Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenstuff

5x lemon haze 630w led

Recommended Posts

Ik denk dat ze het beetje warm hebben, kan dat kloppen ? misschien lamp te dicht op plant ?

En waarom blaast de fan boven je led ipv tussen led en plant ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spreek voor mijn beurt en de vraag was niet aan mij gesteld...

Led geeft nauwelijks stralingswarmte. Anders dan HPS.

Planten onder led staan dan ook vaak een stukje kouder dan onder HPS.

Het gros van de hitte bij led (want ze worden echt wel warm) zit dus boven het led armatuur. 

Die hitte moet je dus zoveel mogelijk naar beneden zien te krijgen, en niet meteen afzuigen. Want dan wordt het een beetje koud in je tentje. Minder warm.

Dus ik denk dat Greenstuff die ventilator boven zijn led heeft geplaatst, zodat de warme lucht beter verdeeld wordt over de rest van zijn tentje.

Ik zou zelf de fan nog iets meer naar beneden richten, zodat de luchtstroom nog meer op het frame blaast en de lucht als het ware door het frame heen blaast. Maar dat is meer een aanname van mij dat dit nog iets effectiever is.

 

Ik denk ook niet dat de planten het te warm hebben.

Waar leidt je dat uit af, @Buyuk  ?

Er zit ook best een flinke afstand tussen lampen en led.

Onder led te warm krijgen, gebeurt niet gauw.

In een testje wat ik deed, werd het pas echt warm toen ik een paar dagen niet oplette en de plant in de led zat. En zelfs toen waren er een paar blaadjes beschadigd, afgeknipt en dat was het.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/11/2019 at 2:20 AM, Buyuk said:

Ik denk dat ze het beetje warm hebben, kan dat kloppen ? misschien lamp te dicht op plant ?

En waarom blaast de fan boven je led ipv tussen led en plant ?

Idd precies wat @Kees A zegt + dat als ik mn fan tussen de plant en de lamp in hang de dames bijna omver geblazen worden en nu hebben ze een lekker briesje over zich heen. Ik heb wat hoger nog een fan hangen die meer naar beneden gericht staat waardoor de temperatuur zowel onder als boven in de tent mooi gelijk is.

9 hours ago, Fatamorgana said:

Dit is ook een imitatie lamp de lamp die ik heb van biogenetic ziet er anders uit.

@Fatamorgana heb jij ook een "imitatie" lamp dan? Ik zie in jouw kweekverslag namelijk exact de zelfde lamp hangen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een foto van die opzet? Dus inclusief die allerhoogste fan.

Zijn het zwenkfans?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanavond als ik tijd heb even een foto maken. De onderste is idd een zwenkventilator de bovenste niet omdat je die die zwenkfans maximaal 15 graden voorover mag zetten omdat ze anders kapot lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer wat geleerd. Nooit geweten.

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij hun opgehaald. 

Jij heb hem heel ergens anders besteld zeg je dus dan is toch geen lamp van hun.

Je zei ocl deze hebben niks met hun te maken.

Plus de eigenaar van biogenetic laten kijken zegt ook dat t geen 1 van hun is maar een imitatie.

Deze worden met goedkope leds nagemaakt.

Dat zegt al genoeg toch maar zal wel even foto maken.

Er zit bij mij ook geen tekst boven op de driver.

Komt denk ik gwn van china ofzo ocl verkoopt niet eens led lampen.

 

 

20191213_010549.jpg

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, greenstuff said:

Ik zal vanavond als ik tijd heb even een foto maken. De onderste is idd een zwenkventilator de bovenste niet omdat je die die zwenkfans maximaal 15 graden voorover mag zetten omdat ze anders kapot lopen

Daarom zijn bij mij dus 2 zwenkvantilatoren kapot gegaan. Een daarvan stond bijna in brand, stonk behoorlijk.

Trouwens over het hangen van de ventilatoren boven led lamp. Het zal natuurlijk wel een verschil zijn met COB, want onder mijn cob lampen kan het aardig warm worden, laat staan als er geen ventilator tussen de planten en lamp blaast.

Waar heb jij de volgens fata de imitatie biogenetic lamp gekocht ? Fata heeft al eerder aangegeven dat hij de eigenaar persoonlijk kent. Als de eigenaar al aangeeft dat het om een imitatie gaat dan zou je toch je geld terug kunnen vragen van de verkoper ?

Ik zou er zeker achteraan gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Fatamorgana said:

Ik heb bij hun opgehaald. 

Jij heb hem heel ergens anders besteld zeg je dus dan is toch geen lamp van hun.

Je zei ocl deze hebben niks met hun te maken.

Plus de eigenaar van biogenetic laten kijken zegt ook dat t geen 1 van hun is maar een imitatie.

Deze worden met goedkope leds nagemaakt.

Dat zegt al genoeg toch maar zal wel even foto maken.

Er zit bij mij ook geen tekst boven op de driver.

Komt denk ik gwn van china ofzo ocl verkoopt niet eens led lampen.

 

 

20191213_010549.jpg

Het is zoiezo geen lamp van hun, biogenetic koopt ze ook gewoon in bij een fabrikant in China zoals iedereen kan doen, je moet er alleen minimaal 50 afnemen of dacht je echt dat biogenetic deze lamp heeft ontwikkeld? Dan had er zoiezo met dikke letters biogenetic op gestaan ;) de tekst bovenop de driver is niet meer als een sticker

Screenshot_20191213-094324_Gallery.thumb.jpg.e8dae824859bc3bd06eeb5d999c300d7.jpg

ook klopt het dat ocl nog geen lampen verkoopt maar zoals ik eerder in mn verslag al zei zijn ze aan het experimenteren met de plaatsing van de leds.

Nogmaals je mag me 100 foto's van de lamp en driver sturen van zowel de binnen als de buitenkant en ik zal je laten zien dat ze 100% het zelfde zijn

20191209_222815.thumb.jpg.0611ba1275170e4c1219c5969b46e3ca.jpg

8 hours ago, Buyuk said:

Daarom zijn bij mij dus 2 zwenkvantilatoren kapot gegaan. Een daarvan stond bijna in brand, stonk behoorlijk.

Trouwens over het hangen van de ventilatoren boven led lamp. Het zal natuurlijk wel een verschil zijn met COB, want onder mijn cob lampen kan het aardig warm worden, laat staan als er geen ventilator tussen de planten en lamp blaast.

Waar heb jij de volgens fata de imitatie biogenetic lamp gekocht ? Fata heeft al eerder aangegeven dat hij de eigenaar persoonlijk kent. Als de eigenaar al aangeeft dat het om een imitatie gaat dan zou je toch je geld terug kunnen vragen van de verkoper ?

Ik zou er zeker achteraan gaan.

ja klopt daar kunnen ze niet tegen, nu vervang ik zoiezo iedere ronde mn fans omdat ik ze niet 100% vertrouw en ze meestal tussen ronde 2 en 3 de geest geven.

De led komt echt nauwelijks warmte vanaf, ik heb nooit cob irl gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu is het ineens dat hun aan het experimenteren zijn van ocl haha.

Als hij bij ocl weg komt is het geen biogenetic lamp.

Aptus verkoopt ook geen canna voeding zo ver ik weet haha.

Zo simpel is dat toch dan, en ocl verkoopt geen led?

Dat hij er op lijkt zegt weinig, je heb ook een golf 1.6 en golf R lijken van de buitenkant ook t zelfde.

Zeg ook niet dat hun hem ontwikkeld hebben alleen dat er andere driver en leds in zitten ten opzichte van de goedkope varianten.

Hij brengt hem niet terug buyuk omdat hij dit zelf ook wel weet.

 

Ik ga mijn tijd er verder niet aan verdoen maar wat ik al zei, dit is een imitatie en niet wat je zegt dat  het is.

Je geeft eigenlijk al toe dat hij gewoon uit China komt wat op zich geen ramp hoeft te zijn, maar zeg dat gewoon dan?

 Dan hoeven we het er ook niet over te hebben.

 

Succes met je kweek verder hoop dat het alsnog wat moois wordt.

 

 

 

 

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd ze zijn aan het experimenteren met de par verdeling, zoals ik al zei hebben ze de 0,3 watt leds verder naar buiten geplaatst.

De lampen komen 100% uit de zelfde fabriek. En zoals ik eerder al zei heeft ocl idd nog geen led lampen op de markt maar ik heb deze wel via hun.

En waar baseer jij op dat dit een goedkope lamp is? Ik heb nergens een prijs genoemd, op een sticker na zit er geen verschil in de lampen zoals ik op de foto's kan zien maar jij weet wel te vertellen dat er in mijn lamp goedkope leds en een dito driver zitten heel knap ;)

En ja idd deze lamp komt uit China, waar denk je dat jouw lamp vandaan komt?maar goed we gaan het eind van de ronde wel zien hoe nep deze lamp is, de weegschaal zal de waarheid spreken 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik wel een fles Champagne (niet van die hele dure) op durf in te zetten, is dat beide armaturen, de OCL en die van Biogenetic beiden uit China komen.

Niet omdat ik nu zo'n kenner ben van Chinese lampen of led-armaturen.

Maar indien lampen in de VS of in de EU gemaakt zouden zijn, dan zouden ze waarschijnlijk niet voor die prijs in de winkel kunnen liggen.

Arbeidsloon is gewoon te hoog hier. Je moet er nogal een hoop fabriceren om dit een beetje gunstig te kunnen produceren.

Als je hem dan ook nog zou moeten importeren uit de VS dan lukt het al helemaal niet meer voor die prijs. De winkel moet er ook nog een flinke marge op kunnen pakken.

 

Dus in mijn visie kun je niet van een kopie of een imitatie spreken. Die van Biogenetic komt uit een of andere Chinese fabriek en die van OCL ook.

Dat er misschien een verschil in de gebruikte materialen zit... wellicht. Zou best kunnen. Veel goede electronica zoals bijvoorbeeld telefoons komt ook uit China maar worden met voorgeschreven materialen en specificaties gebouwd. Dus wat dat betreft zou het goed mogelijk zijn dat de een kwalitatief betere onderdelen heeft.

 

Ik denk temeer dat de lamp van Biogenetic uit China komt, omdat in de wervende tekst op hun site het volgende staat

image.thumb.png.ee42b894b877b5bd531c2bce7bf694cf.png

 

Laat die bovenste tekst nou gewoon letterlijk (met wat weglatingen bij Biogenetic) overgenomen zijn uit de folder van Gavita USA.

Our combination of white and red LEDs result in a relatively high ratio of blue light. Blue light keeps your crop compact in the vegetative stage and adds to an optimal morphogenesis and light interception by the plant. It maintains the photosynthetic system of the plant to optimize its photosynthetic potential and can shorten your flowering period. Blue light also triggers stomatal opening during the light period. The spread of red LEDs in the array guarantees a uniformly mixed spectrum on your crop at short distance. A full spectrum increases the quality of your crop

 

Dat is een teken aan de wand. Nu is het natuurlijk zo dat de leverancier van Biogenetic deze tekst heeft aangeleverd. Maar die heeft hem waarschijnlijk van Gavita gepikt. Een beetje Amerikaanse of Europese fabrikant zou dat niet zo opzichtig doen. Die zou een beetje husselen, woordje veranderen, volgorde omdraaien, zoiets. Die Chinezen interesseert dat geen reet. Die zijn al blij als het taalkundig klopt, een hoofdletter en punt heeft.

Of de lampen zijn afkomstig van Gavita maar mogen geen Gavita heten, maar ze mogen wel de tekst gebruiken. Denk het niet, maar alles kan.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update, gister even wat foto's gemaakt maar geen tijd gehad om een update te doen.

Dag 32 18/6

De dames gaan lekker, het beginnen mooie struikjes te worden. Gister gelijk wat grote fanleaves verwijderd omdat ze de onderste takken in de weg zaten, deze krijgen nu lekker de ruimte en licht zodat ze mooi mee kunnen groeien.

Sinds afgelopen woensdag krijgen ze ook voeding mee 

EC 1.0  PH 5.9 een beetje enzymen er bij en sillicium.

Ik had 2 blumat tensiometers besteld en die staan er al een paar dagen in, ze bevallen zo goed dat ik,er gelijk nog maar 3 bij besteld heb zodat iedere pot er 1 heeft.

Nog een paar dagen 18/6 en dan gaat de klok om.

@Kees A zo hang de bovenste fan 

20191215_161334.thumb.jpg.7c6af5dfd169f4114288984dc45f2984.jpg

 

Voor het blad verwijderen:

20191215_161343.thumb.jpg.02ba15ad40212c4a09f58bb93d3f1634.jpg

20191215_161348.thumb.jpg.f7224abded05d428d8218b50ad56559c.jpg

En na het verwijderen:

20191215_162043.thumb.jpg.f801b437c94b0335824b2c5a2754f1b4.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update van mijn kant.

Dag 39 18/6 en tevens ook de laatste dag 18/6, vanaf morgen gaat de klok om . 

Eigenlijk niets spannends te melden, had wat verbrande bladpunten, ben iets lager in mn voeding gaan zitten en het probleem was verholpen.

20191222_180813.jpg

20191222_180818.jpg

20191222_180824.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update..

Dag 6 12/12

De dames hebben het naar hun zin in de tent en beginnen sinds 2 dagen serieus te groeien. Ze drinken nu zo'n 2 liter per stuk per dag. Ik krijg alleen de lv momenteel niet onder controle die zit met licht aan tussen de 70/80%, dit omdat ik niet te hard af kan zuigen ivm de temperatuur, die is met licht aan 23 graden. De lamp staat momenteel op 400w dus ik kan straks nog iets meer warmte creëeren zodra die op 630w staat, dan kan ik ook iets meer afzuigen wat de lv ook weer wat zal laten zakken. Ik heb inmiddels wat blad aan de onderkant verwijderd zodat ik mn tensiometers weer kan aflezen en een beetje fatsoenlijk water kan geven. 

De EC zit inmiddels tussen de 1.3/1.4 en de ph op 6.2. Ben begonnen om wat extra calcium en magnesium mee te geven om eventuele tekorten straks voor te zijn.

Net tijdens het wateren iets apparts ontdekt, een zijtak is opgesplitst alsof hij zichzelf getopt heeft, heel appart :huh:20191228_212929.thumb.jpg.b5213d64810602178497ce4ef6bdffdc.jpg20191228_213018.thumb.jpg.5d251927e8d887e793ce7eb38edadd36.jpg20191228_212924.thumb.jpg.b03f1d67b86bfd58138df061ed474fdc.jpg20191228_213238.thumb.jpg.c63c4e36c52514819c0ccaec1a340514.jpg

De gesplitste tak :

20191228_213347.thumb.jpg.09f2d79e7d90cd8adfcc79154c2390ad.jpg20191228_213358.thumb.jpg.09e47f87ae05e4b0fa69d6936b692292.jpg20191228_213409.thumb.jpg.9f1532601b3269ad5b583a36b7a35a82.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker. Als je de mogelijkheid hebt in de nachtperiode de cv laten draaien. Scheelt je zo 15% tot 20% LV. Nu is het nog geen probleem voor je planten 70% maar straks heb je wel een probleem. Lemon Haze is een sterkte plant maar wel rotgevoelig hou dat goed in de gaten. Je filter gaat trouwens ook naar de klote van zulke hoge %. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy Green.

Misschien nog wat bruikbare tips van mijn kant, om die verdamping wat meer tegen te gaan...

* Probeer de komende 2 weken nog iets meer aandacht te schenken aan het ontbladeren en schroom niet om wat van die grote fanleaves mee te pakken voor een betere penetratie en wat minder verdamping.

* Koop daarbij nog eventueel een zakje metselzand in de bouwmarkt en maak in iedere pot een toplaag aan van min 3 cm, om ook daar de verdamping wat in te perken en

* wellicht kun je nog een goedkope vloer/boxfan plaatsen om die lucht wat beter vanuit het bladerdek te trekken/wisselen.

Ziet er goed uit  :tu

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Head Honcho said:

Gaan lekker. Als je de mogelijkheid hebt in de nachtperiode de cv laten draaien. Scheelt je zo 15% tot 20% LV. Nu is het nog geen probleem voor je planten 70% maar straks heb je wel een probleem. Lemon Haze is een sterkte plant maar wel rotgevoelig hou dat goed in de gaten. Je filter gaat trouwens ook naar de klote van zulke hoge %. 

Thnx head,

De lamp staat aan van 18:00 tot 06:00 dus de cv draait al mee in de nachtperiode, de temperatuur is dan 20/21 graden. Ja er moet wel wat aan de lv gedaan worden maar dat komt goed, desnoods een ontvochtiger er bij.

11 hours ago, greentjeonatrip said:

Huy Green.

Misschien nog wat bruikbare tips van mijn kant, om die verdamping wat meer tegen te gaan...

* Probeer de komende 2 weken nog iets meer aandacht te schenken aan het ontbladeren en schroom niet om wat van die grote fanleaves mee te pakken voor een betere penetratie en wat minder verdamping.

* Koop daarbij nog eventueel een zakje metselzand in de bouwmarkt en maak in iedere pot een toplaag aan van min 3 cm, om ook daar de verdamping wat in te perken en

* wellicht kun je nog een goedkope vloer/boxfan plaatsen om die lucht wat beter vanuit het bladerdek te trekken/wisselen.

Ziet er goed uit  :tu

Hey green,

Mijn plan is om woensdag flink wat blad weg te halen en dan ook gelijk te dieven, had nu enkel wat blad aan de onderkant verwijderd zodat ik wat "werkruimte" had.

Metselzand zou idd ook nog een optie zijn om de lv te laten dalen, maar ik ga eerst kijken wat er na de defolaition gebeurt.

Interessant stuk trouwens over de defolaition, kan er nog wel het 1 en ander van opsteken.

Bedankt voor de tips iig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...