heb jij suggesties voor een zelfbouw set?

Maar ik snap wel dat wietkwekers graag hun lampen kan en klaar kopen. Tijd is niet iets wat je kan kopen. Geld hebben ze vaak wel ;)

 

Zijn er ook niet meer van dit soort verslagen met deze LED strips?

 

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...